Kia EV6: consum, autonomie reală, costuri de încărcare

În road tripul ROCHARGE by Vitesco Technologies am testat și noul Kia EV6, unul dintre modelele electrice care folosește o platformă la 800V. Avem consumul și autonomia obținute după cele 9 zile ale testului.

Kia EV6 este unul dintre modelele electrice ale momentului. Producătorul asiatic a reușit să vină pe piață cu o mașină care îmbină eficiența cu tehnologiile moderne. Peste toate acestea, Kia a plusat și cu un design nonconformist.

EV6 este unul dintre puținele modele electrice de pe piață care folosește o platformă la 800V, iar asta înseamnă încărcare ultra-rapidă la puteri mari. În cazul de față, încărcare la 250 kW. Modelul asiatic plusează și cu o baterie de 77,4 kWh care asigură o autonomie bună, dar și cu un interior presărat cu o mulțime de elemente moderne.

În road tripul ROCHARGE by Vitesco Technologies am testat timp de 9 zile varianta Long Range RWD (baterie de 77,4 kWh, un singur motor electric și roți motrice spate) în echiparea GT Line.

Kia EV6: consum, autonomie reală, costuri de încărcare

PARCURS

CONSUM

DISTANȚĂ PARCURSĂ

(km)

RITM DE
RULARE

ENERGIE CONSUMATĂ

(kWh)

CONSUM MEDIU

(kWh/100 km)

AUTONOMIE REALĂ

(kilometri)

ETAPA 1

București
Cheia


Brașov

186

3/5

35,3

19,0

407,4

ETAPA 2

Brașov
Criț
Tg. Mureș
+
o zi la Tg Mureș

195

3/5

33,2

17,0

455,3

ETAPA 3

Tg. Mureș
Sibiu

144

4/5

26,5

18,4

420,7

ETAPA 4

Sibiu
Alba Iulia
Cluj-Napoca
+
o zi la Cluj-Napoca

176

3/5

31,7

18,0

430

ETAPA 5

Cluj-Napoca
Zalău
Oradea
+
o zi la Oradea

206,6

3/5

32

15,5

499,4

ETAPA 6

Oradea
Arad

132,9

4/5

24,5

18,4

420,7

ETAPA 7

Arad
Deva

138

3/5

22,9

16,6

466,3

ETAPA 8

Deva
Sibiu
Rm. Vâlcea

225

4/5

42,3

18,8

411,7

TOTAL

TOTAL

MEDIE

PONDERATĂ

MEDIE

PONDERATĂ

1403,5

248,4

(kWh)

17,7

(kWh/100 km)

439,5

km

ÎNCĂRCARE

ENERGIE ÎNCĂRCATĂ

(kWh)

TIMP TOTAL

(minute)

COST

(lei)

STAȚII DC

(Rețea, putere)

STAȚII AC

(Rețea, putere)

ETAPA 1

București
Cheia
Brașov

40,7

270

Stații medii AC

81,6

-

e.On / Renovatio

AC, 11 kW

45% - 100%

270 minute

ETAPA 2 

Brașov
Tg. Mureș
+
o zi la Tg Mureș

35

50

87

Renovatio
e-charge

DC, 50 kW

61% - 100%

50 minute

-

ETAPA 3

Tg. Mureș
Sibiu

-

-

-

-

-

ETAPA 4

Sibiu
Cluj - Napoca
+
o zi la Cluj-Napoca

64,3

47

159

MOON

DC, 75 kW

24% - 38%

11 minute

MOON

DC, 150 kW

35% - 91%

23 minute

Enel X Way

DC, 50 kW

87% - 100%

13 minute

-

ETAPA 5

Cluj-Napoca
Zalău
Oradea
+
o zi la Oradea

38,4

16
+
Peste noapte

80,6

MOON

DC, 75 kW

57% - 80%

16 minute

Enel X Way

(Stație Hotel)

AC, 11 kW

79% - 100%
Peste noapte

ETAPA 6

Oradea
Arad

-

-

-

-

-

ETAPA 7

Arad
Deva

55

90

125

MOL Plugee

DC, 50 kW

36% - 100%

90 minute

-

ETAPA 8

Deva
Rm. Vâlcea

33

15

82,2

MOON

DC, 150 kW

43% - 81%

15 minute

-

TOTAL

TOTAL

TOTAL

COST MEDIU per km

COST MEDIU per kWh

266,4

kWh

218

Stații DC

270

Stații AC

+ 4 overnight
la hotel

615,4

lei

0.44

lei

2.31

lei

Impresiile celor care au condus Kia EV6 în ROCHARGE by Vitesco Technologies

Dan Scarlat – Revista Top Gear România

Kia EV6 nu este nici cea mai lungă, nici cea mai înaltă, nici cea mai puternică, la fel cum nu e nici cea mai ieftină sau mai scumpă mașină din grupul nostru. Dar asta nu înseamnă că este în vreun fel mediocră, pentru că formele sale arcuite, organice chiar în comparație cu cele tehnic-angulare ale fratelui de platformă și concern, Hyundai Ioniq 5, o scot în evidență pe șosea, chiar și în această culoare neagră pe care n-aș recomanda-o neapărat.

Tehnic vorbind, mașina îți oferă cam tot ce îți trebuie, dar fără excese. Poți face lejer depășiri rapide, aderența este bună chiar dacă versiunea acesta are doar propulsie spate, iar suspensia destul de rigidă, care favorizează în mod evident stabilitatea, ne-a ținut în siguranță pe serpentinele „de pe Cheia” abordate mai rapid. Desigur, nu e perfectă, ca de altfel nicio altă mașină. În cazul meu, care măsor 1,92 m înălțime, mi-aș fi dorit ceva mai mult spațiu la cap.

Tibi Buzdugan – Autocritica.ro

EV6 este una dintre mașinile din tur de la care aveam așteptări foarte mari, fiind cumva nepotul mai tehnologizat și futurist al lui e-Niro, pe care îl conduc de 2 ani. Cu un design mult mai modern, atât la interior, cât și la exterior, EV6 îți sare în ochi ca o mașină diferită. Și nu mai pare deloc un model obișnuit care are și propulsie electrică (cum este Niro). Din punctul de vedere al ergonomiei, preferam stilul vechi de interior, cu butoane fizice pentru sistemul de infotainment și climatizare, care sunt mult mai ușor de controlat de șofer în timpul mersului. Un alt dezavantaj al îmbunătățirilor tehnologice de pe exemplarul din ROCHARGE: de mai multe ori, când mașina a simțit o persoană în spate în timpul manevrelor de parcare, chiar dacă era la mai mult de 1 metru distanță, frânarea de urgență s-a activat inutil și mi-a stricat zenul. Asta pare ceva ce se poate rezolva cu un update software over-the-air, așa că poate o să dispară în viitor.

Modelul din tur este cel cu baterie mare, roți motrice spate și un singur motor. Eram sigur că din cauza mărimii și a greutății suplimentare, consumul mașinii o să fie mult mai ridicat, dar cei de la Kia au reușit să continue “tradiția” de a face mașini foarte eficiente. Consumul mediu pe ruta Brașov – Târgu Mureș a fost excelent, fără să fac economii și chiar și cu ceva apăsări pe pedală pe serpentine și în depășiri. În viraje am putut să mă bucur și de suspensia ceva mai rigidă care a întărit impresia de stabilitate.

Datorită apatamentului lung, spațiul interior este foarte bun, inclusiv pentru pasagerii din spate. Cu scaunul șoferului reglat ca pentru mine (188 cm), lăsat jos la podea, spațiul pentru picioare îmi permitea să stau foarte comod și pe bancheta din spate. Pentru cei mai înalți ar putea pune probleme plafonul destul de jos al mașinii, în special pe locurile din spate.

De departe, cel mai mare atu al mașinii mi se pare platforma de 800V pe care o împarte cu fratele Hyundai Ioniq 5, care permite viteze mari de încărcare. Dar n-am ajuns să văd putere de 3 cifre pe ecranul stației de încărcare, întrucât am umplut bateria la o priză de 50 kW.

Au mai fost câteva detalii mici care fac viața unui viitor posesor mai ușoară: frunk-ul destul de încăpător, perfect pentru depozitarea cablurilor de încărcare, camerele video 360 de grade care permit o parcare mai ușoară și cresc siguranța la schimbarea benzii în trafic, și încărcătorul wireless ventilat din consola centrală. Nu sunt vitale, dar personal am început să le simt mai ales când lipsesc.

Cristiana Oprea – pilot de raliuri, cristianaoprea.ro

Hyundai Ioniq 5 și Kia EV6 sunt frați vitregi. Construite pe aceeași platformă de 800 V, ambele oferă un pachet atractiv de design, funcționalitate și autonomie suficientă pentru a converti un număr semnificativ de șoferi către electromobilitate

Mi-a plăcut Kia pentru că are un comportament mai sportiv pe viraje, cu o direcție mai fermă și o suspensie mai precisă. Consumul de 18,4 kWh/100 km l-am obținut după ce am parcurs o secțiune lungă de autostradă cu viteza maximă legală, altfel ar fi consumat cu ușurință 15 kWh/100 km sau chiar mai puțin. E un crossover încăpător, ideal pentru vacanțe în familie fără grija bagajelor neprevăzute.

Ce nu m-a convins a fost designul exterior: dacă din spate e desenat cu linii dinamice futuriste, care îi accentuează potențialul de crossover electric, partea din față pare neterminată. Farurile sunt disproporționate față de capotă și de evazarea aripilor, în timp ce oglinzile sunt alungite ușor artificial. Stăteam lângă mașină și m-am dus cu gândul la filmul Alien, ceea ce nu e neapărat atractiv vizual. Cu toate astea, e o mașină completă și preconizez că va deveni bestseller odată cu primul facelift.

Robert Stan – Lifenews.ro

Kia EV6 e greu de încadrat într-un grup anume de mașini electrice. Culmea, deși nu e primul vehicul electric al mărcii, are aerul unui deschizător de drumuri. Asta pentru că, pe lângă designul exterior „altfel”, are și un interior care nu aduce a… Kia. Din spatele volanului simți asta imediat. Iar sentimentul este subliniat de un comportament rutier la fel de „altfel”. Chiar dacă utilizează aceeași platformă tehnică existentă în dotarea Hyundai Ioniq 5, modelul Kia e mai sportiv și ceva mai tare pe suspensii.

Pe langă detalii pozitive, Kia EV6 te face și să ridici din sprâncene când apeși, din greșeală, butoanele de pe consola centrală (cu o pozitionare mai corectă se putea evita asta), când încerci să conectezi telefonul la priza USB aflată mult prea departe de șofer sau pasagerul din dreapta, sub bord, sau când liniștea profundă din timpul deplasării cu o electrică e întrerupta de zgomotul roților pe asfalt.

Toate cele de mai sus pălesc însă când conștientizezi că mașina asta, cu un preț de catalog (fără subvenții guvernamentale) de 62.118 euro (Long Range RWD – 77 kWh) chiar are o autonomie de peste 400 km și se poate încărca la o priză DC cu pana la 250 kW. Dacă ar exista și stații atât de puternice, desigur.

Tudor Rus – doualocuri.ro

Cum îl văd eu pe EV6, pe scurt: etalon al progresului Kia în ultimul deceniu.

Pe lung, am câteva lucruri de punctat. Încep cu prețul, mai exact cu ce nu mi se pare demn de cei 70.000 de euro la care este evaluat exemplarul din tur (fără Rabla Plus și alte posibile reduceri): covorașele din cauciuc (ok, sunt ușor de curățat), inserțiile din plastic negru lucios și calitatea îndoielnică a butoanelor prin care acționezi aeratoarele. Și asta a fost.

Pentru ce merită, în schimb, să iei în considerare un EV6? Spațiu pentru oameni și bagaje, suspensie reglată fin, baterie mare, consum mic, autonomie mare, resurse suficiente în cazul versiunii din tur, cu un singur motor electric și roți motrice spate care primesc și pun pe asfalt 228 CP și 350 Nm.

Apoi: platforma la 800 V (doar Audi, Porsche și rudele Hyundai mai au așa ceva) și tehnologie de anul 2022 simplu de folosit, care nu dă rateuri – da, la sistemul multimedia mă uit.

Las designul la urmă. Personal nu sunt fan, dar lumea întoarce capul după EV6 pe stradă.

Răzvan Baciu – razvanbb.ro

Dacă aș inventa eu mașina electrică pentru familie aș merge pe un suflet din ăsta electric ce-i prezent în KIA EV6 și Ioniq 5, un bord de KIA EV6 și o caroserie de Ioniq 5 ca să țipe a mașină electrică când își expune formele pe șosea.

Dar cum nu sunt inventator de mașini electrice, voi merge pe versiunea de KIA EV6. Până la urmă cel mai important este să te simți bine la volan și acest lucru l-am obținut în EV6. E mișto și în Ioniq 5 dacă ești adeptul modei de tip farmacie cu volan, dar mie-mi place să pilotez nu să mă așez printre niște rafturi.

Adrian Mitrea – 0-100.ro

KIA EV6 e spectaculoasă și are avantaje incontestabile, cum ar fi arhitectura electrică la 800 V. Dar mai mult de a fi o mașină electrică bună, EV6 este un cruiser desăvârșit. E confortabilă la drum lung, suspensiile sunt atent proiectate și asigură un confort general semnificativ mai bun decât surata de platformă, Hyundai IONIQ 5. EV6 este și mai bine antifonat.

Pur și simplu e o mașină mulțumitoare. Acesta ar fi termenul corect. Are spațiu, are tehnologie, are design. E drept, KIA s-a împotmolit la detalii. Instalația audio de top e foarte slabă (MERIDIAN surround), mânerele de la uși freacă de locașurile în care intră, n-are Apple CarPlay și Android Auto wireless, ci doar prin cablu, portbagajul e cam mic (prea puțin adânc) pentru cât de mare e mașina, iar spațiul la cap e mic pentru cine bate spre 1,80 m sau peste.

Oricum, bravo KIA pentru îndrăzneală!

Adi Dima – eblogauto.ro

Doamnelor și domnilor, aceasta este mașina anului 2022 în Europa! Modelul coreean a fost încununat cu mare fast la începutul anului, fiind primul model Kia ce primește această distincție. Deși din punctul meu umil de vedere Hyundai Ioniq 5 este o mașină superioară, EV6 a reprezentat o renaștere binevenită a brandului KIA. Tehnologia de 800 volți ce îi permite o încărcare rapidă și bateria de 77.4 kWh ce îți oferă o autonomie de peste 450 km îți vor oferi relaxarea necesară pentru a te încumeta să pleci la drum întins fără probleme. Performanța lui EV6 nu stă doar în tehnologia bateriei, ci și în modul în care mașina se manevrează, spațiul imens pentru cei de pe bancheta spate și ușurința cu care poți folosi această KIA ca pe o mașină normala cu un nivel de performanță ridicat. În afara faptului că trebuie să o pui la încărcat, KIA EV6 se comportă ca o mașină normală, iar asta conferă încredere potențialilor cumpărători.

Fișa mașinii care ne-a însoțit în ROCHARGE by Vitesco Technologies


este un proiect susținut de Vitesco Technologies

Green Partner
BT Leasing

Mobilizat de
Autonom

Pus pe șosea de
Michelin

Încărcat de
MOON
Enel X Way
Renovatio e-charge
MOL Plugee

Tehnologizat de
Server Config

Partener media
Euronews România