BYD Seal este o făptură care a fost antrenată pentru a avea succes. Un model care intră în scena vehiculelor electrice deasupra segmentului compact. O berlină cu o linie fluidă, sportivă, cu performanțe de model sport. BYD Seal Excellence-AWD va fi unul din coechipierii din EUROCHARGE 2025 by Schaeffler.

Fundația
BYD Seal este construit pe arhitectura e-Platform 3.0 a constructorului chinez, o platformă dezvoltat special pentru vehicule electrice. Este primul model BYD care integrează în proiectarea lui conceptul tehnologic Cell-to-Body (CTB) care vizează un nivel extrem de ridicat de securitate, rigiditate torsională, performanțe dinamice și spațiu disponibil.

Dacă ar fi să traducem acest CTB ar trebui să plecăm de la faptul că bateria, sau mai exact carcasa acesteia, face parte din structura de rezistență, fiind realizată din panouri cu structură tip fagure construite din aliaje de aluminiu extrem de rezistente. Și pentru a avea o imagine asupra rezistenței oferite de e-Platform 3.0, aș menționa că rezistența torsională a unui automobil obișnuit pornește de la 17.000 Nm/grad. BYD Seal oferă 40.500 Nm/grad, fapt ce permite din start dezvoltarea unui model cu o manevrabilitate de excepție, performanțe dinamice, confort, interior silențios și siguranță.

Conceptul CTB, prin integrarea bateriei în podea, a permis coborârea structurii superioare a mașinii cu 15 mm. Alte avantaje? Baza unei caroserii care să permită un coeficient aerodinamic bun fără a compromite spațiul interior (Cd – 0.219 în cazul lui BYD Seal).
Baterie de tip lamelă, un trademark BYD
Toate modele BYD comercializate în Europa sunt echipate cu acest tip de baterie. Înainte de a intra în detalii, poate ar merita menționat faptul că divizia auto BYD a fost înființată în 2003, dar compania BYD s-a înființat în 1995 ca producător de baterii. Prin urmare vorbim desper 30 de ani expertiză în acest domeniu.
Celulele bateriei dezvoltate de BYD nu mai au o formă cilindrică, ci una de lamelă. În cazul lui BYD Seal vorbim despre o baterie compusă din 172 astfel de celule cu chimie LFP.

În același timp, datorită chimiei, bateria este ceva mai ecologică (nu include metale rare precum cobaltul). Acest timp de baterie oferă o stabilitate termică superioară, e mai rezistentă la temperaturi extreme și fluctuații de temperatură, și suportă un număr mai mare de cicluri descărcare/încărcare fără a pierde din performanță. În plus, tehnologia cu celule tip lamelă a permis BYD să realizeze o baterie cu o înălțime de doar 110 mm, contribuind semnificativ la libertatea de a proiecta un automobil cât mai eficient aerodinamic.
Autonomie și performanțe
BYD Seal este disponibil pe piața din România în două versiuni, iar în cazul modelelor electrice ale producătorului din China, elementul diferențiator este capacitatea bateriei. Versiunea de bază este echipată cu o baterie cu o capacitate utilă de 61.4 kWh și disponibilă doar cu tracțiune spate. A doua versiune este echipată cu o baterie a cărei capacitate utilă este de 82.5 kWh, aici clientul putând alege între tracțiune spate sau integrală. În Eurocharge 2025 by Schaeffler vom avea versiunea cu tracțiune integrală, cea care are „3.8S” pe capacul portbagajului. Ce a vrut să spună autorul?

BYD Seal Excellence (pe numele comercial) are pe puntea față un motor electric de 160 kW/ 218 CP și unul de 230 kW/ 313 CP pe puntea spate. Vorbim de un total de 390 kW/ 530 CP și 670 Nm. Viteza maximă este de 180 km/h, iar pentru a ajunge la 100 km/h cu start de pe loc sunt necesare 3.8 secunde. Și uite așa am elucidat și misterul de pe capacul portbagajului.
La capitolul performanțe, în cazul unui vehicul electric vorbim și despre capacitatea de încărcare.
- · Încărcare AC până la 11 kW, o încărcare completă(0-100%) la o stație de 11 kW durează 8,6 ore;
- · Încărcare DC până la 150 kW, o încărcare 10%-80% la o stație de 150 kW durează 37 minute, o încărcare de la 30%-80% la o stație similară durează 26 minute.


Autonomia declarată de BYD în ciclu combinat este de 520 km, iar consumul mediu declarat conform ciclului de testare WLTP este de 18.2 kWh/100 km rulați. Într-o utilizare exclusiv urbană, BYD declară o autonomie de 600 km și un consum mediu de 15.8 kWh/100 km rulați. Mașina este echipată și cu tehnologia V2L care permite alimentarea cu energie a unor aparate externe, putând livra până la 3.000 W.
Dinamică
BYD Seal are o lungime de 4.800 mm, o lățime de 1.875 mm și o înălțime de doar 1.460 mm. Impresionează însă ampatamentul de 2.920 mm, iar în cazul exemplarului pe care îl vom conduce, masa totală este de 2.185 kg. La partea de șasiu raportăm o suspensie independentă cu brațe suprapuse pe puntea față și una independentă cu cinci brațe pe puntea spate, iar în cazul acestei versiuni adăugăm și amortizoarele controlate electronic.

Sunt disponibile patru moduri de rulare:
- · ECO – mod care favorizează eficiența energetică și autonomia,
- · Normal – nivelul de performanță este adaptat pentru o utilizare confortabilă în viața de zi cu zi,
- · Sport – accent pe performanțe și manevrabilitate,
- · Snow – dezvoltat pentru a oferi tracțiune și stabilitate cât mai bună pe suprafețe cu aderență scăzută.
Și dacă tot suntem aici, la nivel de sisteme de siguranță, Seal se laudă cu peste 25 de tehnologii moderne. Și nu, n-o să le enumăr, ci doar o să vă zic că a primit 5 stele în urma testelor Euro NCAP, sistemele de siguranță fiind notate cu 76%.
Design
BYD spune că oceanul, fluiditatea infinită a acestuia, a fost sursa de inspirație pentru designul modelelor Dolphin și Seal. Doar dacă readucem în cadru valoarea coeficientului aerodinamic de doar 0.219 și putem spune că fluiditatea se regăsește în caroseria acestui BYD Seal. Partea frontală cu profilul redus îți spune că ai în față un model orientat mai mult spre sportivitate. Linia laterală este fluidă, fără rupturi abrupte, modul în care coboară în zona spatelui îți inspiră puțin din linia unui fastback, și se termină cu o discretă sugestie de coadă de rață pe capacul portbagajului pentru a completa pachetul.







Atât vizual, cât și aerodinamic prin reducerea rezistenței la înaintare, mânerele portierelor care se retrag în portieră sunt un plus. Poate singurul sacrificiu impus de acest design fluid este volumul portbagajului de 400 litri, dar el este completat de un frunk cu un volum de 53 de litri unde poți depozita lejer cablurile de încărcare. Dar mai găsești aproximativ 20 de spații de depozitare la interior pentru mărunțișurile cotidiene.
Planșa de bord, dacă faci abstracție de cele două display-uri, continuă metafora lichidă a exteriorului, fluiditate regăsită în desenul panourilor interioare ale portierelor, în forma consolei centrale și desenul și cusăturile scaunelor. Ce pot spune este că rar am întâlnit un interior atât de coerent stilistic. Un interior luminos, chiar dacă suprafața vitrată laterală nu este atât de generoasă, însă aici intervine plafonul din sticlă.



Pe consola centrală vei regăsi selectorul regimului de rulare, dar poate cea mai mare surpriză este prezența unui buton start/stop, o dotare care a început să dispară din vehiculele electrice, aceasta fiind „sublimată” de prezența unor inițiative în slujba eficienței care opresc mașina la deschiderea portierei. BYD Seal nu este echipat cu aceste funcții care au inițiative. Vei mai regăsi câteva scurtături pentru comenzi precum selectarea modului de rulare, închiderea sistemului de climatizare, funcția Auto Hold sau activarea funcției de parcare. Tot pe consola centrală vei mai găsi un spațiu care poate găzdui și încărca wireless două telefoane mobile. Consola centrală de tip punte ascunde un spațiu de depozitare în zona inferioară, loc unde găsești și două porturi USB (A și C), cel A fiind destinat conectării telefonului la sistemul infotainment. Acesta este echipat și cu funcția 4G ce îi permite să primească update-uri over the air.


BYD a transformat display-ul sistemului infotainment într-o semnătură a mărcii, cu posibilitatea de a poziționa, în cazul lui Seal ecranul cu diagonala de 15.6 inch, în mod portret sau landscape. Sistemul acceptă comenzi vocale, funcția fiind activată de „parola” Hey BYD. Tabloul de bord este tot un display, dar cu diagonala de 10.25 inch. Versiunea Excellence din Eurocharge 2025 by Schaeffler este echipată și cu sistemul audio Dynaudio Performance ,dotat cu 12 incinte.
La capitol tehnologie, menționăm că accesul în mașină și pornirea ei se poate face și cu ajutorul unui card NFC.

Prețuri
În România, BYD Seal are un preț de bază de 42.700 euro pentru versiunea Comfort cu baterie de 61.4 kWh, tracțiune spate, 170 kW și 380 Nm.
Echiparea Design are un preț de 45.800 euro, include bateria de 82.5 kWh, tracțiune spate și un motor de 230 kW și 360 Nm.
Versiunea de echipare Excellence (care vine doar în configurație AWD) are un preț de pornire de 50.900 euro, baterie de 82.5 kWh, 390 kW și 670 Nm.
Indiferent de nivelul de echipare, poți opta gratuit pentru interior „Black” sau „Tahiti Blue”. Nuanța Ice Blue este cea standard, opțional fiind disponibile alte patru nuanțe pentru suma de 1.100 euro: Indigo Grey, Polar White, Space Black și Atlantis Grey.

Fișă tehnică a mașinii care ne însoțește în EUROCHARGE 2025 by Schaeffler
este un proiect susținut de SCHAEFFLER
Încărcat de
OMV eMotion
Green Partner
BT Leasing
Pus pe șosea de
Michelin
Tehnologizat de
Server Config










































































