Renault Arkana E-TECH: Hibridizarea SUV-ului Coupé

Noul Renault Arkana a adus accesibilitatea în categoria SUV-urilor cu plafon plonjat. Pe parcursul celor 9 zile ale road tripului Cars & Roads by Michelin vom conduce versiunea full-hybrid.

Renault Arkana și-a făcut inițial apariția ca “show car” la Salonul Auto de la Moscova în 2018. Modelul a debutat întâi în Rusia (2019), pentru ca versiunea europeană de serie să fie dezvăluită în septembrie 2020.

Arkana este singurul SUV coupe care va participa în Cars & Roads by Michelin, road trip și test extins care adună 7 dintre cele mai importante SUV-uri hibride lansate în România în ultimele 12 luni. 20 jurnaliști și creatori de conținut vor avea misiunea să conducă aceste SUV-uri prin locuri spectaculoase din toată țara.

În căutarea supremației

Arkana este primul SUV coupe de la Renault și, deși are dimensiuni compacte, este construit pe o platformă comună cu Clio și Captur, adică CMF-B.

Lansat în iunie 2021, Arkana a adunat 17.977 de unități vândute anul trecut, suficiente pentru ca Renault să spere că va ajunge în scurt timp în topul segmentului compact.

Peste jumătate dintre clienții Arkana au ales versiunea de top RS Line, în timp ce 71% dintre ei au optat pentru sistemul de propulsie E-Tech. Aceeași combinație RS Line + sistem E-Tech va fi prezentă și la startul Cars & Roads by Michelin.

Caroseria cu plafon plonjat primește reacții mixte, însă Arkana cu siguranță nu trece neobservat, cu toate că a preluat mare parte din limbajul de design din actuala gamă Renault.

Arkana poate fi comandat în 3 versiuni de echipare: Zen, Intens sau RS Line. În funcție de acestea, mașina va fi echipată cu jante de 17 sau 18 inch.

Renault a introdus pe Arkana opțiunea ca plafonul să fie comandat într-o nuanță diferită față de cea a caroseriei, respectiv negru, pe versiunile Intens și RS Line. În echiparea RS Line, carcasele oglinzilor laterale de culoare neagră. Constructorul oferă 7 nuanțe pentru caroserie.

Modularitatea arhitecturii CMF-B de la Renault i-a permis lui Arkana să atingă o lungime de 4,56 metri, o lățime de 1,82 metri, o înălțime de 1,57 metri și un ampatament de 2,72 metri.

Garda la sol măsoară 200 mm, astfel că Arkana poate să efectueze și ieșiri pe macadam. Însă trebuie menționat că pe Arkana nu poți alege un sistem de tracțiune integrală.

Fără diesel

Arkana poate fi comandat cu motorizări convenționale pe benzină, dar și într-o versiune full-hybrid care ne va însoți în test. Intrarea în gamă se face cu un propulsor de 1,3 litri cu 140 de cai putere și 260 Nm. Același motor este disponibil și într-o variantă cu 160 CP și 270 Nm. Ambele variante pot fi comandate cu transmisia automată EDC.

În Cars & Roads by Michelin vom testa varianta HEV, adică full-hybrid. Sistemul de propulsie hibrid E-Tech este alcătuit dintr-un motor de 1,6 litri cu patru cilindri în linie și două motoare electrice.

Puterea totală este de 145 CP, cu circa 200 Nm cuplu. Transmisia automată Hybrid E-Tech a fost dezvoltată de Renault folosind experiența dobândită în Formula 1, scopul ei principal fiind eficientizarea consumului de comustibil, mai degrabă decât sporirea performanțelor.

Renault spune că 80% din drumurile prin oraș cu Arkana E-Tech vor fi făcute folosind puterea electrică, iar consumul de carburant va fi cu 40% mai mic în comparație cu o motorizare echivalentă pe benzină.

În echiparea RS Line, Arkana primește cel mai bun pachet Renault când vine vorba despre calitatea materialelor și finisajelor. Asta înseamnă scaune cu piele Alcantara și cusături contrastante, inserții care imită fibra de carbon, volan îmbrăcat în piele.

Interiorul beneficiază de tehnologii de ultimă generație, sistem multimedia compatibil cu Android Auto și Apple CarPlay, încărcare prin inducție pentru smartphone și numeroase sisteme de asistență și siguranță.

Nu putea lipsi un sistem cu diferite moduri de rulare. Cel de la volan poate să aleagă între Mysense, Eco și Sport în funcție de preferințele sale.

5 stele la siguranță

Renault Arkana a primit cinci stele la Euro NCAP în 2019. Protecția pasagerilor a primit un rating de 96%, cea a copiilor, 83%; pentru protecția pietonilor a fost notat cu 75%, iar ca tehnologii de asistență, cu 74%. 

Chiar și în versiunea de bază, Arkana vine cu airbaguri frontale și de tip cortină, dar și cu o suită de asistenți electronici precum cel la frânarea de urgență sau sistemul de recunoaștere a semnelor de circulație. Senzorii de parcare față și spate, precum și camera pentru marșarier sunt oferite ca dotare standard pentru Arkana.

Pe piața din România, Renault Arkana are un preț de pornire de 24.600 euro – versiunea pe benzină cu 140 CP și cutie automată EDC în echiparea Zen. Cel mai accesibil Arkana E-Tech pornește de la 26.400 de euro.

Prețurile pentru versiunea de motorizare pe care o vom testa în Cars & Roads încep de la 26.900 de euro, în funcție de nivelul de echipare ales.

Fișa mașinii care ne va însoți în tur