Test Drive: Dacia Jogger TCe110 cu Sleep Pack

Dacia Jogger oferă un pachet complet de accesorii pentru ieșiri în natură care include, printre altele, un pat și un cort. Astfel accesorizat, modelul de la Mioveni devine un adevărat crossover. Sau mini-camper.

Cine este și ce vrea Dacia Jogger TCe110 Extreme+ cu Sleep Pack de la noi?

Este versiunea de top a noului model Jogger cu șapte locuri accesorizată cu Pachetul Sleep ce permite transformarea modelului românesc în cazare temporară peste noapte. Alături de un cort ce se poate instala în partea din spate a mașinii și un portbagaj de plafon opțional, aceste accesorii fac parte din gama InNature gândită de producătorul Dacia pentru amatorii de ieșiri în natură alături de automobilul propriu. Astfel accesorizată, Dacia Jogger devine partenerul ideal pentru amatorii de pescuit sau cei care iubesc muntele sau marea. Unul dintre cele mai practice modele din gama Dacia își arată acum latura de aventurier. 

Trei lucruri noi importante față de generația anterioară/modelul dinainte de facelift?

Jogger nu a mai existat în gama Dacia până la lansarea de acum un an și un pic. Modelul break moștenește, însă, pedigree-ul modelelor Logan MCV și Lodgy și oferă configurații cu 5 sau șapte locuri ambalate într-un look modern. Dacia Jogger folosește aceeași platformă cu noua generație a modelelor Logan și Sandero. Asta se traduce printr-o imagine de marcă mai unitară, noul Jogger fiind similar din punct de vedere al designului părții frontale cu Sandero și printr-un comportament rutier modern și confortabil. Este mai degrabă un crossover și nu neapărat un break, este practic și este singurul model al mărcii de la Mioveni care poate fi comandat și cu un tren de rulare complet hybrid.

Ce concurenți are pe piața din România?

Este dificil să îi găsești un concurenți modelului Jogger. În România, apetitul pentru modele break este relativ modest, iar modele similare găsim în zone premium. Singurul rival direct este Fiat Tipo SW Cross. Varianta break cu look robust a modelului italian are și motorizări similare: 1.0 de 100 CP și 1.5 mild hybrid de 130 CP. 

Ce motorizare ai testat și ce versiune îmi recomanzi?

Timp de câteva săptămâni am putut pune la treabă versiunea de top a modelului Jogger numită Extreme+. Sub capotă am avut motorul TCe110, un propulsor turbo de 1.0 litru cu trei cilindri ce dezvoltă 110 CP. De altfel, gama de motorizări oferită de Dacia pentru Jogger nu este foarte bogată. Avem două versiuni pentru motorul 1.0: Eco-G cu GPL și 100 CP și TCe110. Plus dezirabilul Hybrid 140, dar acesta duce prețul într-un segment mai puțin accesibil. Acesta din urmă e de ales, fără îndoială, dacă prețul cerut (de la 24.250 euro) este acceptabil pentru tine. Dacă nu, alegerea mea ar fi propulsorul Eco-G care vine cu două rezervoare de carburant (unul pentru benzină și altul pentru GPL) ceea ce îi oferă o autonomie impresionantă modelului Jogger. În ceea ce privește motorizarea TCe110, aceasta își face bine treaba, dar își arată limitările de putere, atunci când avem aerul condiționat pornit într-o zi călduroasă. În plus sunetul și vibrațiile specifice unui propulsor cu trei cilindri devin uneori enervante.

Exemplarul testat de noi a venit echipat și cu o serie de echipamente speciale din gama InNature oferită de Dacia iubitorilor de ieșiri în natură. Astfel, în portbagajul modelului nostru Jogger Extreme+ cu șapte locuri a existat Pachetul Sleep. Acesta se montează după ce al treilea rând de scaune este scos, și permite transformarea modelului Jogger în loc de dormit peste noapte pentru două persoane. Sistemul include un cadru din lemn care se poate extinde pentru a se transforma în pat și o saltea care se pliază în trei bucăți când nu este folosită. Pe lista de opționale există și un cort care se poate monta în prelungirea mașinii, mărind astfel spațiul de dormit pentru încă două-trei persoane. Tot sistemul cântărește aproximativ 50 kilograme. Când este în poziția de transport, cutia din portbagaj se deschide ușor și asigură și un spațiu de depozitare de 220 litri, unde poate fi stocat cortul strâns și alte lucruri necesare campării în natură. Chiar dacă patul este întins, spațiul de depozitare poate fi accesat.

Cât consumă pe bune și ce autonomie are?

Depinde foarte mult de stilul de condus adoptat. Și dacă folosim sistemul de climatizare la putere maximă. În cele câteva săptămâni în care Jogger mi-a fost companion într-un București toropit de valurile de caniculă, am folosit din plin sistemul de climatizare. Acest lucru își pune imediat amprenta pe cifra de consum indicată de computerul de bord. În traficul urban și cu aerul condiționat pe 23 de grade, Jogger TCe110 a consumat aproximativ 9,6 litri/100 km parcurși. La un parcurs mai relaxat prin oraș, în cele câteva dimineți mai răcoroase când nu a fost nevoie de aer condiționat, computerul de bord s-a stabilizat la 8,6 litri/100 km. Iar la drum lung, pe autostradă, consumul a fost de 7,4 litri/100 km.

Ardere eficientă, extra putere și mai puține emisii cu noul cocktail de aditivi din benzina MOL EVO 100 Plus. Un trio chimic care protejează motorul, prelungește viața acestuia și scade consumul de carburant. Detalii aici

Cum se simte la drum lung? Dar în oraș?

În oraș, Jogger este extrem de bine adaptat. În special în echiparea Extreme care îi oferă un aspect mai robust. Suspensia este confortabilă și bine gândită pentru drumurile noastre imperfecte. Poți trece relaxat peste limitatoare de viteză sau linii de tramvai, confortul celor de la interior va rămâne la cote bune. Trebuie să ne obișnuim, însă, cu lungimea modelului Jogger. La cei peste 4,5 metri lungime și un ampatament de 2,9 metri ai nevoie de un pic de antrenament, mai ales la parcările laterale. Senzorii și camerele video te ajută să nu faci vreo prostie, așa că ne vom adapta rapid.

La drum lung, atât timp cât alegem un stil de condus relaxat, Jogger TCe110 ne va duce unde dorim. Dacă vrem să facem sport, am greșit mașina. Cei 110 CP și 200 Nm livrați de un propulsor de un litru cu trei cilindri nu sunt suficienți dacă dorim senzații mai picante. Accelerația de la 0 la 100 km/oră se face în 11,2 secunde. 

Cum ți se pare designul exterior?

Excelent. Dacia a făcut progrese majore la acest capitol în ultimii ani, iar modele ca Sandero Stepway, Logan sau Duster au devenit chiar arătoase. Și pentru că nu strici o rețetă care merge, Jogger preia partea frontală de la Sandero Stepway, cele două modele fiind practic identice atunci când sunt privite din față. De la portierele spate încep diferențele, Jogger având cele mai ample portiere spate din gamă, dat fiind faptul că este singurul model cu șapte locuri din oferta actuală Dacia. Partea din spate, cu stopurile verticale are ceva din breakurile Volvo, ceea ce îi dă, de altfel, un aer de automobil robust.

Cum sunt materialele la interior?

Senzația de interior cu plastic din belșug nu a dispărut, dar pe nivelul de echipare de top Extreme+ este atenuată de folosirea noului material MicroCloud. Acesta se regăsește pe scaune, dar și pe bord și pe fețele interioare ale portierelor. Este plăcut la atingere, moale și pare durabil. Dar, mai important, este ușor de curățat dacă îl murdărim. O serie de elemente în culoarea bronzului continuă tema de la exterior, ceea ce aduce un plus interiorului sobru al modelului Jogger. 

Dă-i o notă de la 1 la 10 pentru spațiile de depozitare.

Dacă ai nevoie de spațiu, comandă un Jogger cu cinci locuri și vei avea un portbagaj de peste 700 litri. Dacă ai nevoie de multe scaune, Jogger cu șapte locuri are grijă de pasagerii tăi și mai rămân 160 litri disponibili în portbagaj. Poți să transporți și șase pasageri și să renunți la unul din scaunele din rândul trei, ceea ce oferă din nou un portbagaj încăpător. Scaunele de pe rândul al treilea pot fi așezate în patru moduri. Fie pe poziție normală, fie rabatate (pe podeaua portbagajului), fie rabatate și apoi pivotate pe spatele rândului al doilea. Sau scoase de tot și lăsate acasă. Nota mea: 8. 

Câți pasageri încap pe bune în mașina asta?

Cinci. Sau șapte. Patru, șase. Doi și un portbagaj imens. În varianta cu șapte locuri, șapte pasageri vor călători decent. Chiar dacă accesul pe rândul trei nu este cel mai facil, locurile din spate sunt gândite pentru adulți. Pot călători persoane chiar și de 1,80 metri înălțime fără a sta cu genunchii la gură. Cei din rândul trei au la dispoziție spații pentru băuturi, plafonieră proprie, cotieră și geamuri rabatabile.

Cât de sigură este? A testat-o Euro NCAP?

Da, a testat-o și i-a acordat o singură stea. S-a discutat mult pe această temă la data publicării rezultatelor. Așa cum se știe, scorul scăzut a fost acordat pentru lipsa unui sistem de avertizare pentru purtarea centurilor pe rândurile doi și trei de scaune. Nu pentru că ar fi probleme structurale. Dacă sistemul de punctare de la EuroNCAP ar puncta separat problemele de structură la impact, Jogger ar fi primit 3 stele. 

Sisteme, pachete tehnologice sau soluții inteligente care ți-au rămas în minte după test?

Jogger este un exemplu de soluții simple și practice aplicate unui model smart-buy, ca să nu îi spunem de buget. De la barele de plafon modulare care îți permit instalarea facilă a unui portbagaj auxiliar sau a unui suport de biciclete la integrarea fără fir a telefonului mobil prin Apple CarPlay, interiorul simplu fără înflorituri cu comenzi clare și ergonomice, Jogger este o soluție practică și robustă.

Ai simțit că-i lipsește ceva?

Da, o transmisie automată. Doar versiunea Hybrid 140 vine cu transmisie automată, pentru restul trebuie să ne mulțumim cu transmisia manuală cu șase trepte. 

Ce nivel de echipare să aleg și cât mă costă toată afacerea?

Dacia Jogger este oferită în patru niveluri de echipare numite: Essential, Expression, Extreme și Extreme+. În varianta de bază Jogger Essential poți alege între motorizarea TCe110 sau Eco-G 100 și între versiunile cu 5 sau 7 locuri. Prețurile încep de la 16.690 euro. La nivel de echipare, Essential asigură, așa cum ne sugerează și numele, doar esențialul: jante de 16 inchi din tablă, lumini de zi LED, bare de plafon, tapițerie textilă, computer de bord, închidere centralizată, oglinzi reglabile manual, geamuri electrice față, sistem Media Control fără ecran, dar care folosește telefonul mobil pe post de sistem multimedia..

Pentru nivelul de top, Extreme+, ca cel testat de noi, prețurile încep de la 21.250 euro pentru motorul Eco-G (sistem dual de alimentare, benzină și GPL) și de la 21.650 pentru motorul TCe110 de un litru turbo cu trei cilindri. În echiparea Extreme+, Dacia Jogger vine exclusiv cu șapte locuri. Aici avem accente contrastante, sigle în culoarea bronzului, elemente decorative ce subliniază caracterul robust al modelului, jante negre cu design Mahalia din aliaj cu diametrul de 16 inchi. La interior, scaunele sunt îmbrăcate în tapițeria din MicroCloud, un material nou ce oferă o senzație similară cu catifeaua. Mai mult, Jogger Extreme primește și modul de rulare Extended Grup, ce se acționează dintr-un buton dedicat amplasat pe consola centrală. Acest mod de rulare adaptează răspunsul sistemului ESP pentru aderență suplimentară pe drumurile neasfaltate.

Pentru un Jogger Extreme+ complet echipat și cu accesoriile InNature trebuie să luăm în calcul și următoarele costuri: Pachetul Sleep costă 1490 euro dacă se comandă la configurarea mașinii și 1790 euro, dacă este comandat ulterior din gama de accesorii. Cortul auxiliar costă 380 euro, iar rulourile opace pentru asigurarea unui interior complet izolat costă 200 euro. Dacă cei 220 litri rămași în portbagaj cu Pack Sleep instalat nu sunt suficienți, putem alege un portbagaj de plafon din gama de accesorii Dacia la un preț ce variază între 327 euro și 392 euro. Atenție, cu portbagajul de plafon instalat, Dacia Jogger poate depăși 2 metri înălțime, ceea ce restricționează accesul în parcările subterane. 

Un lucru pentru care merită cumpărată mașina asta?

Pentru versatilitate și latura practică. Ai spațiu pentru șapte pasageri, sau cinci plus un portbagaj imens. Iar acum, cu pachetul Sleep și cortul aferent, Jogger se transformă într-un automobil excelent pentru explorarea naturii.

Cea mai mare critică pe care i-o poți aduce?

Gama redusă de motorizări disponibile. Dacia a ales să nu se complice prea mult și oferă două variante pentru propulsorul turbo de un litru și o variantă hibridă. Acesta din urmă va fi ales de o mică parte din clienții Dacia, majoritatea orientându-se către versiunile mai accesibile ca preț. Iar aici, propulsoarele cu 100 sau 110 CP sunt, în opinia mea, prea slabe pentru acest model. Iar Dacia are în ofertă motorul de 1,33 litri cu 4 cilindri pe Duster, un propulsor care s-ar potrivi de minune și pe Jogger. 

Ai mână liberă să îmbunătățești un element al mașinii. Ce faci?

Aș îmbunătăți sistemul multimedia. O grafică mai bună n-ar strica. De asemenea, pe o echipare de top, un sistem audio mai bun cred că ar fi de preferat.

Completează spațiile punctate: cumpără-ți mașina asta dacă…

…ești pasionat de ieșirile în aer liber și preferi să dormi la cort. Jogger Extreme+ cu Sleep Pack și cort îți oferă loc pentru toată familia chiar dacă veți rămâne peste noapte la munte sau la mare.

Completează spațiile punctate: nu-ți cumpăra mașina asta dacă…

…nu ai nevoie de un crossover spațios cu șapte locuri ce poate fi folosit și pentru ieșirile ocazionale în natură.

Tu ți-ai cumpăra-o?

Nu aș spune nu unei Dacia Jogger Hybrid 140. Versiunea Extreme+ cu Sleep Pack, cort și alte accesorii nu este pentru mine. Prefer confortul unui hotel.

Clientul perfect al mașinii?

O familie numeroasă care apreciază campingul în natură.

La final, descrie-mi mașina asta în maximum 10 cuvinte.

Partenerul ideal pentru o familie doritoare de ieșiri în natură.

Fișa tehnică a mașinii

Logo Dacia

Dacia Jogger

1.0 TCE 110HP 7STR EXTREME PLUS

de la 21.950 €
Sistem de propulsie
Tip sistem de propulsie
Motor Termic (Combustie)
Sursă principală energie
Benzină
Sursă secundară energie
Putere maximă sistem
110 CP
Cuplu maxim sistem
200 Nm
Transmisie
Tip transmisie
manuala
Număr trepte
6
Tracțiune
fata
Motor termic
Configurație / nr cilindri
in linie/3
Capacitate cilindrică
999 cmc
Putere maximă
110/81 CP/kW
Cuplu maxim
200 Nm
Nr. sisteme supraalimentare
1
Motor electric
Număr motoare electrice
Putere maximă electric
Cuplu maxim electric
Baterie
Capacitate brută
Putere maximă încărcare AC
Performanțe
Accelerație 0-100 km/h
11.2 s
Viteză maximă
174 km/h
Consum Oficial
Consum carburant (NEDC) Mixt
Consum carburant (WLTP) Mixt
5.7 l/100 km
Consum energie electrică (WLTP) Mixt
Autonomie mod electric (NEDC) Mixt
Autonomie mod electric (WLTP) Mixt
Dimensiuni și mase
Lungime
4547 mm
Lățime (fără / cu oglinzi laterale)
1784 mm
Înălțime
1632 mm
Ampatament
2897 mm
Volum portbagaj
506 litri
Volum portbagaj cu rând 2 rabatat
1594 litri
Masa proprie
1205 kg
Siguranță
Rezultat
Netestat
Preț
Preț de pornire model
21.950
Preț mașină testată
23.720 €