Test drive: BYD Sealion 7

Încărcat de

Poți spune multe despre, probabil, cel mai dezirabil BYD din peisajul auto românesc, însă cel mai simplu ar fi să-l prezinți drept un produs care va schimba mentalități despre „Made in China”.

BYD Sealion 7: care-i treaba cu mașina asta?

Acum câțiva ani, mulți am fi strâmbat din nas la ideea unui model BYD, să fim cinstiți, dar iată-ne în punctul în care vedem din ce în ce mai prezent în viața noastră gigantul constructor chinez. Și știți cum e cu negarea, o poți împinge până într-un punct, dar ce te faci după? Consider că în loc să ne lepădăm de anumite automobile, mai rațional ar fi să încercăm să le înțelegem, în primă fază, apoi, de ce nu, să le adoptăm. Cu cât mai repede, cu atât vom trăi mai ușor tornada auto deja stârnită de ceva timp prin Europa, dar și la nivel global.

Aceasta a fost o introducere cumva pentru marcă, dar i se poate aplica și modelului Sealion 7. Treaba cu el este că va fi unul dintre vârfurile de lance care vor ataca din ce în ce mai susținut un public care până nu demult tolera automobilul asiatic doar dacă se trăgea de prin Japonia ori Coreea de Sud. Iată că toți suntem supuși recalibrărilor de percepție, iar Sealion 7 mi se pare argumentul suprem pe care BYD îl are în momentul de față pentru a convinge. Pur și simplu. Personal, apreciez mai mult sedanul Seal, însă tocmai pentru că este un SUV, mai rafinat în esență decât fratele Seal U (atenție, U-ul acela face o diferență mare), cred că va fi foarte pe placul celor care au împărțit deja automobilul în SUV-uri și restul.

Aaa, da, Sealion 7 este complet electric, cu performanțe dinamice demne de o sportivă în versiunea sa de top (AWD), iar la rându-i, această caracteristică îi va stârni serios pe unii cumpărători care au luat deja trenul electrificării.

De ce se lansează acum?

Păi, aici trebuie să răspund pragmatic: pentru că marca BYD abia s-a lansat de câteva luni în România, așa că nu doar Sealion 7 este o noutate pentru conaționali, cât gama întreagă de produse, unele adaptate pieței europene din modele care au făcut deja ceva carieră în China. Despre sosirea hotărâtă a mărcii BYD în Europa și, automat, în România, am povestit cu ocazia unui eveniment la care am fost invitați, în Anglia, aici.

Și aș băga puțin bățul prin gard pentru a spune și că se lansează acum pentru a-i face zile fripte lui Tesla Model Y. Mi-e clar că fanii creației lui Elon Musk nu vor fi de acord cu mine, însă dozele lor de subiectivism nu le califică just opiniile atunci când în peisaj apar și alternative decente, așa că îmi asum că nu vor fi de acord, dar îi pot invita să facă un test drive de comparație.

Lucruri de reținut față de generația anterioară?

Nu prea putem discuta despre generații anterioare la un produs care are doar câteva luni de prezență legală pe ceea ce ar fi, cinstit vorbind, cea mai matură piață auto de pe glob, căci trebuie să considerăm că încă suntem la începutul poveștii BYD în Europa. Bine, e un început efervescent și care, probabil, va deveni furtunos în viitorul apropiat, dar asta poate să aibă consecințe pozitive măcar pentru cumpărători.

Pe de altă parte, iar aici discut în general, în cazul unor produse din China care poate că au avut generații anterioare pe anumite piețe emergente e destul de nepotrivit să te raportezi la ele, din simplul motiv că standardele necesare unui model pentru a fi comercializat, oficial, pe Bătrânul Continent sunt diferite, așa că încă o dată vă îndemn să considerăm perioada actuală drept un punct dinamic de Start.

Cu ce alte modele împarte platforma tehnică și de ce iese în evidență BYD Sealion 7 în familie?

Ca tehnologii înglobate, Sealion 7 împarte concepte atât cu fratele Dolphin Suf, cât mai ales cu Seal, iar multe dintre soluții sunt marcă înregistrată BYD. Pentru că grupul chinez (divizia de automobile este doar parte din el, semnificativă, ce-i drept) se laudă cu o sumedenie de patente de invenție, rodul muncii unei echipe absolut generoase de ingineri. Am dezvoltat ideea tot în materialul la care am făcut trimitere anterior. Așa că sunt tehnologii împărțite în familie, dar cu mențiunea importantă că multe dintre ele sunt proprii, realizate in-house.

Platforma constructivă de ultimă generație, botezată e-Platform 3.0, dedicată vehiculelor electrice, este împărțită de Sealion 7 cu sedanul Seal.

De ieșit în evidență o face pentru că mi se pare că este cel mai elaborat design al gamei actuale, cel mai atractiv pentru public. Și nu e puțin lucru, pentru că, pe de o parte, toată lumea pune accent din ce în ce mai mult pe felul în care își prezintă produsele, iar pe de altă parte mi se pare că reușește să se dezică aproape în totalitate de preconcepțiile formate de-a lungul timpului despre designul chinezesc în lumea auto.

Care sunt ceilalți rivali direcți de pe piață?

Am spus mai sus, cel mai important rival este, din orice punct de vedere doriți, Tesla Model Y. Ca să extrapolăm puțin, este fix ca în conceptul geo-politic actual, când ambele super puteri, SUA și China, își încordează mușchii una în fața celeilalte, chiar dacă uneori de la distanță și prin apropouri subtile.

Apoi, pe lângă mai mulți rivali de la el de acasă, dintre care doar câțiva ajung oficial și în Europa (dau aici doar exemplul binomului Omoda și Jaecoo), Sealion 7 are de dat examene cu modele precum Kia EV6, Hyundai Ioniq 5, Skoda Enyaq (mai ales Coupé), Volkswagen ID.4, dar și cu – pentru că au o linie de design destul de asemănătoare ca siluetă – Ford Mustang Mach-E. Ușor nu-i va fi, însă nici rețeta pe care o pune pe masă nu e de neglijat.

Cât costă? Cum stă la preț versus principalii concurenți?

Să spulberăm orice neînțelegere, ca să nu lăsăm loc de interpretări: BYD Sealion 7 nu este ieftin, cel puțin nu în sensul acela de ieftin care poate deveni peiorativ într-o concluzie. Există trei versiuni – Comfort, Design AWD și Excellence AWD.

Prima se prezintă doar cu punte motoare spate (RWD, 230 kW/312 CP putere maximă), în vreme ce următoarele două au o soluție constructivă 4×4, cu motoare de tracțiune dedicate ambelor punți (390 kW/530 CP putere maximă). Altă diferență notabilă între cele trei tipuri de Sealion 7 este capacitatea maximă a bateriei de acumulatori BYD Blade (care are tehnologie LFP): în vreme ce pentru Comfort și Design aceasta are 82,5 kWh, pentru Excellence AWD are o capacitate de 91,3 kWh.

În ceea ce privește prețurile de achiziție, Comfort costă 48.800 euro, Design AWD este 52.900 euro, iar Excellence AWD este 58.000 euro. La acestea se mai poate adăuga doar costul suplimentar al culorii – nuanța Atlantis Grey este oferită standard, în vreme ce alte trei (Polar White, Obsidian Black sau Indigo Grey) măresc factura cu 1.100 euro.

Pentru că modelul testat a fost vârful de gamă, mă raportez la concurenții cu puteri cât mai apropiate de cea a lui Sealion 7. Spre exemplu, Volkswagen propune versiunea GTX a lui ID.4, însă aceasta are ceva distanță la capitolul putere maximă, cu doar 340 CP, la un cost de 55.941 euro. Kia EV6 Long Range AWD, echipare GT Line și baterie de acumulatori de 84 kWh, are un preț de pornire de 62.414 euro. Hyundai Ioniq 5 costă, într-o variantă compatibilă (versiune N Line) cu tracțiune integrală și 325 CP, de la 48.763 euro. După mine, poate cel mai interesant concurent ar fi Ford Mustang Mach-E GT, care propune 487 CP și o baterie de acumulatori de 91 kWh (autonomia promisă e foarte apropiată); e mai rapid, având nevoie doar de 3,8 secunde pentru sprintul de la 0 la 100 km/h, dar și mai scump, cu un preț (promoțional, conform celor de la Ford) care începe de la 61.350 euro.

Tesla Model Y Premium (Long Range, tracțiune integrală), adică cea mai apropiată versiune a americanilor, costă 52.990 euro, în România. Alt rival interesant ar fi Skoda ENYAQ Coupe 85x, al cărei preț de pornire este de 54.368 euro. Pentru asta ai primi o autonomie maximă declarată de 554 kilometri, tracțiune integrală, însă doar 286 CP. Bine, nu că ar fi puțini, însă al nostru Sealion 7 de față este de vreo două ori mai puternic.

Ce motorizare ai testat și ce versiune îmi recomanzi?

Cum spuneam și mai sus, am testat vârful de gamă, pe al cărui hayon al portbagajului stă cu mândrie și inscripția „4.5s”, adică fix timpul necesar atingerii bornei de 100 km/h cu plecare de pe loc. Un mod chiar inedit folosit de BYD pentru a-și lăuda produsele. Ambele punți sunt angrenate de motoare electrice de tracțiune, ceea ce înseamnă un 4×4 modern, adaptat timpurilor. N-aș avea ce să-i reproșez, dar trebuie să fim cinstiți și să o zicem pe șleau, nu ai neapărată nevoie de resurse atât de generoase, iar tocmai de aceea aș recomanda să se ia serios în calcul și versiunea RWD (punte motoare spate) de „doar” 230 kW.

Adică 312 CP și un moment motor foarte generos la rându-i, de 380 Nm, caracteristici care vor permite ca mașina să fie chiar sprintenă și după standarde moderne, cu 6,7 secunde necesare accelerării de pe loc până la 100 km/h. De precizat că versiunea aceasta vine cu o baterie de acumulatori ceva mai mică, de 82,5 kWh, însă care tot mare ar fi… tot după standarde moderne. Pentru cei care se orientează după viteze maxime, ei bine, surpriza de aici este că toate versiunile de BYD Sealion 7 se plafonează la 215 km/h, deci devine irelevant ce ai „sub capotă”. Oricât de tentantă ar fi varianta testată de noi, vocea rațiunii ar pleda negreșit pentru versiunea de început, căci „de bază” e mai greu să numești un automobil care are peste 300 CP. Pur și simplu nu ai avea nevoie de mai mult, poate doar dacă ai temeri (nejustificate, aș spune) înspre a conviețui cu o punte motoare spate, atât.

Cum ți se pare designul exterior?

Excelent. Și poate că nu aș fi fost chiar atât de generos în exprimare, însă plec cu umila mea analiză de la cum erau percepute până nu demult automobilele din China, deci Sealion 7, pornit pe un drum realmente al său, are tot ce-i trebuie pentru a fi un răsfățat al sorții din punctul de vedere al aspectului. Sigur, poate că mulți nu vor fi de acord cu mine și e foarte bine așa, dar cred că putem concluziona că mașina de față nu zgârie nicidecum retina, ba din contra, iar ăsta e un plus pe care îl oferă. Pentru un SUV contemporan este cât se poate de fluid, iar gabaritul este mascat decent de o linie care numai neatractivă nu este.

Poți să nu-i pici în mreje, sunt perfect de acord, însă nu cred că poți spune, pe bune, că e neatractiv. Cât despre cât de mândri sunt angajații companiei despre produsul lor, inscripția „BYD Design” plasată la vedere pe aripa față este edificatoare în acest sens.

Cât consumă pe bune și ce autonomie are?

Nu e cel mai economic, o spun direct, însă cred că știm cu toții că economicitatea la un EV ține foarte mult de utilizator și de planurile sale de exploatare. Într-un traseu care a conținut pentru mai bine de jumătate din lungimea sa kilometri de autostradă alergați la viteza maximă legală, Sealion 7 a afișat un consum de 18,2 kWh/100 km; e bine de precizat aici, pentru cei care nu știu, că BYD are „talentul” de a afișa o medie a consumului doar pentru ultimii 50 de kilometri parcurși (multe modele din China vin cu acest tip de afișaj al consumului). Am făcut mai multe constatări în condiții echitabile, iar valoarea vehiculată aici este cea mai aproape de adevăr. Nu o să spun că-i puțin, dar pentru un SUV de gabarit oarecum mare, nici rău nu e. Ba deloc.

Pe de altă parte, având parte de bateria mare (91,3 kW capacitate), țin minte un moment care m-a uns pe suflet, apropos de teama de „range” care încă le mai dă emoții multora. La un moment dat, cu 67% de baterie încă disponibilă, mai aveam o autonomie de 297 kilometri. Nu pare impresionant, doar că situația s-a consemnat fix după ce consumasem aproape toată energia lipsă chiar pe autostradă, la vitezele deja amintite. Oficial, BYD promite o autonomie combinată (după standarde WLTP) de 502 km. Numai în oraș sunt vehiculați 615 km. Cu puțină grijă la reprizele de accelerație, media aia de 500 nu este foarte greu de realizat, iar asta va fi pe placul celor care au pariat pe BYD în detrimentul altor modele mult mai cunoscute. La ritmul meu de mers, calculat rezulta o autonomie de aproximativ 460 kilometri.

Cât de repede se încarcă la stațiile AC și DC?

La punctele de încărcare AC poate primi energie cu maxim 11 kW. Asta ar însemna că un plin de baterie, de la 0 (situație rară, să fim cinstiți), ar dura un pic sub 10 ore. Dacă se apelează la stații de încărcare DC (curent continuu), puterea maximă este de 230 kW, asta în cazul versiunii Excellence. Pentru variantele de echipare Comfort (2WD) și Design (4WD), puterea maximă de încărcare este de 150 kW. E bine de reținut asta, mai cu seamă că acești 150 kW nu sunt tocmai impresionanți în prag de 2026 și la un model care vrea să fie unul dintre lăudații producătorului (vizionar) BYD.

Dacă, totuși, mergeți la o stație care să acopere cei 230 kW ai versiunii de față, o sesiune de la 10 la 80% (cea recomandată pentru binele bateriei de acumulatori) durează, după datele oficiale, doar 24 de minute. Asta nu-i deloc rău pentru o baterie chiar mare.

Cum sunt materialele și calitatea asamblării la interior?

Calitatea fabricației este surprinzătoare, chiar dacă te raportezi la ce știai despre automobilul chinezesc, dar mai ales dacă tragi paralele cu producătorii care ne sunt familiari de ani de zile. Oriunde pui mâna, mai cu seamă în zonele în care ajungi în peste 90% din timp, dai peste texturi rafinate, bine alese, îmbinate cu grijă, o chestie pe care nu o întâlneai până nu demult prin acea parte de lume, să fim cinstiți. Zonele cu aspect metalic se simt foarte bine la atingere, chiar premium, iar în acest sens aș da drept exemplu butoanele fizice care denotă un anumit standard.

Despre cum un detaliu te poate trimite cu mintea în zona produselor de calitate superioară este vorba în cazul portului de încărcare pentru terminalele mobile. Pe lângă faptul că poate „împinge” energie cu 50W, o chestie la care nici măcar nu fac față toate telefoanele moderne, acesta este tapițat cu Alcantara și are un sistem propriu de ventilație, pentru a evita supraîncălzirea dispozitivelor în timpul procesului de încărcare. Iată un detaliu despre noul mod de viziune chinezească.

Ce nu mi-a plăcut prea mult este calitatea pielii artificiale; mă rog, ecologice. Dar acest aspect nu e valabil numai la BYD, ci la mai toate soluțiile de genul. Foarte fină, poate chiar plăpândă, mi-a ridicat semne de întrebare despre cum se va comporta în timp. Dacă acum nu mult timp tot zăream tapițerii din piele veritabilă, chiar groasă, zgâriate și uzate serios, mă întreb cum se va prezenta un astfel de interior în vreo cinci ani, după o utilizare normală. S-ar putea să nu fie chiar „țiplă”.

Spațiu interior: câți pasageri încap pe bune în mașină și cum stă la spațiile de depozitare?

Cinci pasageri pot călători bine cu BYD Sealion 7, cu mențiunea că în spate există loc chiar bun pentru picioare, șezutul banchetei este bine profilat, iar spătarul are o înclinație care emană un aer de confort chiar și la drumuri lungi. Ideal ar fi să nu fie înghesuit nimeni la mijloc, pe banchetă, dar la nevoie va avea loc decent. Pe lângă climatizare dedicată zonei posterioare a habitaclului, bancheta este și încălzită, alt detaliu pe care mulți îl vor aprecia, iar locurilor le sunt dedicate porturi de încărcare USB.

Spațiile de depozitare nu impresionează neapărat, fiind corecte raportat la media oferită de modelele de genul; sunt bine plasate și corect organizate ergonomic. Portbagajul propune un volum util de 520 litri, care poate că ar fi putut fi mai mare dacă nu s-ar fi mers pe o formă care să garanteze prezența scenică în ușorul detriment al funcționalității sporite. Dacă e nevoie de un transport ocazional mai mare, după plierea banchetei devin disponibili 1.789 litri, iar pentru un bagaj mic sau care are nevoie de un spațiu anume dedicat, sub capotă, în frunk, mai sunt încă 58 litri utili, într-o cavernă prevăzută și cu mochetă, un detaliu care altor producători le mai scapă.

Sistemul multimedia și infotainment: lucruri bune, lucruri proaste?

Sistemul multimedia merge pe rețeta unui afișaj complex, plin de informații utile, care să nu deranjeze retina, cum s-ar zice. Cumva, probabil că v-ați dat seama deja, tot o rețetă „preluată” elegant de la Tesla, să fim cinstiți. Multitudinea de informații ori comenzi este structurată bine, nu am întâmpinat probleme din acest punct de vedere, poate doar pe aceea pe care am semnalat-o deja la capitolul consumului de energie, faptul că Sealion 7 știe să afișeze doar consumul asociat ultimilor 50 de kilometri parcurși. Nu e un capăt de țară, dar nici comod pentru cineva care s-a învățat în ani de zile de exploatare a automobilelor să se orienteze după un consum mediu calculat à la long. Altfel, cu cât te joci și navighezi mai mult printre meniuri, cu atât te împrietenești mai bine, logic.

Pentru unii, o altă problemă ar fi că Android Auto nu funcționează cu ecranul în poziție portret. Cum vine asta? Păi, probabil că ați mai văzut că BYD a venit cu varianta ca ecranul central, practic sufletul întregului sistem multimedia, să poată pivota și să poată fi poziționat fie în variantă landscape, fie în versiune portret (vezi Volvo, Renault și alții).

Până la un punct e interesantă această posibilitate, ba mai mult, poate fi motiv de laudă pentru atenția la detalii pe care au acordat-o chinezii, însă e greu de înțeles de ce nu poți utiliza conexiunea cu terminalul mobil în ambele situații posibile. Pentru că, la drept vorbind, te vei cupla cu telefonul la mașină mult mai des decât vei jongla cu poziția ecranului central. Și sunt convins că este o chestie foarte simplu de reglat din soft, poate la un update sau maxim la un facelift al modelului.

Cum se simte la drum lung? Dar în oraș?

Mult mai bine decât s-ar aștepta orice cârcotaș din lume. Surprinzător pentru cei care iau lucrurile așa cum vin și nu își construiesc idei preconcepute după care să se ghideze. Cumva ați mai simțit tonul acesta pe parcursul testului, însă este cât se poate de real.

Întâia surpriză a fost setarea sistemului de direcție, o chestie pe care am remarcat-o de la chiar primii metri parcurși – ad litteram. Până să ajung să-mi dau seama cât de comunicativ este, de fapt, am ajuns să-l îndrăgesc pentru că are o greutate pe care nu prea o mai întâlnești la automobilele moderne, care te duce cu mintea, măcar nostalgic, la sistemele cu asistare hidraulică, mult mai pe placul șoferilor decât cele asistate doar electric. Altfel, nu pot să spun că are cel mai bun feedback posibil, numai că asta e o chestie comună multor SUV-uri. Dar partea care m-a atras înclină serios balanța în ochii cuiva care conduce și de plăcere, nu doar de nevoie.

Apoi, alt detaliu care se simte interesant atât în scenarii urbane cât și extra este izolarea foarte bună a mașinii. Foarte multe sunete parazite sunt filtrate eficient, iar pe asta o remarci rapid la denivelările scurte din oraș. Nu bate, nu troncăne, cum se spune, și așa suplimentezi senzația de premium, chiar dacă nefiind o mașină tocmai ușoară, șinele de tramvai ori gropile proverbiale ale drumurilor capitalei nu sunt tocmai ușor de amortizat fonic.

Despre resursele sistemului de propulsie am spus deja că sunt mai mult decât mulțumitoare, ba chiar am convingerea că și versiunea cu un singur motor este cât se poate de rapidă, iar faptul că tot pachetul se completează cu detaliile despre direcție și sistemul de suspensie abia amintite face ca în mediul urban, Sealion 7 să se simtă foarte matur, ușor impozant din perspectiva celui care se află la volan. Sistemul de camere de asistare și diferiții senzori îi vor calma chiar și pe cei mai temători vis-a-vis de gabaritul ceva mai mare al unei mașini, deci viața în oraș cu Sealion 7 poate fi de-a dreptul plăcută.

La drum lung vei simți, mai cu seamă atunci când încerci caracterul său dinamic, faptul că ai de cărat cu tine cel puțin 2.435 kg (cât are la gol). Percepi, pentru că la frânari sau la abordarea ceva mai rapidă a unor viraje simți cum vine peste tine, cum nu poate avea agilitatea unui vehicul termic care ar fi putut cântări chiar și cu până la o tonă mai puțin la un așa gabarit. Ați tot auzit-o, nicio tehnologie oricât de modernă nu poate combate legile fizice. Și la denivelările abordate cu viteze ridicate – să luăm doar exemplul îmbinările de pe autostradă, de la poduri – simți greutate și o ușoară mișcare necontrolată a structurii autoportante, semn că sistemul de suspensie e ceva mai solicitat atunci. Altfel, tot el e chiar rafinat, poate asigura călătorii plăcute, deloc obositoare, deci are o calibrare interesantă dacă este să o judeci doar după gradul de confort pe care îl poate asigura un Sealion 7.

Cât de sigură este? A testat-o EuroNCAP?

Aici cred că dincolo de ce ar spune orice organizație din lume, BYD, în general, Sealion 7, în particular, încă mai are/au de luptat cu mentalități. Observ asta și din interacțiunile cu pasionații auto, o văd și în comentariile care circulă libere în diversele comunități de pe internet. Aș preciza că un automobil nu este sigur doar pentru emblema pe care o poartă, cât prin tehnologia înglobată, logic. Așa că este irelevantă originea sa, dacă s-au făcut investițiile corecte în timpul procesului de proiectare.

Dar hai să trecem la EuroNCAP, etalonul testării de siguranță pentru europeni. BYD Sealion 7 a fost încercat și a primit catalogarea de 5 stele pentru siguranță. Asta ar trebui să spulbere multe dintre temerile unora.

Procentul de siguranță oferit pentru pasagerii adulți este de 87%, în timp ce copiii stau chiar mai bine la acest capitol, obținând un scor de 93% protecție. Pentru pietoni a fost înregistrată o valoare de 76%, în vreme ce sistemele de siguranță înglobate pe model îi conferă o protecție la asistarea șoferului de 79%. În concluzie, Sealion 7 este cât se poate de sigur la toate capitolele, judecat după standardele moderne. Și dincolo de ce spun unii-alții, girul unei entități precum EuroNCAP nu se oferă chiar din senin.

Cât de sigură este mașina? Judecați dumneavoastră după cele comunicate aici.

Sisteme, pachete tehnologice sau soluții inteligente care ți-au rămas în minte după test?

În mod ciudat, poate, nu mi-a rămas mintea la ceva anume, punctual, cât la cum te face să te simți în interior. Iar acest aspect a fost observat de către subsemnatul și la alte mărci din China care își dau interesul pentru a oferi clienților produse la standarde înalte. Și nu sunt lucruri ieșite din comun, ci poate doar ignorarea procesului de „cost control”, atât de utilizat în perioada recentă chiar și de mărci de prestigiu, în detrimentul oferirii unui produs corect în raport cu prețul de achiziție perceput.

Mintea mi-a rămas la cum m-am simțit la bord și la izolarea excelentă a habitaclului, senzații care odată combinate îți pot conferi un sentiment real de calitate. Probabil peste ceea ce te așteptai. Dacă ar fi să-i recomand cuiva să dea un reset ideilor despre originea anumitor mărci, pentru a face cunoștință cu nivelul la care luptă să ajungă BYD, l-aș trimite să se urce într-un Sealion 7 și să ia la pipăit interiorul. Sună ciudat, însă am convingerea că și dintr-o interacțiune statică de genul acesta se pot depăși bariere. Cumva, acesta este un exemplu că saloanele auto clasice ar putea impulsiona vânzările după întrevederi reale între potențiali clienți și modele fără experiență europeană solidă în spate.

Ce-i lipsește?

Istoria. Cred că asta-i veriga lipsă, de fapt. O istorie a mărcii, nu neapărat a modelului. Pentru că nu e posibil ca toți cumpărătorii să fie 100% raționali.

Un lucru care face ca mașina asta să fie unică și să iasă în evidență?

Curajul. Aș spune că modelul Sealion 7 este unul care a dat frâu curajului unui producător care oricum are tendința să se arunce în cele mai învolburate valuri. Tot curajul ingineresc, în mare, îl va face să stea cu fruntea sus chiar și la teste comparative cu mărci de prestigiu prin Europa.

Liber la criticat: ai mână liberă să îmbunătățești un lucru. Ce schimbi?

Personal aș fi dorit un spectru mai larg pentru toate reglajele disponibile șoferului. Am reușit să-mi găsesc o poziție bună la volan, însă nu ideală. Iar spațiu ar fi pentru mai multă libertate atât pentru volan – mai ales – cât și pentru cele două segmente ale scaunului. Poate-s subiectiv aici, probabil că alții nu vor sesiza acest mic neajuns. Apoi, ca să fie tot o chestie punctuală, aș pune mai mult accent pe tapițerii textile de foarte bună calitate.

Știu că în ultimele zeci de ani am devenit tributari utilizării pielii naturale; apoi, constrânși sau din convingeri, am trecut către versiunile sale ecologice. Însă între o textură despre care am rezerve că va rezista eroic în timp și o țesătură textilă de foarte, foarte bună calitate, n-aș ezita ce să aleg. Poate rețeta BMW, care a demonstrat odată cu noua Serie 7 (și i7) că există și „full fără piele”, prin utilizarea cașmirului pentru îmbrăcarea scaunelor și a banchetei, ar trebui aplicată pe scară mai largă.

Completează spațiile punctate: cumpără-ți mașina asta dacă…

…ai încredere în instinctele tale și nu te lași guvernat de idei preconcepute; dacă-ți place să alegi lucruri pe care le vezi, le analizezi, le testezi, ca abia apoi să le cataloghezi.

Completează spațiile punctate: nu-ți cumpăra mașina asta dacă…

…știi tu sigur, sigur, că automobilele chinezești nu sunt bune. N-ai încercat, nu ai condus, nu ai pus lupa unde trebuie și cum trebuie, dar ai o părere de necontestat.

Completează spațiile punctate: mașina asta va fi un succes dacă…

…va mai sta o perioadă pe piață și nu va fi înlocuită foarte rapid de un urmaș. La cum se mișcă inginerii chinezi, n-ar fi exclus ca modelele care trebuie să-și construiască succesul de la zero să fie grăbite. Totuși, pare că rețeta lui Sealion 7 a fost suficient de elaborată cât să nu fie necesară o reîmprospătare/înlocuire prea rapidă.

Peste 10 ani vom vorbi despre mașina asta ca despre modelul care…

…a fost unul dintre pionierii importanți ai venirii unui producător mare de automobile în Europa. Atunci când, posibil, BYD nu va mai fi văzut de mult drept o prezență contestabilă.

La final, descrie-mi mașina asta în maximum 10 cuvinte.

SUV propovăduitor al unei tendințe comune, sosit de pe meleaguri exotice.

Logo BYD

BYD Sealion 7

BEV 91KWH EXCELLENCE AWD

de la 58.000 €
Sistem de propulsie
Tip sistem de propulsie
Electric (BEV)
Sursă principală energie
Electric
Sursă secundară energie
Putere maximă sistem
530 CP
Cuplu maxim sistem
690 Nm
Transmisie
Tip transmisie
automata
Număr trepte
1
Tracțiune
4×4
Motor termic
Configurație / nr cilindri
Capacitate cilindrică
Putere maximă
Cuplu maxim
Nr. sisteme supraalimentare
Motor electric
Număr motoare electrice
2
Putere maximă electric
530 CP
Cuplu maxim electric
690 Nm
Baterie
Capacitate brută
Putere maximă încărcare AC
11.0 kW
Performanțe
Accelerație 0-100 km/h
4.5 s
Viteză maximă
215 km/h
Consum Oficial
Consum carburant (NEDC) Mixt
Consum carburant (WLTP) Mixt
Consum energie electrică (WLTP) Mixt
21,9 kWh/100 km
Autonomie mod electric (NEDC) Mixt
Autonomie mod electric (WLTP) Mixt
502 km
Dimensiuni și mase
Lungime
4830 mm
Lățime (fără / cu oglinzi laterale)
1925 mm
Înălțime
1620 mm
Ampatament
2930 mm
Volum portbagaj
520 litri
Volum portbagaj cu rând 2 rabatat
1789 litri
Masa proprie
2435 kg
Siguranță
Rezultat
5 stele
Preț
Preț de pornire model
58.000