Strategia Nissan: costuri similare pentru termice și hibride în 2026

• În 2021, Nissan a prezentat Ambition 2030, un program amplu prin care constructorul japonez detalia o parte dintre planurile sale în ceea ce privește electrificarea gamei de modele.

• Recent, producătorul a anunțat o serie de modificări: până în 2030, marca niponă vrea să lanseze 27 de modele noi electrificate (cu patru mai multe față de planul inițial). Dintre acestea, 19 vor fi complet electrice.

• De asemenea, compania niponă a modificat și estimările cu privire la procentul modelelor electrificate din vânzările totale. Până în 2026, în Europa, Nissan estimează că modelele electrificate ale mărcii vor acoperi 98% din totalul vânzărilor (estimarea din 2021 a fost făcută la 75%).

• Pentru a putea atinge aceste ținte, Nissan se va axa atât pe îmbunătățirea tehnologiei electricelor, cât și pe popularizarea sistemului hibrid e-Power.

• Tehnologia e-Power a debutat în Europa pe Qashqai, iar acum poate fi comandată și pe noua generație X-Trail. Sistemul folosește un motor termic cu rol de generator, iar roțile sunt puse în mișcare exclusiv de motorul/motoarele electrice (în funcție de configurația aleasă).

• Nissan are o țintă clară: hibrizii mărcii să aibă costuri similare cu versiunile termice comparabile.

• “Ne dorim ca până în 2026 să atingem un cost comparabil al vehiculelor hibride e-Power cu cel al modelelor cu motoare termice, astfel încât un număr cât mai mare de persoane să aibă acces la vehicule electrificate”, a declarat Toshihiro Hirai, vicepreședintele Nissan, în cadrul unui seminar online la care a participat și Autocritica.

• Pentru realizarea acestui lucru, Nissan a lansat conceptul denumit “X-in-1”. Electricele și hibridele mărcii vor folosi elemente similare, iar acest lucru se traduce printr-o scădere a costurilor de dezvoltare și producție cu 30% față de nivelul din 2019.

• Nissan a prezentat și cele două prototipuri ale sistemelor de propulsie: 3-in-1 (pentru electrice) și 5-in-1 (pentru hibrizii e-Power). Ambele se bazează pe caracterele comune și modulare oferite de motorul electric, invertor și elementele transmisiei.

• Pe lângă diminuarea costurilor, aceste concepte de tipul one-box (unități compacte care să cuprindă elementele principale ale sistemului de propulsie) reduc dimensiunile și masa întregului ansamblu, ceea ce înseamnă o îmbunătățire a performanțelor viitoarelor modele.

• Tot pentru reducerea costurilor de producție, Nissan a introdus recent un motor electric care folosește mai puține metale rare.

• În cadrul aceluiași seminar, oficialii Nissan au menționat că în viitorul apropiat prețurile mașinilor cu motoare termice vor crește (ca urmare a modificărilor normelor de poluare), iar cele ale electricelor ar urma să scadă (datorită inovațiilor aduse în domeniu).

• În ceea ce privește atingerea parității costurilor mașinilor electrice cu cel al modelelor cu motoare termice, oficialii Nissan încă nu anunță un interval de timp. Totuși, niponii spun că acesta ar putea fi atins datorită evoluțiilor din sectorul bateriilor și, bineînțeles, prin reducerea costurilor de producție.

• Foto: Nissan