Polestar 3 trece la arhitectură la 800V: Încărcare cu 350 kW și motoare electrice mai puternice

• La doar câteva zile de la anunțul Volvo cu privire la upgrade-ul SUV-ului EX90 la o platformă la 800V, Polestar anunță aceeași îmbunătățire majoră și pentru Polestar 3 (model înrudit cu EX90).

• Astfel, pe versiunile Model Year 2026, Polestar 3 va miza pe noua arhitectură la 800V. Ce noutăți aduce? Încărcare rapidă cu 350 kW, ceea ce înseamnă că pentru 10 – 80%, timpul de încărcare a fost redus la 22 de minute (cu 25% mai rapid față de vechea platformă).

• Totodată, noua platformă aduce și o eficiență mai bună în gestionarea energiei: +6% în ceea ce privește autonomia oficială WLTP. Conform reprezentanților mărcii, odată cu acest upgrade vor fi folosite baterii Li-Ion produse de CATL și vor fi disponibile două variante: 92 kWh pe variantele cu roți motrice spate, respectiv 106 kWh pe versiunile cu motoare pe ambele punți.

• În plus, Polestar 3 va folosi un nou motor spate dezvoltat in-house, iar în configurația Performance (de top) cu două motoare, modelul electric va livra până la 680 de cai-putere.

• Noile versiuni vor miza și pe un nou sistem de calcul central care va folosi procesorul NVIDIA DRIVE AGX Orin în locul unității Xavier. Acest lucru crește puterea de procesare de la 30 la 254 de trilioane de operații pe secundă. Totodată, acest upgrade va fi disponibil gratuit pentru toți posesorii de Polestar 3 de până acum.

• Cele 3 versiuni Polestar 3 MY2026:

– Rear motor: 333 CP, 480 Nm, baterie de 92 kWh (încărcare rapidă cu 310 kW) și autonomie maximă WLTP de 604 km
– Dual motor: 544 CP, 740 Nm, baterie de 106 kWh (încărcare rapidă cu 350 kW) și autonomie maximă WLTP de 635 km
– Performance: 680 CP, 870 Nm, baterie de 106 kWh (încărcare rapidă cu 350 kW) și autonomie maximă WLTP de 593 km

• Această îmbunătățire pregătită atât de Volvo, cât și de Polestar n-ar trebui să vină ca o surpriză, noul Volvo ES90 fiind modelul care a dictat transformarea (premiera acestuia din urmă a avut loc la începutul lunii martie).

Via: Polestar