


Papionul: Istoria neclară a Logo-ului Chevrolet
Conform celei mai plauzibile posibilități, logo-ul Chevrolet s-a născut dintr-o reclamă la cărbuni.

Turbofin: Howmet TX, singura mașină cu turbină de gaze care a câștigat o cursă
Întrebarea nu e “ce poate merge prost?”. În cazul lui Howmet TX (Turbine eXperimental), întrebarea e “ce poate merge bine?”.

CES 2024: cele mai importante noutăți auto
Volkswagen Golf 8 facelift camuflat, noua gamă de electrice Honda și utilitarele viitorului în viziunea Kia se numară printre noutățile de la CES 2024.

Piața auto din România: vedetele anului 2023
Înmatriculările de mașini noi au crescut cu 12% în România în 2023. Dacia are aproape o treime din piață, iar Skoda Octavia a redevenit modelul de import preferat de români.

Benzinăria lui Frank Lloyd Wright
Visul utopic al unui arhitect de renume mondial, un oraș prieten cu natura și omul, redus la o singură construcție: o benzinărie, funcțională și astăzi.

Porsche Panamera: versiunea 3.0
Porsche Panamera a ajuns la a treia generație, iar noi am fost în Praga să vedem modificările. Preview al noii generații Panamera.

MG: Istoria mărcii britanice cu proprietar chinez
MG Motor a revenit oficial în România. Marca britanică, acum în proprietatea chinezilor de la SAIC, are planuri mari în Europa.

Unimog: Soldat universal
Unimogul s-a născut din necesitate crudă, într-un domeniu în care conta doar cât poți să cari, să tragi sau să împingi. Cât mai eficient și cât mai ieftin.

Safety Tutor: sistemul de control al vitezei medii pe autostrăzile din Italia
Italia are unul dintre cele mai complexe sisteme de verificare a vitezei medii pe autostrăzi. Se numește Safety Tutor și rolul său e să-i amendeze pe cei care încalcă legea.

Fructul oprit: povestea Calendarului Pirelli la 60 de ani de la debut
Ediția din 2024 a calendarului Pirelli este despre cum tu, ca individ, poți să inspiri generațiile viitoare. Am fost la Londra pentru a vedea viziunea lui Prince Gyasi, primul fotograf de culoare din istoria THE CAL.

Noua generație Dacia Duster: mai mult din toate
Noul Duster e aici. Iubitul român al Europei e la a treia generație iar eu am fost trimis să-l cunosc mai bine, static, în Portugalia, pe lângă Lisabona.

Volvo Electric Experience: test de consum și autonomie cu XC40 electric și C40
Am făcut un test de consum și autonomie cu Volvo XC40 Recharge electric și C40 în condiții de iarnă ca să nu-l faci tu. La final am obținut valori mai bune decât cele oficiale. Fără mari eforturi.

Computerul modular de la Continental: software la zi pentru mai mult timp
Continental a dezvoltat un computer pentru mașini structurat pe module hardware care pot fi înlocuite rapid în service cu versiuni mai moderne. Scopul este să utilizezi mai mult timp cele mai recente actualizari software pentru mașina ta.

EA Sports WRC: raliuri pe gustul tuturor
De anul acesta, jocul oficial WRC intră sub steagul EA Sports. Am stat de vorbă cu doi oameni implicați direct în dezvoltarea lui ca să aflăm care sunt noutățile, ce mașini vei putea pilota și cât de aproape de realitate sunt probele speciale.

Primul sistem de navigație montat pe o mașină: Honda Electro Gyrocator
Un ecran CRT, o hartă printată pe folie transparentă și un giroscop sunt componentele primului sistem de navigație montat pe o mașină.

Noile mașini bazate pe software: conectivitate, siguranță și durată de viață mai mare
Fie că îți place, fie că nu, mașinile devin o colecție software capabilă nu doar să controleze fiecare componentă, ci și să crească durata de viață a produsului. Despre mașinile definite de software și viitorul industriei marcat de tehnologiile moderne.

ROCHARGE 2023: Vechiul, noul și puntea dintre ele
În ziua 8 din ROCHARGE by Vitesco Technologies am trecut munții spre Piatra Neamț. Cumpătat. Și la deal, și la vale.

Dacia aleargă sus: de la Mioveni în Champions League-ul alergării montane
Am fost la cursa Dacia UTMB Mont-Blanc nu ca să n-o faci tu, ci ca să-ți povestesc cât e de mișto să alergi pe munte.

Salonul Auto de la Munchen: principalele lansări
Concepte precum Volkswagen ID. GTI, BMW Vision Neue Klasse sau Mercedes-Benz Concept CLA au ținut capul de afiș la Salonul Auto de la Munchen, în timp ce Renault s-a infiltrat cu Scenic E-Tech Electric.

Renault Scenic E-Tech Electric: 620 de kilometri pentru drumuri în familie
Renault continuă extinderea gamei de modele electrice cu compacta de familie Scenic E-Tech Electric, disponibilă în versiunea de top cu motor de 220 de cai putere și autonomie de 620 de kilometri.

Audi și Volkswagen la Salonul Auto de la Munchen: electrice din viitor
Am fost la Salonul Auto de la Munchen nu ca să n-o faci tu, ci să văd premierele mărcilor aflate în Grupul Volkswagen. Electricele au ținut capul de afiș.

Mercedes-Benz C 111: experimente în era non digitală
Seria experimentală Mercedes-Benz C 111 a trezit pasiuni în rândul fanilor mărcii germane. Acum, nemții aduc în secolul 21 ideea din spatele lui C111 și o pun pe electricul Vision One-Eleven.

În culisele primului Mini electric de curse: Creierul lui Mimi
La trei ani de existență ai lui Mimi, primul MINI Cooper SE de curse din lume, facem un arc peste timp și ne uităm la ce s-a schimbat.
