Categoric un clasic. Este printre primii. Anii 2010-2020 au fost unii de studiu, dezvoltare, evoluție, asumare. Dacă privești în gama producătorilor vei găsi punctual câte unul sau două modele electrice. Volkswagen este primul mare producător, dintre cei clasici, care și-a asumat o gamă paralelă de vehicule electrice. Astăzi vorbim deja despre o familie de modele ID, iar această familie anunțată și declarată de Volkswagen, încă de la mijlocul anilor 2010, a fost una din cărămizile importante puse la baza încrederii publicului în această nouă „grozăvie”: vehiculul electric.


Familia
Modularer E-Antriebs Baukasten este fundația familiei ID. Este o platformă modulară, dezvoltată special pentru vehicule electrice. Este coloana vertebrală pentru 19 modele de la cinci producători.






Volkswagen ID.4 este al doilea model electric al constructorului german dezvoltat pe această arhitectură. A fost introdus sub formă de concept în 2017 la saloanele auto de la Shanghai și Frankfurt sub numele de I.D. Crozz. Și-a făcut debutul în septembrie 2020, la timp pentru a câștiga titlul de World Car of the Year 2021. Are un frate aproape identic, care se numește ID.5 și care adoptă o linie ușor mai sportivă, una de coupe. ID.5 are un coeficient aerodinamic de 0.26, mai mic cu 0.02 decât cel al lui ID.4
Este ceva nou la ID.4?
Deși modelul actual arată identic cu cel lansat în 2020, sub caroserie lucrurile sunt în mare parte noi. Este ca și cum ai face un restomod laptopului tău. ID.4 și ID.5 preiau pachetele de propulsie mult mai eficiente introduse de ID.7, unul dintre reprezentanții ediției EUROCHARGE 2024.
Anul acesta, în EUROCHARGE 2025 by Schaeffler, vom avea alături un Volkswagen ID.4 Pro. Bateria a rămas aceiași, cu o capacitate utilă de 77 kWh(82 kWh capacitate brută), dar motorizarea de 204 CP și 310 Nm este istorie, la fel cum sunt toate datele de consum, autonomie și încărcare.
Noul ID.4 Pro are un motor electric pe puntea spate de 286 CP și 545 Nm. Autonomia declarată a crescut de la 522 km la 550 km.

La capitolul performanțe dinamice vorbim acum despre o viteză maximă de 180 km/h (+20 km/h). Vechiul model ajungea la 100 km/h în 8,5 secunde, dar cu noua motorizare acest lucru se realizează în 6,7 secunde.
ID.4 câștigă în eficiență, de la un consum mediu declarat de 17,2 kWh/100 km, acum s-a ajuns la o valoare de 15,9 kWh/100 km rulați.
Încărcarea la stații AC se realizează tot până la puteri de 11 kW, iar o încărcare completă la o astfel de stație durează 8 ore. Plusul semnificativ îl contorizăm la încărcarea DC. De la o capacitate de încărcare cu maxim 125 kW s-a ajuns la 175 kW. Timpul de încărcare de la 10% la 80% este de 28 minute.
În completarea noului sistem de propulsie, constructorul german a revizuit și setarea suspensie. ID.4 este acum un model mai confortabil și cu o dinamică mult îmbunătățită.
Viața la bord
Când urci la volanul lui ID.4 vei descoperi un nou peisaj. Volanul este redesenat la nivelul dispunerii comenzilor, acestea sunt altfel grupate acum.
ID.4 este echipat acum standard cu un display central 12.9 inch. Sistemul de operare este nou, mult mai rapid și cu funcții noi. Noi sunt și meniul sistemului infotainment și grafica acestuia. Comenzile de la baza display-ului central sunt acum iluminate.



Selectorul modului de rulare se desparte de display-ul tabloului de bord și migrează în zona coloanei de direcție, o semnătură adoptată deja de constructorul german pentru noile modele, indiferent de motorizare. Acest mic artificiu a permis eliberarea spațiului din zona centrală și astfel au putut fi integrate display-uri cu diagonale mai mari.
ID.4 poate fi echipat acum opțional și cu un sistem audio premium semnat de Harman Kardon cu o putere de 480 W și 10 incinte.

La capitolul spațiu interior nu există nicio evoluție, dar nici nu putem spune că era nevoie, ID.4 fiind un veritabil SUV compact cu cinci locuri și un volum de 543 litri pentru portbagaj.
Prețuri
Volkswagen ID.4 are un preț de bază, în România, de 39.249 euro. De acești bani primești versiunea Pure cu baterie de 52 kWh, motorizare de 170 CP și punte motoare spate. Autonomia declarată este de 362 km.
Nivelul de echipare ID.4 Pro, versiunea din EUROCHARGE 2025 by Schaeffler, are un preț de bază de 46.181 euro. Dacă dorești versiunea cu tracțiune integrală, prețul acesteia pornește de la 48.877 euro.
Versiunea din tur, cu tot cu dotările opționale, are un preț de 48.417 euro. Acest update primit de ID.4 introduce în gamă și o nouă nuanță – Costa Azur Metallic, culoare opțională( preț 656 euro) prezentă pe modelul din tur. Pachetul Styling care costă 2.047 euro, prezent pe modelul din tur, merită bifat pentru faptul că include faruri Matrix Led și asistent pentru fază lungă.
Cel mai scump ID.4 vine în echiparea GTX și are un preț de pornire de 55.941 euro. Acest model are o baterie cu o capacitate utilă de 79 kWh, tracțiune integrală și 340 CP.
Vom descoperi noul Volkswagen ID.4 Pro în EUROCHARGE 2025 by Schaeffler. Și vă spun sincer, am ales să nu consult cap-coadă lista de dotări opționale. Aș vrea ca ID.4 să mă surprindă cu aceleași scaune magice cu masaj din ID.7.
Fișa tehnică a mașinii care ne va însoți în EUROCHARGE 2025 by Schaeffler

este un proiect susținut de SCHAEFFLER
Încărcat de
OMV eMotion
Green Partner
BT Leasing
Pus pe șosea de
Michelin
Tehnologizat de
Server Config





















