Dacia Bigster full-hybrid: Cutezătorul

Comoditatea nu este ceva care să caracterizeze marca Dacia. De la preluarea de către Renault, Dacia a cutezat să pășească mai departe. Dacia Bigster Hybrid 155 este un astfel de pas, și îi vom descoperi vigoarea pe parcursul a 10 zile în Cars & Roads Croația by Michelin.

Este, poate, un privilegiu rar să poți fi martorul renașterii unei mărci, să ai șansa să interacționezi pe îndelete cu modelele sale, să descoperi cum crește, și crește, și ajunge în topul vânzărilor europene cu unele modele. Pașii făcuți de Dacia din septembrie 1999 ar putea fi predați și ca lecție de viață. Dacia și-a asumat o poziționare pentru produsele sale, conservă rețeta cu sfințenie, își asumă noi orizonturi după ce a învățat extrem de bine drumul deja parcurs. Abia la a treia generație Duster, Dacia și-a asumat debutul în segmentul compact cu Bigster.

Puterea grupului

Dacia a migrat de la o marcă low cost la o marcă ale cărei produse sunt definite de esențial. Lipsa documentării poate conduce la confuzia sau falsa percepție că esențial înseamnă în continuare low cost.

Dacia Bigster are la bază platforma modulară CMF-B a grupului Renault. Dacă privim la restul modelele găzduite de această platformă – Renault Clio, Captur și Arkana, Nissan Juke, Mitsubishi ASX sau Dacia Sandero, Jogger sau Duster – este evident că Bigster este cea mai mare declinare a unui model construit pe CMF-B. Ce înseamnă asta? Dacia Bigster are o lungime de 4.570 mm, o lățime de 1.813 mm și o înălțime de 1.662 mm. Punctează cu un ampatament specific clasei compacte – 2.702 mm.

Chiar și în cazul versiunii din Cars & Roads Croația by Michelin – Dacia Bigster Hybrid 155 Journey – masa rămâne într-o zonă mai mult decât civilizată cu cele 1.562 kg. Portbagajul versiunii din tur oferă 546 litri, dar în funcție de versiune și motorizare acesta poate ajunge la 700 litri, fără a rabata bancheta spate. Dacă facem acest lucru, modelul nostru poate oferi 1.851 litri spațiu de depozitare.

Chiar dacă echiparea Journey iubește asfaltul, dacă trebuie să se prăfuiască, o poate face în limitele unei gărzi la sol de 220 mm, un unghi de atac de 24 grade, unul de rampă de 21 grade, iar cel de degajare are 25 grade.

Hybrid 155

Pentru a oferi, poate cea mai evidentă dovadă că esențial nu este sinonim cu low cost la Dacia, vom vorbi puțin de Hybrid 155 – motorizarea modelului din Cars & Roads Croația by Michelin.

Motorizarea Hybrid 155 debutează pe Dacia Bigster, este un debut în Grupul Renault. În viitor, acest pachet va fi utilizat și de alte modelele ale grupului.

Hybrid 155 este dezvoltată integral în România la noua companie Horse Powertrain Solution – un joint venture între Renault, Geely și gigantul petrolier Aramco. Noua motorizare HR18 este compusă dintr-un motor termic de 1.8 litri cu patru cilindri în linie. Motorul funcționează după un ciclu Atkinson, are un raport de compresie de 14:1 și dezvoltă 109 CP și 172 Nm. Avem două motoare electrice, identice cu cele de la hybrid-ul din echiparea lui Duster. Un motor electric de 50 CP și 205 Nm care asigură propulsia electrică dar și recuperează energie și unul de 20 CP și 50 Nm care este generator. Energia recuperată este stocată într-o baterie nouă, una cu o capacitate totală de 1.4 kWh, nou fiind și sistemul de răcire al bateriei. Puterea totală a sistemului hybrid fiind de 155 CP.

Tot nouă este și cutia de viteze automată multimodală. Este o cutie care vine cu rapoarte schimbate, suportă mai mult cuplu motor, un prim rezultat fiind faptul că Bigster poate remorca 1.250 kg.

Definește esențialul

Debutul în segmentul compact a reprezentat o nouă provocare pentru Dacia. Esențialul în segmentul B a putut fi definit atât de precis cât să-i permită lui Sandero să devină lider de piață. Dar nevoile unui client se segment compact sunt altele.

Designul este un detaliu care unește Duster și Bigster. Un design robust, cu detalii inspirate din accesorii precum fermoarul de la o geacă impermeabilă sau desenul unei unelte multifuncționale. Un design care inspiră siguranță, durabilitate – un limbaj ușor de acceptat la nivel mondial indiferent de cultură. Și pentru că esențial poate fi ușor asociat cu utilitar, designerii Dacia au migrat cu narațiunea spre ”cool”.

Apropo, designul exterior/interior, selecția materialelor, totul este realizat de o echipă românească.

La interior, esențialul se definește prin spațiu, ergonomie și confort. O planșă de bord similară în linii mari cu cea de la Duster. În funcție de motorizare, o diferență apare la nivelul tunelului median. Versiunea cu tracțiune integrală și cutie manuală oferă o consolă centrală similară celei de la Duster. Versiunea Hybrid 155, cea din Cars & Roads Croația by Michelin, este oferită cu o consolă înaltă care integrează o cotieră centrală, un compartiment refrigerat.

Dacia Bigster se laudă cu cel mai mare spațiu la nivelul capului din segment, atât pentru locurile față cât și spate. Tot un ”best in class” este și spațiul la nivelul picioarelor pentru locurile spate. O altă premieră pentru Dacia este plafonul panoramic cu o lungime a suprafeței vitrate de 1.2 metri.

Portbagajul are un volum maxim de 702 litri, iar prin rabatarea banchetei spate(fracționabile 40/20/40), la bordul lui Bigster pot fi îmbarcate obiecte de până la 2.7 metri lungime.

Dacia oferă o suită de aplicații, iar pe lângă My Dacia, în magazinele de aplicații mai puteți găsi – Dacia Media Control, Dacia Map Update, Dacia Guide, Dacia AR și Dacia Travel Companion. Aplicația Dacia AR – Realitate Augmentată, oferă opțiunea de a vă juca cu organizarea 3D a bagajelor.

Și pentru că am vorbit de aplicații, să vorbim și despre display-urile de la bordul lui Bigster.

Tabloul de bord este acum compus dintr-un display de 10 inch cu o grafică aerisită, clară. Cel de la volan are posibilitatea de a alege din trei moduri de afișare. Versiunile Essential și Expression vin echipate cu un tablou de bord cu display de 7 inch, similar celui de la Duster. Display-ul sistemului infotanment are 10.1 inch și este echipare standard.

Găsești detalii practice și inteligente peste tot în habitaclu. Fie că vorbim despre secțiunea mediană a spătarului banchetei spate care poate fi pliată și transformată în cotieră care include suporturi de recipiente și pentru telefoane mobile, sau sistemul YouClip care are prinderi disponibile de la locurile față până pe partea interioară a hayonului. Și gama de accesorii YouClip se diversifică, inclusiv prin deschiderea manifestată de Dacia pentru a oferi libertate de creație designerilor independenți.

Premierele introduse de Dacia Bigster

Jante de 19 inch, caroserie în două nuanțe, hayon acționat electric, posibilitatea rabatării banchetei din portbagaj, bancheta spate fracționabilă 40-20-40, cotieră care ascunde un compartiment refrigerat, plafon panoramic, climatizare cu două zone, cruise control adaptiv cu reglarea distanței față de vehiculul din față, tablou de bord de 10.1 inch, sistem hybrid cu motor termic de 1.8 litri, aeratoare pentru locurile spate, scaun șofer cu reglaje electrice, proiectoare ceață LED în față, primul model Dacia care poate fi comandat cu două propuneri de design și funcționalitate pentru tunelul median față, cel mai redus nivel de zgomot interior în gama Dacia, finisări glossy la exterior, covorașe textile din materiale mai nobile.

Prețuri în România

Sunt disponibile patru niveluri de echipare pentru Dacia Bigster: Essential, Expression, Journey și Extreme.

Disclaimer: toate prețurile pe care le citești în continuare sunt cele de listă, fără posibile reduceri comerciale/voucher aplicabil prin programul Rabla și includ TVA.

La debutul comercial, nivelul de echipare Essential era disponibil doar cu motorizarea TCe 140: 1,2 litri benzină mild-hybrid 48V cu 140 CP și manuală cu șase trepte și avea un preț de 23.000 euro cu TVA inclus. La începutul luni iunie 2025, în gama de motorizări Bigster a fost introdusă opțiunea mild hybrid-G 140 – motorizare cu carburație mixtă benzină/GPL, de 140 CP. În acest moment, în configuratorul Dacia, aceasta este motorizarea de debut în gamă, prețul fiind același – 23.000 euro cu TVA inclus.

Următorul nivel de echipare – Expression îți oferă acces la trei motorizări: mild hybrid-G 140 la 24.400 euro, mild hybrid 130 4X4 la 26.900 euro și hybrid 155 la 27.900 euro.

Comparativ cu nivelul de bază, Expression include aer condiționat automat cu două zone și frână de parcare electrică.

Journey și Extreme sunt niveluri de echipare similare din punct de vedere al prețului, mesajul și adresabilitatea sunt diferite.

Journey se adresează celor care vizează o exploatare preponderent onroad. Acest nivel aduce suplimentar: hayon cu acționare electrică, card acces mâini libere, Media Nav Live și scaun șofer reglabil electric pe înălțime și spătar.

Sunt disponibile doar două motorizări pentru acest nivel de echipare: mild hybrid-G 140 de la 26.000 euro și hybrid 155 de la 29.500 euro.

Nivelul de echipare Extreme este disponibil cu trei motorizări: mild hybrid-G de la 26.000 euro, mild hybrid 130 4×4 de la 28.500 euro și hybrid 155 de la 29.500 euro.

Cei care optează pentru acest nivel primesc: bare de pavilion modulare, plafon panoramic cu deschidere electrică, hill descent control și hill start assist, asistent adaptiv pentru faza lungă.

Fișa tehnică a mașinii care ne va însoți în tur

Logo Dacia

Dacia Bigster

1.8 HEV 155 JOURNEY

de la 29.500 €
Sistem de propulsie
Tip sistem de propulsie
Hybrid
Sursă principală energie
Benzină
Sursă secundară energie
Putere maximă sistem
155 CP
Cuplu maxim sistem
Transmisie
Tip transmisie
automata
Număr trepte
6
Tracțiune
fata
Motor termic
Configurație / nr cilindri
in linie/4
Capacitate cilindrică
1793 cmc
Putere maximă
94/69 CP/kW
Cuplu maxim
148 Nm
Nr. sisteme supraalimentare
Motor electric
Număr motoare electrice
2
Putere maximă electric
Cuplu maxim electric
Baterie
Capacitate brută
1.20 kWh
Putere maximă încărcare AC
Performanțe
Accelerație 0-100 km/h
9.7 s
Viteză maximă
180 km/h
Consum Oficial
Consum carburant (NEDC) Mixt
Consum carburant (WLTP) Mixt
Consum energie electrică (WLTP) Mixt
Autonomie mod electric (NEDC) Mixt
Autonomie mod electric (WLTP) Mixt
Dimensiuni și mase
Lungime
4570 mm
Lățime (fără / cu oglinzi laterale)
1812 mm
Înălțime
1711 mm
Ampatament
2702 mm
Volum portbagaj
546 litri
Volum portbagaj cu rând 2 rabatat
Masa proprie
1487 kg
Siguranță
Rezultat
Netestat
Preț
Preț de pornire model
29.500



Presented by


Green Partner:
BT Leasing

Energized by:
OMV

Tech Partner:
Server Config