10 zile cu Renault Rafale PHEV: Raport de călătorie

Renault Rafale este noul model de referință al mărcii franceze și a făcut parte din road tripul Cars & Roads Croația by Michelin. Citește impresiile celor care au condus versiunea plug-in hybrid de 300 de cai-putere a SUV-ului coupe în turul din Croația.

Prezentat oficial cu doi ani în urmă sub forma unui SUV coupe de segment mediu, Renault Rafale a devenit vârful gamei de modele a constructorului din Hexagon.

Nici nu este de mirare: cu un nume inspirat din aviația franceză, Rafale este cel mai performant model al mărcii datorită unei versiuni plug-in hybrid cu 300 de cai-putere. La bază găsim un motor termic de 1,2 litri cu 150 CP, iar acesta este acompaniat de două motoare electrice cu 136 CP și, respectiv, 69 CP. Prin prisma modului în care sunt dispuse motoarele, această configurație oferă și tracțiune integrală.  

În plus, Rafale poate fi utilizat fără emoții în regim electric, întrucât bateria cu capacitate brută de 22 kWh permite atingerea unei autonomii de până la 97 de kilometri pe baza standardului WLTP. 

O astfel de versiune plug-in hybrid în echiparea de top Atelier Alpine a făcut parte din caravana pentru road tripul Cars & Roads Croația by Michelin, iar cei 14 jurnaliști și invitați au avut oportunitatea să-l testeze în condiții variate: autostrăzi, drumuri naționale, mediu urban sau drumuri de munte, pe lângă șoselele de pe malul Mării Adriatice. 

Design irezistibil

Conform așteptărilor, Rafale a atras atenția în primul rând prin design, pentru că stilul estetic introdus de directorul de design Gilles Vidal pe acest model este complet diferit de tot ce a produs Renault anterior. 

O siluetă sportivă, sculptată, inspirată din domeniul aeronautic, care reflectă forma aerodinamică a unui fuzelaj. Este o mașină care, pur și simplu, încearcă să te seducă oriunde te uiți, la caroserie sau la interior. Mereu se întâmplă ceva care să te atragă. Am știut că e chimie între mine și Rafale din prima zecime de secundă. Da, exact ca în studiile care demonstrează că ai nevoie de numai 100 de milisecunde ca să decizi dacă poți avea încredere într-o persoană pe care o vezi pentru prima dată, dacă o placi, dacă e prietenoasă sau nu. Verdictul meu în cazul Rafale a venit instantaneu. Îmi place.

Raluca Hagiu (Digital Storyteller)

Deși designul e o treabă subiectivă, mă arunc fără rezerve să decretez faptul că Renault Rafale este, de departe, mașina care arată cel mai bine în #CarsAndRoads by Michelin. Pare coborâtă direct din zona de concepte a unui salon auto: linii agresive, proporții atletice, alură de navă spațială. Iar în culoarea asta albastru mat, mașina e cu adevărat dezirabilă și primește priviri întrebătoare din partea unui public care până acum nu lua Renault în calcul. Deci vorbim de altceva, nu de un Renault de familie clasic.

Mircea Meșter (Autocritica)

Renault Rafale a fost dragoste la prima vedere! Și asta pentru că este diferit. […] Atrage și fascinează de la prima vedere, transmițând mesajul clar că este aici pentru „a cuceri”: public, segmente, piețe. În primul rând pentru că este frumos, un atribut pe care nimeni nu i-l poate nega. Cu liniile sale precise, perfect desenate, și conturul SF imaginat de Gilles Vidal […], Rafale se poziționează ca un SUV-coupé puternic, sportiv și original. Din seria „diamonds are a girl’s best friend”, m-a fascinat povestea grilei sale unice, alcătuită dintr-o multitudine de diamante ce creează un spațiu tridimensional în jurul logoului Renault, fiind creată cu ajutorul Inteligenței Artificiale

Laura Antonov (Digital Storyteller)

Mașina asta e mai mult decât niște cifre. Mașina aceasta îți sucește capul de la prima întâlnire. Și, da, Gilles Vidal are talentul acesta. Să deseneze câte o mașină care să-ți facă inima să bată mai tare. Să nu mai fie despre cum să ajungi din punctul A în punctul B. Să fie despre cum te simți în fiecare clipă când faci asta.

Berti Panaiot (UrbanAdventures)

Interior tehnologizat și generos

După ce au intrat în mașină, participanții la road trip au apreciat și interiorul. În primul rând din punct de vedere practic, cu elemente noi în gama Renault, dar și datorită tehnologiei disponibile la bord, inclusiv sub forma sistemului de operare Android Automotive care simplifică utilizarea aplicațiilor de navigație și nu numai. 

Francofonii ca mine ar spune că e perfectă pentru un SUV de familie, dar asta-i doar părerea mea. Va fi însă destul de ușor să vă convingeți și singuri dacă urcați puțin la volanul acestei mașini. Portbagajul e mare, iar interiorul e gândit ca să-ți ofere sentimentul că ai control asupra spațiului din față și din spate al mașinii. Eu nu am văzut zone moarte la mașina asta și asta va observa oricine se urcă în ea. Există spații multiple pentru telefon, ochelari și alte lucruri, iar tapițeria, deși nu e din piele, e comodă.

Marco Badea (Explicativ.com)

Încă de când te urci la volanul lui Renault Rafale, te surprind câteva lucruri: scaunele sunt generoase, bine profilate și, odată ce te așezi în ele, îți dai seama că sunt și foarte aderente (parțial alcantara); interiorul are multe forme dure, aproape monolitice, dar frumos sculptate; o combinație reușită de materiale, în care există și plastic, dar predomină pielea, inserțiile piano black, metalul și chiar un element ce seamănă cu piatra. Plus mochetă albastră pe podea, dar și pe interiorul buzunarelor din uși.

Dan Scarlat (Top Gear România)

În interior, toate elementele converg pentru a-ți oferi acel zen pe care îl căutăm mai nou în tot ceea ce ne înconjoară, implicit și la volan. Am simțit atenția cu care au fost concepute scaunele, și mai ales susținerea laterală, pe care am apreciat-o în mod deosebit, materialele și ambianța.

Laura Antonov

Cockpit-ul digital e perfect. Interfața celor două ecrane de pe tabloul de bord are o grafică inovatoare, cool, în linie cu personalitatea mașinii. Informațiile sunt clare, ușor de urmărit, cu fonturi care se văd și de pe bancheta din spate, ceea ce face șoferii purtători de ochelari extrem de fericiți. În plus, universul digital al lui Rafale folosește culori pop, vesele și încântătoare, exact cât să-ți facă experiența la volan și mai plăcută. Și pentru că am menționat experiența la volan, nu pot să nu remarc faptul că Renault Rafale apasă accelerația seducției, adăugând la stimularea simțurilor tale sistemul audio de înaltă fidelitate Harman Kardon. Dar asta nu e tot. Pentru o redare optimă a sunetului, în funcție de sursa aleasă, au fost concepute 5 moduri de ascultare, în colaborare cu Jean-Michel Jarre. Say, what? Sună bine, nu? Îhîm. Bine de tot.

Raluca Hagiu

Interiorul păstrează atmosfera familiară de Renault din generația nouă, dar e clar că Rafale a fost gândit să stea sus în gamă, sus în pretenții, sus în imagine. Materialele sunt ceva mai atent alese și texturile nu-s aruncate pe planșa de design ca să fie. Uite, pe bord există un ornament care imită ardezia. Și o face foarte bine și vizual, și pe texturi. Probabil nu e ardezie reală, sper să nu aflu niciodată asta.

Mircea Meșter

Cum se conduce

Designul exterior și interior sunt două elemente importante la o mașină, însă decizia de achiziție depinde în mare măsură de testul practic: cum se simte mașina la drum lung. Iar în cazul lui Rafale aprecierile au fost în mare măsură pozitive, în special datorită sistemului 4Control, dar și datorită celor 300 de cai-putere pe care îi poți struni în momentele importante. 

Senzațiile dinamice sunt ajutate de unul dintre secretele tehnice ale lui Rafale: sistemul 4Control, adică roțile din spate care se învârt și ele pentru a facilita virarea atât la viteze mari, cât și în parcări. Poate suna complicat, dar efectul e simplu: mașina se simte mai scurtă decât este, întorcând cu o agilitate pe care nu o aștepți de la un SUV de aproape 4 metri jumate. În viraje strânse, în sensuri giratorii sau la manevre de parcare, ai impresia inițial că supravirezi, apoi îți dai seama că sistemele lucrează pentru tine. E genul de sistem care nu sare în ochi imediat, mai ales că nu-i vizibil și nu-i vopsit strident, dar îți intră în reflex și-ți schimbă complet felul în care percepi dimensiunile mașinii. E un selling point în sine.

Mircea Meșter

E o mașină „fâșneață”. Ăsta a fost primul cuvânt care mi-a venit în minte la volanul ei. Pentru mine, asta înseamnă că este o mașină dinamică, agilă, cu reacții rapide, atât în oraș, cât și la drum lung, care se simte sigură și precisă în viraje. Un plug-in hybrid cu motor pe benzină de 1,2 litri și două motoare electrice, 300 de cai-putere, plus sistemul 4Control, responsabil pentru un nivel ridicat de agilitate la viteze medii si mari și o manevrabilitate impresionantă la viteze mici. Pe scurt, te poți baza pe Rafale.

Raluca Hagiu

Rafale îți da foarte multă încredere să abordezi orice traseu, pentru că trage bine, se așază frumos pe drum, bifează toate sistemele de siguranță și asistență la care te poți gândi. În plus, o mașină care îți place este întotdeauna cea mai încântătoare companie de drum.

Laura Antonov

Din anumite puncte de vedere, mașina asta îmi aduce aminte de gama RS. Nu aruncați cu pietre încă. Știu că-i catalogat drept SUV coupé, dar totuși nu m-aș duce spre extreme. E mai mult un hatchback bine făcut, lucrat la sală, conturat atent pe gambe. Da, poate că motorul de 1,2 litri n-o să dea peste cap nicio normă când vine vorba de sportivitate, dar nu uitați un lucru: alături de el se află alte două motoare electrice, unul pe față și unul pe spate, care rotunjesc situația la 300 de cai-putere. Iar faptul că-s electrice înseamnă că atunci când ai nevoie, puterea și cuplul vin aproape instantaneu. 

Cornel Șocariciu (Autocritica)

Cât consumă?

Pe baza traseului variat și a stilurilor diferite de condus ale jurnaliștilor, datele despre consumul mediul al lui Rafale pentru fiecare dintre cele 10 zile prin România, Ungaria și Croația sunt cu atât mai relevante. Ca scurtă recapitulare, mașina din tur este echipată cu un motor termic de 1,2 litri cu 150 CP și două motoare electrice, iar împreună sistemul PHEV oferă 300 CP. 

TraseuTip drumConsum mediu/zi
[l/100 km]
Miercurea Sibiului – Szeged, Ungaria (Gerardus Hotel)Autostradă 95%, DN 5%6,1
Szeged – Zagreb, Croația (Canopy by Hilton)Autostradă 65%, DN 35%6,1
Zagreb – Optaija (Hotel Navis)Autostradă 70%, DN 30%7,4
Optaija – Insula Rab (Arba Resort)Autostradă 45%, DN 55%6,4
Insula Rab – Plitvice (Ethno Houses)DN 100%7,6
Plitvice – Timișoara (ZET)Autostradă 90%, DN 10%7,1
Consum mediu mixt [medie ponderată; l/100 km]6,6

Impresii din tur despre Renault Rafale

Fișa tehnică a mașinii

Logo Renault

Renault Rafale

1.2 PHEV 300 E-TECH 4WD ATELIER ALPINE

de la 52.900 €
Sistem de propulsie
Tip sistem de propulsie
Plug-in Hybrid
Sursă principală energie
Electric
Sursă secundară energie
Benzină
Putere maximă sistem
300 CP
Cuplu maxim sistem
230 Nm
Transmisie
Tip transmisie
automata
Număr trepte
6
Tracțiune
4×4
Motor termic
Configurație / nr cilindri
in linie/3
Capacitate cilindrică
1199 cmc
Putere maximă
131/96 CP/kW
Cuplu maxim
Nr. sisteme supraalimentare
1
Motor electric
Număr motoare electrice
2
Putere maximă electric
68 CP
Cuplu maxim electric
205 Nm
Baterie
Capacitate brută
22.00 kWh
Putere maximă încărcare AC
Performanțe
Accelerație 0-100 km/h
6.4 s
Viteză maximă
180 km/h
Consum Oficial
Consum carburant (NEDC) Mixt
Consum carburant (WLTP) Mixt
Consum energie electrică (WLTP) Mixt
Autonomie mod electric (NEDC) Mixt
Autonomie mod electric (WLTP) Mixt
Dimensiuni și mase
Lungime
4710 mm
Lățime (fără / cu oglinzi laterale)
1866 mm
Înălțime
1613 mm
Ampatament
2738 mm
Volum portbagaj
528 litri
Volum portbagaj cu rând 2 rabatat
1600 litri
Masa proprie
1934 kg
Siguranță
Rezultat
5 stele
Preț
Preț de pornire model
52.900
Preț mașină testată
56.050 €



Presented by


Green Partner:
BT Leasing

Energized by:
OMV

Tech Partner:
Server Config