Kia Sportage: raport după 2.000 de kilometri

A cincea generația Kia Sportage are variantă dedicată europenilor: gândită, proiectată și executată cu gândul la nevoile și cerințele celor aflați pe Bătrânul Continent. În Cars & Roads by Michelin, 14 jurnaliști au testat SUV-ul asiatic în versiune hibridă pe parcursul a 2000 de kilometri. Impresiile acestora în rândurile următoare.

9 zile și peste 2000 de kilometri prin țară în care nu am descoperit doar locuri cărora merită să le treci pragul, ci am testat și 7 SUV-uri hibride și plug-in hibride. În caravana Cars & Roads by Michelin s-a aflat și Sportage, unul dintre cele mai populare modele lansate de constructorul sud-coreean.

Sportage e deja la maturitate. A ajuns la a cincea generație și are o carieră de aproape 30 de ani. Dar oamenii de la vârful companiei asiatice au simțit că lipsește ceva din ecuație și, odată cu lansarea noului Sportage, au pregătit o versiune dedicată doar europenilor. Practic, au cioplit în lut după chipul și asemănarea acestora.

Iar acum, după cele 9 zile petrecute pe drumurile României, a venit momentul recapitulării. Concluziile finale pe care le-am cules de la cei 14 oameni care au condus SUV-ul asiatic.

Contrastele se atrag

Nu, nu-i o vorbă din bătrâni, ci e chiar traducerea limbajului de design folosit de Kia în dezvoltarea lui Sportage. O să fiu subiectiv și o să-ți spun un lucru: îmi place mult că designerii au luat de la zero planșa de lucru și au renunțat complet la orice legătură cu vechiul model.

Noul Sportage aduce în fața publicului din segmentul SUV-urilor compacte un design agresiv și îndrăzneț. Poate prea agresiv pentru cei care erau familiarizați cu vechile modele ale mărcii.

Răsfățul vine și din atenția pe care ți-o acordă ceilalți. Pentru că Sportage este o mașină o mașină care atrage priviri. Nu neapărat pentru că-i frumoasă, ci doar foarte diferită de alte SUV-uri compacte. Și peste toate acestea, noua siglă Kia, deloc ușor de recunoscut, face atmosfera să fie și mai… misterioasă.

Alin Ionescu (Mașinistul).

Dar artificiile stilistice care să impulsioneze sex-appealul lui Sportage țin mai mult de zona frontală: o grilă în relief care se întinde pe toată lățimea mașinii și faruri agresive cu multe unghiuri. În spate, lucrurile sunt mai domoale, mai curate și mai simplu de asimilat de cei care le privesc.

Designul exterior este impunător fără să pară excentric, cu linii dinamice care îi dau de gol sportivitatea rafinată pe care o simți când te urci la volan.

Cristiana Oprea, blogger cristianaoprea.ro.

M-a făcut să zâmbesc încă dinainte să mă urc la volan, noile faruri și, de fapt, toată partea frontală m-a trimis cu gândul la popularul „smiley”, un emoji pe care-l folosesc de zeci de ori pe zi în mesaje sau în postările mele. Pe scurt, îmi place noua linie de design și îmi place că iese în evidență.

Laura Antonov, blogger shedrives.ro.

Mai mare, mai încăpător

Noul Sportage e mai mare decât generația precedentă. Desigur, nu sunt diferențe foarte mari, însă fiecare centimetru adăugat exteriorului a fost turnat doar pentru a spori spațiul celor care îi trec pragul.

Portbagajul are 587 de litri, iar dacă pui la socoteală și faptul că poți rabata bancheta spate, rezultatul final se traduce prin 1776 de litri pe care îi poți folosi atunci când ai de transportat obiecte voluminoase.

Astăzi mi s-a părut mașina care mi-aș dori să mă însoțească la cumpărături și în călătorii. Și asta pentru că este spațioasă, are un portbagaj generos, iar habitaclul pare conceput pentru a oferi confort și suport în orice situație, cu echipamente și tehnologii din secolul în care ne aflăm.

Laura Antonov.

Totul pe digital

Și stai să vezi cum arată la interior. Pentru că noul Sportage e schimbat complet. De acum, SUV-ul compact a intrat în lumea celor care pun accent pe lucrurile moderne. Interiorul nu e doar mai încăpător, ci propune o suită bogată de tehnologii dintre cele mai noi: de la instrumentarul de bord unit sub aceeși bucată de sticlă cu ecranul sistemului de infotainment, până la un sistem de climatizare cu funcții tactile.

În plus, Sportage a fost gândit pentru confortul șoferului și al pasagerilor, motiv pentru care găsești echipamente și sisteme inteligente care să-ți facă viața mai ușoară: de la scaunele încălzite și ventilate, până la sistemului cruise control adaptiv capabil să te ajute pe autostradă sau în trafic foarte aglomerat.

E greu să nu te simți răsfățat la volanul lui Sportage. Odată pentru că ai parte de toate dotările pe care ți le dorești, dar și pe cele de care nici nu știai că ai nevoie. Scaune încălzite și ventilate? Bifat. Volan încălzit? Desigur. Sistem multimedia cu ecran generos și funcții complete? CarPlay, instrumentar de bord digital și sistemele avansate de asistență? Sunt toate la bordul acestui model Kia.

Alin Ionescu.

Sigur, nu tot ce ține de interior este pe gustul tuturor. Chiar eu am avut ceva obiecții la adresa cantității de piano black de pe consolă. Și deși am fost în minoritate, n-am fost singurul.

Personal, aș fi înlocuit cu altceva pogoanele de piano black (aka plastic negru, lucios, momeală ideală pentru amprente și impurități) pe de tunelul median, dar în același timp, slăbiciunea producătorilor în fața acestui material nu poate decât să însemnă că există mulți clienți care îl apreciază.

Tudor Rus, jurnalist doualocuri.ro.

Motorizări de all-rounder

Cred că noul Sportage are șanse mari să intre rapid în topul celor mai vândute SUV-uri compacte din Europa. Și nu neapărat pentru că e fresh și are tehnologii cât și pentru alte mărci, ci pentru că oferta de motorizări se adresează unui public larg. Foarte larg.

Sportage poate fi comandat cu motoare pe benzină și diesel, dar și în versiuni plug-in hibrid și hibrid. Pe variantele cu combustie internă, asiaticii introduc și sisteme mild-hybrid care să pluseze pe partea de eficiență, iar permutările continuă atunci când pui în față opțiunile pentru transmisii și sisteme de tracțiune. Și când ai atât de multe de ales, sunt șanse mari să găsești ceva care să se muleze pe nevoile tale.

În Cars & Roads by Michelin am condus hibridul. Cel clasic, fără încărcare la priză.

Sistemul hibrid de propulsie lucrează fin, iar grija la antifonare și la asamblare, plus creșterea vizibilă în calitate a materialelor folosite în habitaclu, cel puțin în cazul echipării de top, îl recomandă ca pe o alegere la sigur.

Radu Gurămultă, jurnalist TurboMag.ro și EcoWheels.

Cel mai mult m-a impresionat trecerea insesizabilă de la motorul termic de 1.6 litri benzină la modul full-electric.

Cristiana Oprea.

Iar în cazul versiunii full hibrid (HEV), ai la dispoziție și un sistem de propulsie eficient, cu putere totală de 230 CP, care reușește să consume comparabil cu un diesel la drum întins și mult mai puțin în oraș.

Alin Ionescu.

Comportament dinamic în ton cu exteriorul

Exteriorul cu tentă sportivă nu e acolo doar ca să-ți răsfețe privirea în fiecare dimineață. Pentru că toate liniile acelea agresive au un corespondent și din punct de vedere dinamic. Sau altfel spus, noul Sportage se conduce bine.

La drum, ne-am sincronizat perfect, în permanent pe aceeași lungime de undă: agilă și reactivă, filtrând eficient imperfecțiunile (a se citi drumuri de proastă calitate și cratere în asfalt) suprafeței de rulare.

Laura Antonov.

Ușor, agil, dozat cu suficientă putere și cuplu cât să nu-i dea peste cap consumul fără să te frustreze când ceri mai mult de la accelerație, foarte ușor de recunoscut în mulțime, tehnologizat până-n dinți, peste medie din punct de vedere dinamic și… tineresc.

Tudor Rus.

Cât consumă?

Până la Cars & Roads by Michelin nu făcusem cunoștință cu noul Sportage. Dar sincer, din experiențele cu Hyundai Tucson hibrid mă așteptam să văd valori bune în dreptul consumului. Și chiar așa a fost. După cei 2000 de kilometri parcurși prin țară sub stilul celor 14 jurnaliști și invitați, consumul mediu mixt înregistrat de SUV-ul asiatic a fost de 6,8 litri/100 de kilometri.

TraseuConsum mediu/zi
[l/100 km]
București – Azuga (Lux Garden)7,8
Azuga – Colibița (Panoramic Colibița)6,4
Colibița – Teleac (Theodora Golf)6,8
Teleac – Scărița Belioara – Teleac6,1
Teleac – Sibiu – Teleac6,8
Teleac – Tălișoara (Castel Daniel)6,9
Tălișoara – Focșani (Beciul Domnesc)7,2
Consum mediu mixt [medie ponderată; l/100 km]6,8
KIA Sportage HEV – fișa mașinii din Cars & Roads by Michelin


Green Partner: BT Leasing

Alimentat de: MOL România
Tehnologizat de: Server Config

Autonom Lease
îți oferă acest KIA SPORTAGE HEV prin Leasing Operațional
646 de euro / lună*
*contract 5 ani. Include: 15.000 km/an, RCA, CASCO, Mentenanță, Anvelope, Asistență rutieră, Taxe, Costuri Administrative, Mașină de înlocuire în caz de incident