Hyundai Tucson: Nonconformistul

Hyundai Tucson a devenit unul dintre challengerii SUV-urilor compacte în acest moment. Noua generație a modelului coreean atrage prin designul nonconformist și va fi alături de noi în road trip-ul Cars & Roads by Michelin

Hyundai Tucson a devenit, o dată cu lansarea noii generații, unul dintre cele mai vândute SUV-uri din segmentul compact, cel mai popular al pieței. Noua generație și-a luat adversarii prin surprindere, atrăgând privirile – și clienții – prin grila inovatoare care include luminile de zi. Noul Tucson a devenit o prezență constantă pe străzile din România și vine alături de noi în prima ediție Cars & Roads by Michelin.

Tucson este la a patra generație, iar cel mai nou model marchează un nou capitol în istoria mărcii din Coreea. Cu un design complet schimbat, tehnologie de ultimă generație și variante de motorizare hibridizate, Tucson oferă astăzi un pachet cu adevărat complet.

Și nu este deloc rău pentru un brand care acum 20 de ani era considerat o curiozitate din Asia. Primele modele Hyundai aduse în Europa erau privite cu circumspecție, însă evoluția Hyundai este una extrem de spectaculoasă, iar percepția publicului s-a îmbunătățit constant an după an. Astăzi, Hyundai Motor Group este al patrulea constructor în ierarhia mondială dacă adunăm automobilele vândute sub mărcile Hyundai, Kia și Genesis.

Hyundai Tucson N-Line

Hyundai este astăzi un constructor complet, cu o gamă de mașini competente ce acoperă toate segmentele pieței. Hyundai a investit masiv în electrificare, oferind motorizări mild-hybrid, hybrid, plug-in hybrid și full-electric. Iar noul model electric Ioniq 5 are toate atuurile să devină un bestseller în zona mașinilor electrice. Mai mult, Hyundai s-a implicat în lumea sportului cu motor, cu echipă oficială în Campionatul Mondial de Raliuri și a dezvoltat o divizie sportivă separată, Hyundai N.

Generații

Hyundai Tucson este un nume popular pe piața SUV-urilor din România. Încă de la prima generație, lansată în 2004, Tucson a atras amatori de SUV-uri prin prețul abordabil, latura practică și dimensiunile relativ compacte care îl faceau ideal și pentru uzul urban. Dacă prima generație nu câștiga prea multe laude la capitolul design și calitatea materialelor, lucrurile s-au schimbat cu a doua întruchipare a modelului.

Hyundai Tucson, prima generație

Mai mult, Hyundai schimba și numele pentru piețele din Europa, SUV-ul primind denumirea ix35, conform noului sistem de nomenclatură care folosea litere și cifre în loc de denumiri inspirate de locuri din America. Hyundai ix35 a fost lansat în 2009 și aduce un nou stil de design, cu linii fluide și blocuri optice alungite. La interior, avansul era clar. Materiale noi, comenzi ergonomice și un interior modular. Modelul avea să intre într-un con de umbră, însă. Poate și din cauza numelui fără personalitate.

Pentru generația a doua, denumirea Tucson a fost folosită doar pe piața americană

Așa că, începând cu a treia generație prezentată publicului 2015, numele Tucson a revenit în gama Hyundai, coreenii reparându-și astfel foarte repede eroarea strategică. Împreună cu un SUV mai mare și mai atrăgător, rezultatul a fost de data aceasta un succes. A treia generație Hyundai Tucson a atras numeroși amatori de SUV-uri, modelul venind în perioada în care publicul european adopta acest gen de caroserie cu brațele deschise. Noul model era cu 65 mm mai lung, 35 mm mai lat și folosește un ampatament mai mare. Inclusiv spațiul de încărcare în portbagaj creștea de la 465 la 513 litri. A treia generație a introdus și prima motorizare mild-hybrid, adăugând o baterie de 0.44 kWh și un sistem la 48V motorizării 2.0 CRDI.

Hyundai Tucson, generația a III-a

Noul Hyundai Tucson și noua sa grilă

În toamna anului 2020, Hyundai avea să uimească lumea auto prin lansarea unei noi generații Tucson. Plus o grilă frontală unică pe piață, care la prima vedere pare preluată direct de pe un concept. Aceasta este integrată în noua filosofie de design a mărcii. Numit ”Sensous Sportiness”, noul stil de design a debutat pe noua generație a sedanului compact Elantra, iar Tucson a fost al doilea model care s-a aliniat acestui trend. Tucson are, însă, o interpretare tehnică a noii grile frontale. Inginerii și designerii mărcii din Coreea au integrat direct în grilă un set de lumini de zi numite ”Parametric Hidden Lights”

Noul stil abordat de noua generație Tucson folosește linii, unghiuri și forme pentru a crea detalii asemănătoare cu suprafețele bijuteriilor pentru a o oferi o estetică îndrăzneață, fără precedent. Luminile de zi LED integrate în grilă nu pot fi observate până când nu sunt pornite.

Tehnologia folosită de Hyundai pentru noul Tucson datează însă din 2019, când modelul Palisade a fost primul model al mărcii echipat cu lumini de acest tip. Palisade folosea tehnologia pentru lămpile stop, în principal din rațiuni estetice. Pentru noul Tucson, luminile cu effect Hidden sunt folosite atât pentru luminile de zi integrate în grilă, cât și pentru lămpile stop.

Noua generație Tucson a crescut și în dimensiuni. Cu 4.500 mm lungime, noul model este cu 20 mm mai lung, iar lățimea a crescut cu 15 mm pentru a ajunge acum la 1.865 mm. Tucson al patrulea este și cu 5 mm mai înalt, iar ampatamentul are 2.650 mm. Volumul portbagajului este de 620 litri, iar capacitatea de încărcare poate crește la 1.800 litri, dacă rabatăm bancheta spate.

Interior digital

Pentru interior, Hyundai a ales să își echipeze modelul Tucson cu două ecrane digitale. Cel din fața celui de la volan are rolul de a înlocui ceasurile analogice cu unele similare, dar redate pe ecranul digital configurabil. Are 10.25 inch și o grafică bine pusă la punct. Volanul are și el un design aparte, având patru spițe paralele.

Pentru al doilea ecran, amplasat pe consola centrală, dimensiunile variază în funcție de nivelul de echipare. Pentru echipările Comfort și Style, ecranul are 8 inch. De la echiparea Premium în sus, modelul primește cel mai mare ecran de 10.25 inch și sistem audio premium Krell.

Designerii de interior ai mărcii coreene au păstrat comenzile separate pentru sistemul de climatizare, iar gurile de ventilație au dost mascate inteligent în linia superioară a interiorului ce înconjoară practic habitaclul plecând de pe portiere. Nu mai avem levier pentru cutia de viteze automată, Tucson adoptând selectorul cu patru butoane fizice pe care l-am mai văzut pe modelele Kona Electric și noul Santa Fe.

Display-ul aflat direct în fața celui de la volan permite și afișarea de imagini video de la camerele amplasate sub oglinzile retrovizoare exterioare. Tucson este echipat cu sistemul Blind Spot Monitor, sistem ce a debutat pe modelele SUV full-size Hyundai Santa Fe și Kia Sorento. Acesta afișează pe display imaginea din unghiul mort al oglinzii retrovizoare atunci când cel de la volan semnalizează schimbarea de direcție. În funcție de direcția semnalizată, turometrul sau vitezometrul este înlocuit cu feed-ul video de la camera de pe partea respectivă, dar informațiile despre viteză sau turația motorului sunt în continuare afișate.

Un motor, mai multe sisteme de propulsie

Hyundai mizează pe un singur propulsor pe benzină pentru oferta europeană a modelului Tucson. Este vorba de motorul turbo de 1.6 litri, care în forma sa clasică devoltă 150 CP și 250 Nm. Pentru mașinile echipate cu acest motor, acesta poate fi asociat cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte. Tucson 1.6 T-GDI poate fi configurat cu tracțiune față sau transmisie 4×4.

Același propulsor poate fi comandat și în variantă mild hybrid. În acest mod, asistat de sistemul electric la 48V și de minibateria de 0,44 kWh, motorul de 1.598 cmc oferă 180 CP și 265 Nm. Pentru varianta mild hybrid, transmisia este asigurată de o cutie automată cu șapte trepte și două ambreiaje numită 7 DCT.

Hyundai nu s-a oprit aici și oferă și două variante hybrid, una clasică (full-hybrid) și alta cu alimentare la priză (plug-in hybrid). În versiunea sa hibridă, cea care ne va însoți în turul țării în road trip-ul Cars & Roads by Michelin, Hyundai Tucson oferă 230 CP (180 CP dezvoltați de motorul termic de 1.6 litri și 60 CP de la motorul electric), iar cuplul maxim este de 350 Nm. Astfel echipat, Tucson Hybrid poate accelera de la 0 la 100 km/oră în 8.3 secunde, iar viteza maximă este de 193 km/oră. Sistemul hibrid este compus dintr-un motor electric și o baterie Li-polimer de 1.49 kWh. Transmisia este asigurată de o cutie de viteze automată clasică cu șase trepte.

Varianta de vârf la capitolul motorizări este versiunea plug-in hybrid. Prezent în premieră pe modelul Tucson, sistemul plug-in hybrid are în centru același motor turbo 1.6 T-GDI, asistat de un motor electric de 91 CP pentru o putere totală de 265 CP și un cuplu de 350 Nm. Motorul electric este alimentat de o baterie de 13.8 kWh ce poate fi încărcată la o priză casnică sau la o stație de încărcare publică.

Noul Hyundai Tucson poate fi configurat cu unul dintre cele cinci nivele de echipare disponibile pe piața din România. Dacă echiparea de bază Comfort vine cu aer condiționat manual, echipările superioare Style, Premium și Luxury oferă o listă mult mai consistentă de echipări.

În mod tradițional, Hyundai oferă puține echipari opționale, preferând să echipeze bine modelele, iar clienții pot alege nivelul de echipare care li se potrivește cel mai bine. Singura opțiune rămasă la latitudinea clientului este culoarea, care are un preț de 583 euro pentru o nuanță metalizată sau 631 euro pentru o nuanță perlată.

Prețurile pentru noul Hyundai Tucson încep de la 24.823 euro. Modelul pe care îl vom aveam alături de noi în Cars & Roads by Michelin vine în echiparea de top Luxury și are un preț de listă de 42.197 euro. Hyundai oferă o promoție permanentă de 4.117 euro.

Fișa mașinii care ne va însoți în Cars & Roads by Michelin:

Tucson

Luxury 4×4

de la 24.823€
Sistem de propulsie
Hibrid
Putere
230 CP
Cuplu
350 Nm
Transmisie
Automată 6 trepte
Motor termic
Configurație / Nr. cilindri
L4
Capacitate cilindrică
1598 cc
Putere maximă
180 CP
Cuplu maxim
265 Nm
Motor electric
Număr motoare
1
Putere maximă
60 CP
Cuplu maxim
264 Nm
Baterie
Capacitate brută
1.5 kWh
Capacitate netă
NA kWh
Putere maximă încărcare
Consum oficial
Mediu mixt (NEDC)
NA litri/100km
Mediu mixt (WLTP)
6.6 litri/100km
Dimensiuni
Lungime
4500 mm
Lățime
1865 mm
Înălțime
1650 mm
Ampatament
2680 mm
Masă proprie
1709 kg
Portbagaj
616/1795 litri
Volum rezervor
52 litri
SIGURANȚĂ
Rezultat Euro NCAP
Preț
Preț de pornire model
24.823
Preț mașină testată
42.780