Test drive Volkswagen Tiguan eHybrid

Tiguan nu a primit doar un facelift, ci și o versiune hibridă plug-in care are rolul de a-ți oferi o alternativă la tradiționalul TDI.

Cine este și ce vrea Volkswagen Tiguan eHybrid de la noi?

Introdus odată cu faceliftul operat pentru popularul SUV din gama Volkswagen, versiunea plug-in hybrid a modelului Tiguan este o alternativă viabilă pentru cei care vor să renunțe la motorizările diesel. Tiguan eHybrid are sub capotă un sistem plug-in hybrid cunoscut și preluat de la celelalte modele din gamă care folosesc deja acest tip de sistem de propulsie.

Dacă până acum Volkswagen a folosit logo-ul GTE pentru a desemna modelele PHEV, pentru Tiguan constructorul german a ales să îl numească eHybrid. Însă, la interior, avem la dispoziție un buton GTE. Un moment rar de confuzie germană .

De fapt, Volkswagen a transplantat de pe restul gamei sistemul de propulsie plug-in hybrid format din motorul termic 1.4 turbo și un motor electric pentru un total de 245 CP și 400 Nm. Motorul 1.4 TSI este responsabil cu 150 CP și 250 Nm, iar restul de 85 kW (115 CP și 330 Nm) vin de la motorul electric care este integrat în transmisia cu dublu ambreiaj și șase trepte.

Este soluția folosită de grupul Volkswagen pe o largă gamă de modele plug-in hybrid, de la Golf GTE și Skoda Octavia iV până la Audi Q3 Sportback 45 TFSI e.

Trei lucruri noi importante față de generația anterioară/modelul dinainte de facelift?

În primul rând, Tiguan este acum mai atrăgător din punct de vedere vizual. Modelul fără facelift are linii destul de drepte, iar partea frontală este foarte serioasă și – să-i spunem -germană. După facelift, Tiguan a devenit ceva mai prietenos, toată partea din față fiind redesenată. Facelift-ul operat anul trecut a modificat aspectul blocurilor optice, acestea fiind acum rotunjite, încadrând mai bine grila frontală ce abordează noua siglă VW. În spate, stopurile și-au păstrat forma, dar folosesc tehnologie LED și au semnătură luminoasă nouă. Denumirea modelului este acum scrisă pe zona centrală a hayonului electric, iar emblema eHybrid ne anunță că avem de-a face cu un plug-in hybrid. Portul de încărcare este protejat de un capac rabatabil și este amplasat în partea stânga față.

Schimbările continuă la interior, unde Tiguan facelift are acum un volan cu noua siglă Volkswagen și o planșă de bord complet digitală.

Cu cine se bate pe piața din România?

Dacă vorbim de Tiguan în general, concurența este extrem de acerbă, piața SUV-urilor compacte fiind fiind din ce în ce mai aglomerată. Dacă ne referim strict la SUV-urile compacte cu sistem plug-in hybrid, lucrurile sunt ceva mai clare. Concurența este formată din modele precum Ford Kuga plug-in hybrid, Mitsubishi Eclipse Cross PHEV, Peugeot 3008 Hybrid, Citroen C5 Aircross Hybrid sau Opel Grandland Hybrid. Nu am pus la socoteală hibrizii clasici fără încărcare, ca Toyota Rav4, Hyundai Tucson Hybrid sau Honda CR-V Hybrid.

Hibridizarea cu încărcare la priză este soluția aleasă de majoritatea constructorilor pentru a o oferi o alternativă viabilă la SUV-urile cu motorizări diesel, din ce în ce mai rare.

Ce motorizare ai testat și ce versiune îmi recomanzi?

Tiguan facelift este oferit în continuare cu motorizări pe benzină de 1.5 litri sau 2.0 TSI , dar și diesel 2.0 TDI. Însă marea noutate adusă de facelift este adăugarea modelului eHybrid, care folosește un sistem plug-in hybrid format din motorul 1.4 TSI și motor electric amplasat tot pe puntea față. Apropo, Tiguan eHybrid nu dispune de tracțiune integrală.

Sistemul are o putere totală de 245 CP și un cuplul maxim de 400 Nm. Pentru alimentarea motorului electric, sistemul folosește o baterie de 13 kWh ce poate fi încărcată la prize casnice de 220V, wallbox-uri sau la stații de încărcare publice AC prin intermediul unui cablu Type 2. Sistemul permite doar încărcări cu maxim 3.6 kW, ceea ce face destul de lent procesul de încărcare al bateriei. Cea mai bună soluție este încărcarea acasă, peste noapte, sau la birou, atunci când mașina este parcată. Încărcarea la viteza maximă durează aproximativ 3,7 ore, iar la 2,3 kWh, încărcarea completă durează 5 ore.

Versiunea cu sistem de propulsie plug-in hybrid este disponibilă doar cu nivelul de echipare Elegance, nivel mediu ce oferă suficiente dotări de serie.

Cât consumă pe bune și ce autonomie are?

Ardere eficientă, extra putere și mai puține emisii cu noul cocktail de aditivi din benzina MOL EVO 100 Plus. Un trio chimic care protejează motorul, prelungește viața acestuia și scade consumul de carburant. Detalii aici

Cifra oficială pentru consum atunci când plecăm la drum cu bateria încărcată complet este de 1.9 litri/100 km. Cu bateria plină, Tiguan eHybrid va funcționa ca un vehicul electric preț de aproape 50 kilometri. Pentru naveta zilnică este mai mult decât suficient. Dacă avem unde să încărcăm bateria peste noapte, avem practic la dispoziție SUV electric. După descărcarea bateriei, mașina trece în modul hybrid clasic, bazându-se în principal pe motorul termic, în timp ce motorul electric ajută la plecările de pe loc sau atunci când ne deplasăm la viteze mici. Cel de la volan are la dispoziție un buton pentru modul electric, dar și pentru a alege modul hybrid. În modul hybrid se poate alege menținerea nivelului de încărcare pentru baterie, pentru utilizare mai târziu, sau chiar încărcarea bateriei cu ajutorul motorului termic, dar în acest caz consumul de carburant va crește semnificativ.

La utilizarea mașinii în modul hybrid, motorul termic duce greul, iar consumul înregistrat în cele câteva zile de test a fost de 8 litri/100 km, pe un traseu preponderent urban.

Cum se simte la drum lung? Dar în oraș?

Tiguan este o mașină excelentă pentru orice tip de drum. O vei putea folosi cu plăcere zi de zi, indiferent dacă ai de făcut trasee prin oraș, naveta până la locul de muncă sau pentru a duce copiii la școală. În oraș, suspensia își face uneori simțită prezența printr-un zgomot specific atunci când trecem peste denivelări mai accentuate (linii de tramvai sau elementele pentru limitarea vitezei din zonele rezidențiale). Zgomotul suspensiei se aude și când scoatem mașina pe un drum neasfaltat sau trecem printr-o groapă apărută brusc în drum. Dar, exceptând acest aspect, care nu este intruziv, Tiguan își tratează pasagerii cu mult confort. Este o mașină cu care faci drumuri lungi fără să te simți obosit, iar aici un must-have sunt scaunele ergoActive pentru șofer și pasagerul din față. Scaunele sunt opționale, costă 425 euro, dar merită fiecare bănuț. Au reglaje manuale pentru înălțime și oferă suport lombar electric precum și funcție de masaj.

Suspensiile sunt mai degrabă confortabile sau mai degrabă sportive?

Suspensiile sunt setate pentru confort, dar fără a face din Tiguan o ”barcă”. Inginerii germani au reușit să regleze suspensia pentru a face mașina plăcută și pe drumuri virajate, deși versiunea plug-in hybrid nu este cea mai sportivă dintre cele disponibile pe Tiguan.

Pentru cei care vor să aibă parte de o experiență dinamică alături de acest SUV recomandăm cu căldură varianta Tiguan R, cu 320 CP. Modelul nostru, Tiguan eHybrid este pentru cei care vor un all-rounder aproape perfect, un automobil de familie la care vei reveni zilnic cu mare plăcere.

Cum ți se pare designul exterior?

Este un design specific mărcii Volkswagen. Cu linii cât se poate de germane, am putea spune că până la facelift Tiguan era un model cu un aer rece și ușor distant. Acum, cu noua parte frontală mai rotunjită, semnalizările dinamice, și multe LED-uri, Tiguan este mult mai prietenos și atractiv. Din profil, silueta a rămas identică, așa că nu-l vei confunda cu altceva. În plus, Tiguan nu are elemente flamboiante de design doar pentru a face câteva capete să se întoarcă pe stradă. Nu este nici anonim, dar succesul său l-a făcut să fie un automobil foarte des întâlnit în orice oraș european.

Cum sunt materialele la interior?

De calitate superioară. Încă de la primul contact, vei remarca o calitate înaltă a elementelor din plastic și a celorlalte materiale folosite în habitaclu. Cu un interior ergonomic și bine organizat, Tiguan facelift își răsfață pasagerii cu tot ce e mai bun. Butonul pentru pornirea motorului a rămas amplasat pe consola centrală, lângă levierul cutiei de viteze automate.

Avem cockpit virtual, cu ecran de 10.25 inch în fața celui de la volan, și un al doilea display tactil amplasat central. Pe nivelul de echipare Elegance, singurul care poate fi ales pentru motorizarea plug-in hybrid, materialele de la interior sunt de o calitate foarte bună, iar atenția la detalii este tipică pentru Volkswagen. Buzunarele portierelor sunt capitonate cu un soi de pluș, iar plasticul de pe bord este moale și plăcut la atingere. Singurul element cu iz arhaic este head-up display-ul cu geam rabatabil ce apare din spatele planșei de bord. Sistemul se poate dezactiva cu ajutorul unui buton amplasat în stânga volanului.

Câți pasageri încap pe bune în mașina asta?

Cinci pasageri pot călătorii confortabil chiar și pe distanțe mai lungi, iar portbgajul este mai mult decât încăpător cu cei 476 litri disponibili. Patru persoane vor călători în confort complet, iar pentru cei care au familii mai numeroase, în familia Tiguan există și varianta Allspace, care oferă șapte locuri.

Cât de sigură este? A testat-o Euro NCAP?

Este foarte sigură. EuroNCAP a testat modelul Tiguan în 2016, la lansarea actualei generații a SUV-ului german. A primit atunci scorul general maxim de cinci stele, iar notele primite sunt mai mult decât excelente. Gradul de protecție pentru pasagerii adulți este de 96%, pentru cei infanți este de 84%, iar pentru pietoni 72%. Sistemele de asistență au fost notate cu 68%.

Top 3 sisteme, pachete tehnologice sau soluții inteligente care ți-au rămas în minte după test?

Volkswagen Tiguan eHybrid se remarcă în primul rând prin noutatea absolută: sistemul plug-in hybrid. Este o soluție eficientă, iar bateria este suficient de mare pentru a asigura o autonomie de aproape 50 kilometri parcurși în mod complet electric.

Apoi, avem deja celebrul cockpit digital, Volkswagen renunțând la indicatoarele analogice. Ambele ecrane, cel din fața celui de la volan și cel central sunt extrem de clare și responsive, tehnologia fiind la cel mai înalt nivel. Nu în ultimul rând, scaunele opționale ergoActive cu suport lombar și masaj, sunt un mare plus aduc de modelul Tiguan eHybrid.

Îi lipsește ceva la capitolul tehnologie?

Îi lipsește un sistem head-up display modern cu proiecție direct pe parbriz. Este de neînțeles cum la nivelul lui Volkswagen și la calitatea generală oferită de acest model, Tiguan este încă echipat cu un head-up display cu geam separat ce se ridica din planșa de bord la pornirea mașinii. Este mic și înghesuit și nu am simțit nevoia să îl folosesc. Sistemul head-up display poate fi dezactivat cu ajutorul unui buton amplasat în stânga volanului.

Apoi, ar fi fost mai eficient pentru încărcările bateriei la stațiile de încărcare publice dacă charger-ului onboard ar fi putut primi mai mult de 3.7 kW. Timpul de încărcare ar fi fost mult mai scurt.

Cât mă costă toată afacerea?

Pentru a achiziționa noul Volkswagen Tiguan eHybrid în echipare Elegance trebuie să puneți deoparte 38.300 euro (TVA inclus). Acesta este prețul de listă.

Mașina testată, cu o serie de echipări opționale precum exemplu pachetul de iarnă, mufe USB-C la interior, cârlig de remorcare, jante de 19 inch, scaune ergoActive, servodirecție progresivă, culoarea Dolphin Grey și sistem Trailer Assist, are un preț de 42.900 de euro. Fiind un plug-in hybrid, se aplică prima de 5000 euro oferită prin programul Rabla Plus, iar dacă adăugăm și o primă de casare prin programul Rabla, prețul final ajunge la 37.800 de euro.

Cu ce vine în echiparea standard?

În echiparea de serie a modelului Volkswagen Tiguan facelift eHybrid Elegance putem alege între cele două culori de bază Uranus Grey sau Uni White, iar jantele de aliaj standard cu design Frankfurt au 18 inch. La interior putem alege între două nuanțe ale tapițerie din microfibră și piele artificială. Echipare de serie mai include farurile LED matrix, Park Assist și Park Pilot, cameră video pentru mersul cu spatele, iluminat ambiental cu 30 culori, cockpit digital și Adaptive Cruise Control.

Dacă ar fi să alegi un singur lucru pentru care merită cumpărată mașina asta, care-i acela?

Pentru calitatea construcției generale și confortul oferit.

Cea mai mare critică pe care i-o poți aduce?

Zgomotul suspensiei la denivelări îi va deranja pe cei cu o ureche mai fină, iar sistemul head-up display va sta mereu dezactivat.

Completează spațiile punctate: cumpără-ți mașina asta dacă…

…vrei un SUV plug-in hybrid de calitate superioară pe care să îl folosești zi de zi cu plăcere.

Completează spațiile punctate: nu-ți cumpăra mașina asta dacă…

…vrei un plug-in hybrid care să se încarce repede.

Tu ți-ai cumpăra-o?

Da. Dacă aș avea familie, Tiguan ar fi cu siguranță pe lista mea de mașini.

La final, descrie-mi mașina asta în 10 cuvinte.

Unul dintre cele mai de succes SUV-ul Volkswagen acum și în variantă PHEV.

Logo Volkswagen

Volkswagen Tiguan facelift

1.4 EHYBRID PHEV ELEGANCE DSG

de la 43.798 €
Sistem de propulsie
Tip sistem de propulsie
Plug-in Hybrid
Sursă principală energie
Electric
Sursă secundară energie
Benzină
Putere maximă sistem
245 CP
Cuplu maxim sistem
400 Nm
Transmisie
Tip transmisie
automata
Număr trepte
6
Tracțiune
fata
Motor termic
Configurație / nr cilindri
in linie/4
Capacitate cilindrică
1395 cmc
Putere maximă
150/110 CP/kW
Cuplu maxim
250 Nm
Nr. sisteme supraalimentare
1
Motor electric
Număr motoare electrice
1
Putere maximă electric
115 CP
Cuplu maxim electric
Baterie
Capacitate brută
13.00 kWh
Putere maximă încărcare AC
3.6 kW
Performanțe
Accelerație 0-100 km/h
7.5 s
Viteză maximă
205 km/h
Consum Oficial
Consum carburant (NEDC) Mixt
Consum carburant (WLTP) Mixt
Consum energie electrică (WLTP) Mixt
21,7 kWh/100 km
Autonomie mod electric (NEDC) Mixt
57 km
Autonomie mod electric (WLTP) Mixt
55 km
Dimensiuni și mase
Lungime
4509 mm
Lățime (fără / cu oglinzi laterale)
1839 mm
Înălțime
1675 mm
Ampatament
2678 mm
Volum portbagaj
615 litri
Volum portbagaj cu rând 2 rabatat
1655 litri
Masa proprie
1843 kg
Siguranță
Rezultat
Netestat
Preț
Preț de pornire model
43.798
Preț mașină testată
42.900 €