Test Drive: Toyota Highlander Hybrid

Toyota completează oferta de SUV-uri pe piața europeană, aducând din America un model full-size hybrid. Faceți cunoștință cu Toyota Highlander

Cine este și ce vrea Toyota Highlander Hybrid de la noi?

Toyota Highlander este cel mai mare SUV din oferta japonezilor, dacă nu luam în calcul off-road-erul Land Cruiser. Highlander este un model de succes mai ales pe piețele din America de Nord, iar japonezii au decis de curând că modelul se va descurca bine și în Europa. Și au avut dreptate: Highlander este pe placul europenilor, mai ales că folosește tehnologia Hybrid preluată de la popularul model Rav4, dar oferă șapte locuri pentru cei cu familii numeroase.

Trei lucruri noi importante față de generația anterioară?

În Europa, Highlander este la prima generație. Pe plan internațional, însă, Highlander este un SUV cu patru generații, fiind lansat inițial în anul 2000 pe piețele din Japonia, Australia și Statele Unite ale Americii. De la a doua generație, lansată în 2008 pe piața americană, Highlander a început să folosească un tren de rulare hibrid în combinație cu motoare V6 de 3.3 și 3.5 litri. Modelul avea să devină popular inclusiv în China. Americanii sunt însă cei mai îndrăgostiți de SUV-ului japonez, a treia generație a modelului fiind aprobată inclusiv pentru a putea fi folosită ca taxi în New York.

Cu cine se bate pe piața din România?

Competiția este dură în Europa și inclusiv în România. Highlander vine și „deranjează” o serie de modele extrem de populare la noi în țară ca de exemplu Volkswagen Touareg, Kia Sorento, Hyundai Santa Fe sau Peugeot 5008.

Ce motorizare ai testat și ce versiune îmi recomanzi?

Cel mai mare SUV Toyota este oferit exclusiv cu un tren de rulare hibrid format din motorul pe benzină cu patru cilindri de 2.5 litri plus două motoare electrice. Puterea totală a sistemului este de 248 CP. Transmisia este asigurată de o cutie de viteze automată de tip CVT, iar tracțiunea este integrală.

În ceea ce privește nivelurile de echipare, Toyota oferă trei variante numite Executive, Exclusive și Luxury, iar la rândul lor, fiecare nivel poate fi ales în variantă Metallic sau Pearly în funcție de nuanța de culoare aleasă. Există trei culori perlate (argintiu mineral, roșu și alb perlat) și cinci nuanțe metalice (gri, maro, albastru închis, negru, argintiu).

Cât consumă pe bune și ce autonomie are?

Mașinile din testele Autocritica sunt alimentate exclusiv cu gama de carburanți MOL EVO Plus (benzină și diesel), care conțin o concentrație superioară de aditivi EVOTECH. Datorită formulei inteligente EVOTECH, carburanții MOL curăță motorul, îi prelungesc durata de viață și oferă un consum optimizat de carburant, astfel că sunt recomandați mașinilor de orice vârstă.

Indiferent dacă ai o mașină pe benzină sau diesel, carburanții MOL EVO Plus au efect pozitiv asupra motorului. 50% dintre șoferii din România folosesc carburanți speciali de iarnă în sezonul rece.

- Benzina EVO 100 Plus îndepărtează depunerile din sistemele de injecție cu până la 55%.

- EVO Diesel Plus asigură pornirea ușoară a motorului chiar și în condiții de frig extrem, până la -40 de grade Celsius. Mașina ta pornește întotdeauna la prima cheie, indiferent de gradele din termometru.

Highlander are o prezență impozantă la cei aproape 5 metri lungime și două tone de SUV de calitate japoneză. Cele două motoare electrice secondează bine propulsorul termic, Toyota având poate unul dintre cele mai rafinate și bine puse la punct sisteme hibrid clasice fără încărcare la priză. Consumul mediu oficial este de 7,2 litri/100 km, iar noi am reușit să scoatem 8 litri/100 km la drum lung, iar în oraș consumul a variat între 8,3 și 9 litri/100 km. Cu un rezervor generos de 65 litri, Highlander nu are probleme de autonomie putând parcurge lejer 600 km cu un singur plin de benzină.

Cum se simte la drum lung? Dar în oraș?

La drum lung, Toyota Highlander este un vis. Unul extrem de confortabil, cel puțin. După ce ne obișnuim cu dimensiunile demne de continentul american, Highlander oferă o experiență business class pentru cel de la volan și pasagerii lui. Se conduce atât de ușor și satisfăcător, încât vei căuta motive să pleci la drum cu acest model. În oraș, lucrurile se complică un pic datorită gabaritului, dar chiar și așa, plăcerea condusul rămâne. Aici, cele două motoare electrice vor duce greul în situații de trafic, sau la viteze mai mici când vom rula exclusiv electric.

Suspensiile sunt mai degrabă confortabile sau mai degrabă sportive?

Highlander este un SUV dedicat confortului deplin. Nu te vei simți bine dacă încerci să faci sport cu acest model, pentru că nu a fost gândit pentru așa ceva. Suspensiile sunt moi, absorb bine denivelările, iar caroseria are ceva ruliu pe viraje dacă exagerăm cu accelerația.

Cum ți se pare designul exterior?

Personal, găsesc acest automobil foarte atrăgător. Îmi place designul exterior cu linii agresive și masive în acelși timp. Pentru mine, Highlander este o prezență mai plăcută decât Rav4, fratele său mai mic. Designul are clar tușe care au fost gândite pentru piețe non-europene, dar asta nu însemană că nu este plăcut vederii. Partea frontală este destul de masivă, dar blocurile optice înguste și grila frontală aduc un look agresiv și modern.

Cum sunt materialele la interior?

Toyota nu dezamăgește la acest capitol. Interiorul pentru versiunea de top Luxury este un mix de piele, inserții ce imită lemnul și plastic negru lucios. Cumva, Toyota reușește să îmbine armonios diferitele materiale pentru nu habitaclu în stilul constructorului japonez. Scaunele sunt confortabile, poziția la volan este înaltă oferind o vizibilitate excelentă asupra traficului.

Câți pasageri încap pe bune în mașina asta?

Oficial, șapte. Pentru că Highlander oferă în standard o banchetă de două locuri suplimentară care se pliază perfect în portbagaj. Alături de portierele spate largi și un sistem de rabatare simplu și rapid pentru spătarul din mijloc, Highlander devine un SUV full-size extrem de practic. Pe locurile din spate, doi adulți vor sta destul de înghesuiți, dar doi copii pot călătorii în confort complet.

Cât de sigură este? A testat-o Euro NCAP?

Încă nu. Fiind un model care a intrat de curând pe piața europeană, Highlander nu a ajuns încă la testele Euro NCAP. Dar, fiincă împarte platforma TNGA cu modelul Rav4, ne putem la un scor similar. În 2019, actuala generație Rav4 a obținut scorul maxim de cinci stele la testele de impact. În plus, Toyota Highlander are 20 de ani experiență pe piețele din Statele Unite, Japonia și Australia, iar standardele de siguranță din aceste țări sunt cel puțin la fel de stricte ca cele europene.

Top 3 sisteme, pachete tehnologice sau soluții inteligente care ți-au rămas în minte după test?

Sistemul de propulsie. Soluția folosită de Toyota cu motor termic de 2.5 litri și două motoare electrice este deja un etalon în domeniu. Iar Highlander confirmă acest lucru. Sistemul are trei moduri de rulare: eco, normal și sport. Plus un mod trail, acționabil printr-un buton separat, pentru excursii pe drumuri neasfaltate.

Sistemul audio JBL cu 11 incinte acustice. Deși JBL poate nu este o marcă atât de strălucitoare ca alte sisteme audio pe care le găsim la mărci mai premim, pe Highlander sistemul audio este excepțional. Am rămas în mașină doar pentru a mai asculta o melodie în plus.

Latura practică. Japonezii au pus la punct cu grijă și aspectele care par minore. Există un spațiu dedicat sub podeaua portbajului pentru depozitarea ruloului care obturează obiectele din spate, atunci când folosim și a treia banchetă. Dacă nu avem nevoie de ea, aceasta se rabatează perfect plat cu ajutorul unui singure manete. În configurația cu cinci locuri, Highlander oferă un portbagaj de 580 litri plus încă 27 sub podea. Chiar și cu șapte locuri, portbagajul încă poate înghiți 270 litri.

Îi lipsește ceva la capitolul tehnologie?

Poate un display complet digital pentru planșa de bord, deși cred că mixul dintre indicatoarele analogice și ecran color pe care Highlander în propune este suficient de modern și va rezista mai bine în timp.

Cât mă costă toată afacerea?

Pentru un Highlander, prețurile încep de la 48.288 euro (TVA inclus) pentru versiunea Executive cu culoare metalică. Pentru un model de top, ca cel din test, prețul este de 59.388 euro.

Cu ce vine în echiparea standard și care sunt nivelurile de echipare?

Așa cum este cazul la modelele japoneze, acestea sunt bine echipate chiar și în versiunea de bază. Un Highlander Executive va veni echipat cu bare de plafon, jante aliaj 18 inch, geamuri fumurii, ornamente cromate, parbriz cu strat insonorizant, comenzi pe volan, filtru uv pentru geamuri, încărcător wireless, ecran de 7 inch, scaune cu reglaje electrice în față, climatizare separată pentru locurile din spate, faruri LED, set complet de sisteme de siguranță.

Pentru nivelul următor, Exclusive, clienții primesc jante de 20 inch, parbriz încălzit, padele pe volan, volan încălzit, iar pentru nivelul de top, Luxury, se mai adaugă hayon cu deschidere automată, head-up display, ecran central de 12.3 inch, sistem audio JBL cu 11 difuzoare, plafon panoramic, cameră de parcare panoramică.

Dacă ar fi să alegi un singur lucru pentru care merită cumpărată mașina asta, care-i acela?

Confortul deplin pe care îl oferă combinat cu plăcerea pură pe care o oferă la condus. Față de alte SUV-uri similare, direcția precisă și ușurința cu care sistemul hybrid mută cele două tone fac din Highlander o mașină extrem de plăcută din perspectiva celui de la volan.

Cea mai mare critică pe care i-o poți aduce?

Pentru pretențioși, cutia CVT va fi considerată lentă. Dar își face treaba și dacă te obișnuiești cu modul în care acest tip de cutie ține turația motorului constantă la o accelerare mai puternică, veți fi buni prieteni.

Ai mână liberă să îmbunătățești un element al mașinii. Ce faci?

Aș renunța la finisările de tip piano black din jurul ecranului central și pentru comenzile fizice de sub acesta. Imposibil să le menții curate.

Cumpără-ți mașina asta dacă…

…ai nevoie de un SUV cu șapte locuri, sau unul cu cinci și portbagaj imens și vrei o experiență extrem de plăcută la volan.

Nu-ți cumpăra mașina asta dacă…

…vrei să faci sport cu SUV-ul tău cu șapte locuri. De două tone și ceva.

Tu ți-ai cumpăra-o?

Da, fără discuție, dacă aș avea nevoie de un SUV full-size pentru șapte persoane și drumuri lungi.

La final, descrie-mi mașina asta în maximum 10 cuvinte.

Vărul american al modelului Rav4, dar care s-a adaptat perfect pieței europene.

Logo Toyota

Toyota Highlander

2.5 HYBRID LUXURY PRL CVT 4WD

de la 66.964 €
Sistem de propulsie
Tip sistem de propulsie
Hybrid
Sursă principală energie
Benzină
Sursă secundară energie
Putere maximă sistem
248 CP
Cuplu maxim sistem
Transmisie
Tip transmisie
automata
Număr trepte
1 (CVT)
Tracțiune
4×4
Motor termic
Configurație / nr cilindri
in linie/4
Capacitate cilindrică
2487 cmc
Putere maximă
190/140 CP/kW
Cuplu maxim
239 Nm
Nr. sisteme supraalimentare
Motor electric
Număr motoare electrice
2
Putere maximă electric
237 CP
Cuplu maxim electric
391 Nm
Baterie
Capacitate brută
1.90 kWh
Putere maximă încărcare AC
Performanțe
Accelerație 0-100 km/h
8.3 s
Viteză maximă
180 km/h
Consum Oficial
Consum carburant (NEDC) Mixt
Consum carburant (WLTP) Mixt
Consum energie electrică (WLTP) Mixt
Autonomie mod electric (NEDC) Mixt
Autonomie mod electric (WLTP) Mixt
Dimensiuni și mase
Lungime
4966 mm
Lățime (fără / cu oglinzi laterale)
1930 mm
Înălțime
1755 mm
Ampatament
2850 mm
Volum portbagaj
241 litri
Volum portbagaj cu rând 2 rabatat
1909 litri
Masa proprie
2055 kg
Siguranță
Rezultat
Netestat
Preț
Preț de pornire model
66.964
Preț mașină testată
59 €