Test drive: Honda CR-V plug-in hybrid

Versiunea cu încărcare la priză, o premieră pentru noua generație, îl face pe CR-V să fie un all-rounder și mai atractiv.

Cine este și ce vrea Honda CR-V plug-in hybrid de la noi?

Lansată în mai 2023, a șasea generație CR-V reprezintă o evoluție semnificativă pentru cel mai bine vândut SUV din gama Honda.

Noul CR-V arată cel mai bine dintre toate iterațiile de până acum, și-a păstrat toate calitățile care i-au clădit o bună reputație, dar vine și cu îmbunătățiri cu care vrea să bată la porțile segmentului premium.

Este oferit pe piața europeană doar în versiuni electrificate, acestea având la bază un motor pe benzină de 2,0 litri cu 4 cilindri. Honda susține că motorul termic a fost revizuit pentru a oferi mai multă eficiență și dinamism.

CR-V e:PHEV (denumirea comercială) beneficiază de un sistem de propulsie alcătuit din propulsorul menționat mai sus și un motor electric de 184 CP, cuplate la o transmisie automată.

Trei lucruri noi importante față de generația anterioară/modelul dinainte de facelift?

Principala noutate este introducerea unei variante plug-in în gama lui CR-V, cea care face și obiectul acestui test. În al doilea rând, trebuie menționat schimbarea completă a designului (exterior și interior). Asta ar fi, în opinia mea, cea mai mare contribuție la împrospătarea lui CR-V.

La îmbunătățiri o să trec și Honda Sensing 360, suita de sisteme avansate de siguranță și asistență pentru șofer. Vorbim despre senzori și camere care au fost luate la șmirghel, acest sistem fiind disponibil standard indiferent de varianta comandată.

Ce concurenți are pe piața din România?

Segmentul lui CR-V este foarte competitiv, fie că vorbim de SUV-uri compacte în general, fie că vorbim de modelele cu sistem plug-in hybrid în particular. Dacă privim din perspectiva vânzărilor, cei mai mari rivali pentru CR-V sunt modele precum Volkswagen Tiguan, Toyota RAV4 sau Ford Kuga. Lista competitorilor cuprinde, printre altele, și modele ca Hyundai Tucson, Kia Sportage sau Peugeot 3008.

Ce motorizare ai testat și ce versiune îmi recomanzi?

Dacă vrei să-ți comanzi un CR-V, poți alege doar versiuni electrificate (full-hybrid sau plug-in hybrid) cu un 2,0 litri benzină. Indiferent de configurație, puterea maximă livrată este de 184 de cai-putere.

Varianta hibridă cu încărcare la priză este disponibilă doar cu două roți motrice, fiind o configurație cu tracțiune față. Dacă vrei să ai tracțiune integrală, atunci trebuie să alegi varianta full-hybrid.

Indiferent că este e:HEV sau e:PHEV, noul CR-V are același motor cu ardere internă, aceeași transmisie cu două motoare electrice și folosește același motor electric de tracțiune.

În caz că te întrebi cum e cu bateria de 17,7 kWh a variantei PHEV, aceasta poate fi încărcată la prize casnice de 220V sau stații AC cu puterea de încărcare de cel mult 6,8 kW. Încărcarea la putere maximă durează aproximativ 2 ore și jumătate.

Cea mai bună soluție ar fi să încarci bateria acasă, peste noapte. Sau la locul de muncă, dacă ai acolo o stație pe care să o folosești cât timp mașina e parcată.

Dacă dispui de o stație de încărcare care ți-e la îndemână, atunci varianta PHEV poate fi alegerea potrivită. Altfel, mai bine mergi pe varianta full-hybrid.

Cât consumă pe bune și ce autonomie are?

Dacă ești posesor al unui model PHEV, este ideal dacă reușești să mergi exclusiv în modul electric în mediul urban. Asta dacă presupunem că încărcarea bateriei o poți face într-un mod convenabil, astfel încât să beneficiezi de avantajul oferit de tehnologia plug-in hybrid.

Exemplarul CR-V e:PHEV testat a rulat aproximativ 47 de kilometri în modul 100% electric, în condițiile unui București foarte aglomerat, cu climatizare pornită permanent. Am apelat și la încălzirea volanului și a scaunului, așa că rezultatul livrat de CR-V este mulțumitor.

După cele câteva zile de test și un total de aproape 400 de kilometri, eu am obținut un consum de 6,2 litri, cu mențiunea că nu am efectuat nicio sesiune de încărcare a bateriei. Cu bateria încărcată și rezervorul plin, autonomia lui CR-V e:PHEV ajunge la aproape 700 de kilometri.

Mașinile din testele Autocritica sunt alimentate exclusiv cu gama de carburanți MOL EVO Plus (benzină și diesel), care conțin o concentrație superioară de aditivi EVOTECH. Datorită formulei inteligente EVOTECH, carburanții MOL curăță motorul, îi prelungesc durata de viață și oferă un consum optimizat de carburant, astfel că sunt recomandați mașinilor de orice vârstă.

Indiferent dacă ai o mașină pe benzină sau diesel, carburanții MOL EVO Plus au efect pozitiv asupra motorului. 50% dintre șoferii din România folosesc carburanți speciali de iarnă în sezonul rece.

- Benzina EVO 100 Plus îndepărtează depunerile din sistemele de injecție cu până la 55%.

- EVO Diesel Plus asigură pornirea ușoară a motorului chiar și în condiții de frig extrem, până la -40 de grade Celsius. Mașina ta pornește întotdeauna la prima cheie, indiferent de gradele din termometru.

Cum se simte la drum lung? Dar în oraș?

Dacă toate mașinile ar purta o etichetă care să le descrie ținuta de drum într-un singur cuvânt, în cazul noului CR-V ar fi vorba despre confort. Scris cu majuscule. Rulează foarte bine pe orice tip de drum, suspensia fiind proiectată pentru a-ți oferi o călătorie cât mai plăcută.

Este o mașină foarte solidă și silențioasă, îți transmite liniște și siguranță. N-ar fi stricat un plus de cai putere pentru mai mult dinamism, însă CR-V are oricum suficiente resurse în majoritatea situațiilor normale de pe șosea.

Ce nu mi-a plăcut – cel puțin în primii kilometri de acomodare – a fost senzația de mașină greoaie, care se împotmolește sub greutatea celor 1.916 kilograme. Asta am simțit cu precădere în oraș, unde ești nevoit să te târăști de multe ori în trafic.

Direcția este suficient de precisă și contribuie la sentimentul general de confort. Dacă vrei să mărești ritmul de deplasare, CR-V se achită bine de sarcini și te așează cu încredere pe porțiunile virajate.

Cum ți se pare designul exterior?

Cel mai reușit design dintre toate generațiile de până acum. Un progres evident înregistrat de noul CR-V, pe care îl plasez în rândul celor mai atrăgătoare SUV-uri din industrie, nu doar din segmentul său.

Cum sunt materialele la interior?

O evoluție semnificativă se vede și se simte și în habitaclu, acolo unde CR-V se află la granița segmentului premium. Are un interior curat, fără excese, cu materiale de bună calitate. Plasticele pe care le găsim de obicei în orice habitaclu sunt plăcute la atingere, cu câteva excepții, însă nivelul finisajelor este bun.

Nu scapi de zonele cu plastic lucios, care se umplu ușor de praf și amprente, dar nu e ceva care să te deranjeze încât să-ți vină să le cureți imediat.

Dă-i o notă de la 1 la 10 pentru spațiile de depozitare.

Îi dau doar 9, pentru că mi-ar fi plăcut să aibă mai mult spațiu în buzunarele portierelor. În rest, suficiente locuri de depozitare, cu o cotieră spațioasă și o consolă centrală unde poți să-ți lași telefonul la încărcat.

Câți pasageri încap pe bune în mașina asta?

Încap cu ușurință 5 pasageri adulți. Noul CR-V a crescut în dimensiuni față de predecesorul său, fiind mai înalt, mai lat, dar și mai lung. Ampatamentul a crescut cu 40 mm, astfel că pasagerii din spate au mai mult loc la nivelul genunchilor, cât și la cap.

Portbagajul de 635 de litri este unul dintre cele mai mari din segment, fiind mai mult decât suficient pentru bagajele unei familii cu 2 copii.

Cât de sigură este? A testat-o Euro NCAP?

EuroNCAP nu a testat până acum noul CR-V. Organizația independentă a testat exemplare CR-V din generații anterioare, modelul reușind de fiecare dată să obțină scorul general maxim de cinci stele (2013 și 2019).

Noul CR-V include standard o listă bogată de sisteme de siguranță și de asistență pentru șofer, printre care: sistem automat de frânare cu funcție de detecție pentru pietoni, sistem de avertizare a coliziunilor frontale, sistem de asistare a menținerii benzii de circulație cu intervenție activă asupra traiectoriei, limitator de viteză inteligent, sistem menținere bandă de circulație, cruise Control adaptiv cu funcție Low Speed Follow și cu asistență activă pentru schimbarea benzii de rulare, sistem de recunoaștere a semnelor de circulație, sistem de frânare automată la viteze mici și sistem de monitorizare a unghiului mort.

Sisteme, pachete tehnologice sau soluții inteligente care ți-au rămas în minte după test?

Sistemul de camere video care trece peste navigația mașinii pe ecranul multimedia atunci când semnalizezi. Este de ajutor în unele situații, dar te poate pune și în încurcătură dacă urmează să faci dreapta pe o stradă și nu mai vezi pe unde anume trebuie să intri. Sistemul poate fi dezactivat din setări, dacă asta preferi.

Ai simțit că-i lipsește ceva?

Având în vedere prețul piperat, ar fi fost plăcut să aibă un sistem de infotainment cu aer mai modern.

Ce nivel de echipare să aleg și cât mă costă toată afacerea?

Honda oferă trei niveluri de echipare pentru noul CR-V: Executive, Advance și Advance Tech.

Prețurile pleacă de la 46.900 de euro pentru versiunea full-hybrid cu 4×2. Pentru varianta full-hybrid cu 4×4, prețurile pornesc de la 49.400 de euro.

Pentru un CR-V PHEV ai la dispoziție doar echiparea de top Advance Tech, de la 59.400 de euro cu TVA. Din păcate, această versiune cu încărcare la priză nu poate fi comandată cu tracțiune integrală.

Un lucru pentru care merită cumpărată mașina asta?

Confortul oferit.

Cea mai mare critică pe care i-o poți aduce?

Versiunea PHEV nu oferă tracțiune integrală.

Ai mână liberă să îmbunătățești un element al mașinii. Ce faci?

Măresc ușor puterea sistemului de propulsie.

Completează spațiile punctate: cumpără-ți mașina asta dacă…

…vrei o mașină de familie care arată foarte bine și este confortabilă.

Completează spațiile punctate: nu-ți cumpăra mașina asta dacă…

…nu ai stație de încărcare acasă sau la birou.

Tu ți-ai cumpăra-o?

Da, dacă aș avea stație de încărcare acasă.

Clientul perfect al mașinii?

Familiile cu unul sau doi copii.

La final, descrie-mi mașina asta în maximum 10 cuvinte.

O alegere excelentă pentru familie, acum și în versiune cu încărcare la priză.

Fișa tehnică a mașinii

Logo Honda

Honda CR-V

2.0 E: PHEV ADVANCE TECH CVT 2WD

de la 60.050 €
Sistem de propulsie
Tip sistem de propulsie
Plug-in Hybrid
Sursă principală energie
Electric
Sursă secundară energie
Benzină
Putere maximă sistem
184 CP
Cuplu maxim sistem
335 Nm
Transmisie
Tip transmisie
automata
Număr trepte
1 (CVT)
Tracțiune
fata
Motor termic
Configurație / nr cilindri
in linie/4
Capacitate cilindrică
1993 cmc
Putere maximă
148/109 CP/kW
Cuplu maxim
189 Nm
Nr. sisteme supraalimentare
Motor electric
Număr motoare electrice
1
Putere maximă electric
184 CP
Cuplu maxim electric
335 Nm
Baterie
Capacitate brută
17.70 kWh
Putere maximă încărcare AC
6.8 kW
Performanțe
Accelerație 0-100 km/h
9.4 s
Viteză maximă
195 km/h
Consum Oficial
Consum carburant (NEDC) Mixt
Consum carburant (WLTP) Mixt
Consum energie electrică (WLTP) Mixt
Autonomie mod electric (NEDC) Mixt
Autonomie mod electric (WLTP) Mixt
82 km
Dimensiuni și mase
Lungime
4706 mm
Lățime (fără / cu oglinzi laterale)
1866 mm
Înălțime
1673 mm
Ampatament
2701 mm
Volum portbagaj
635 litri
Volum portbagaj cu rând 2 rabatat
1728 litri
Masa proprie
1916 kg
Siguranță
Rezultat
Netestat
Preț
Preț de pornire model
60.050
Preț mașină testată
59.400 €