Fiat 500 Hybrid: care-i treaba cu mașina asta?
Pe scurt, în câteva cuvinte, Fiat l-a luat pe electricul 500e și l-a transformat într-un model termic mild-hybrid.
După ce Fiat a renunțat la vechiul 500 termic din cauza regulilor tot mai aspre impuse de UE într-ale sercurității cibernetice și a faptului că îmbunătățirea unei platforme vechi de 17 ani ar fi costat enorm, clienții s-au împrăștiat care-ncotro, pe la concurență, neinteresați de noul 500 electric.
Sub cerere scăzută, producția noului 500 electric, de care se face responsabilă uzina Mirafiori din Torino, a înghețat vreme de luni bune. Cu toate ramificațiile negative care pleacă dintr-un astfel de eveniment nedorit.
Cu tălpile pe buza hăului, Fiat a luat decizia de a readuce motorul termic în gama 500, printr-o mișcare mai puțin ortodoxă: adaptarea unei platforme electrice (când, de regulă, producătorii trec la electrificare în sens invers, de la platforme termice adaptate pentru hibridizare sau electrificare totală).
De fapt, compania a țintit spre două țeluri interconectate: readucerea clienților pierduți și repornirea producției în uzina Mirafiori, unde 500e și 500 Hybrid sunt asamblate cot la cot.

De ce se lansează acum?
De la decizia de reîncarnare a termicului 500 și până la intrarea în producție au trecut 20 de luni. E mult, e puțin, greu de zis. Cert e că Mirafiori produce noul 500 Hybrid de la jumătatea lunii noiembrie 2025.
Cât despre momentul intrării în producție, acesta a fost mai degrabă impus de o serie de factori, nu ales cu calendarul în față. Reconversia de la electric la termic (sau mă rog, mild-hybrid) n-a avut cum să fie simplă, oricum ai privi-o. În special din perspectiva provocării pe care o aduce înlocuirea unei arhitecturi nativ electrică cu un sistem de propulsie termic: scos baterie și motor electric plus cablurile aferente și înlocuit cu motor termic, rezervor de benzină, conducte, cutie de viteze manuală, pedalier nou și așa mai departe.
De ce nu s-au gândit Stellantis/Fiat mai devreme la posibilitatea ca 500e să nu confirme, e altă poveste, pe care doar cei cu putere decizională în companie o știu.

Lucruri de reținut față de generația anterioară/modelul dinainte de facelift?
Tot ce-am scris mai sus.
Cu ce alte modele împarte platforma tehnică și de ce iese în evidență în familie?
Reiau: Fiat 500 Hybrid este bazat pe Fiat 500e și face notă discordantă prin faptul că s-a născut dintr-o conversie atipică, de la o platformă electrică la una termică mild-hybrid.
Care sunt ceilalți rivali direcți de pe piață?
Kia Picanto, Hyundai i10, Toyota Aygo X.

Cât costă? Cum stă la preț versus principalii concurenți?
Nu există încă prețuri pentru România. Fiat 500 Hybrid debutează pe piața locală în Q1 2026. Momentan poate fi comandat în Italia, Spania, Portugalia, Franța, Belgia, Olanda, Germania, Austria și Polonia.
Ca reper, voi lua prețul în Italia, comunicat oficial la conferința de presă de dinaintea testelor de presă: 16.950 de euro pentru versiunea de bază, Fiat 500 Hybrid Pop. Pentru cea de mijloc, Icon, prețul crește cu 1.500 de euro, iar pentru cea de vârf, La Prima, cu 3.000 de euro.
Dacă analizăm prețurile rivalilor lui 500 Hybrid în România, observăm următoarele:
Kia Picanto – 16.991 de euro pentru versiunea de bază Urban (un litru, 68 CP, 96 Nm, manuală cu 5 trepte)
Hyundai i10 – 14.581 de euro pentru versiunea de bază Comfort (un litru, 63 CP, 96 Nm, manuală cu 5 trepte)
Toyota Aygo X – a primit un facelift recent și e așteptat pe piață la finalul anului 2025; configuratorul Toyota România nu este activ pentru acest model (1,5 litri + motor electric, 116 CP) la momentul redactării.

Ce motorizare ai testat și ce versiune îmi recomanzi?
Există o singură motorizare pentru Fiat 500 Hybrid care este, repet, un mild-hybrid: motorul FireFly de un litru (999 cc, benzină, 3 cilindri, aspirat), singurul propulsor care a încăput, efectiv, sub capotă. Și nici măcar nu glumesc. Fiat putea lua foarte bine motor de 1,2 litri (tot mild-hybrid) de sub capota lui 600 Hybrid, dar n-a fost loc.
Altfel, ai la dispoziție sub talpa dreaptă 65 CP și 90 Nm (90% din cuplu este disponibil de la 2.100 rpm), trimiși către puntea față de o cutie manuală cu 6 trepte. Nu există planuri pentru completarea gamei cu o transmisie automată.
Termicul este asistat de un sistem mild-hybrid (sub forma unui starter-generator) cu baterie Li-ion de 12 V.
Fiat spune că 500 Hybrid are nevoie de 16,2 secunde pentru sprintul de la 0 la 100 km/h, viteza maximă este de 155 km/h și norma de emisii respectată de acest model este Euro6e bis.

Cum ți se pare designul exterior?
Singura schimbare notabilă este grila frontală, mai exact partea jos, găurită acum pe bune, nu doar de design, în numele fluxului de aer necesar bunei funcționări a motorului termic.
În rest, avem în față același Fiat 500 reinterpretat așa cum trebuie pentru timpurile noi în care trăim. Până la urmă, aspectul n-a fost niciodată o problemă pentru 500 și nu devine nici acum.
Cât consumă pe bune (și ce autonomie are)?
Testul a inclus un traseu de cam 40 de kilometri doar prin oraș, într-un Torino suspect de aerisit pentru o zi de miercuri (sau poate m-a dereglat pe mine Bucureștiul în materie de trafic în zilele lucrătoare).
În orice caz, traseul a durat cam două ore fiindcă a fost conceput în așa fel încât să includă și străduțe întortocheate și bulevarde mari, într-un fel de tur al urbei, de la periferie spre centru, cu plecare chiar din incinta fabricii Mirafiori. Deci viteza media n-a sărit de 20 km/h.
N-am stat niciodată la mai mult de un semafor și în general s-a circulat fluid, ca într-o zi de duminică mai degrabă, cu o singură deviere atipică: traseul a inclus și o tură prin fosta fabrică Lingotto, cu o urcare pe spirala care dă în fosta pistă de teste de pe acoperiș.
În momentul în care am predat mașina, consumul indicat de computerul de bord era de 7 l/100 km, repet, în regim strict urban.
Cum rezervorul de combustibil are 37 l, o matematică simplă oferă ca autonomie reală urbană valoarea de 528 de kilometri.
În fișa tehnică, Fiat 500 Hybrid are trecut un consum mediu teoretic combinat de 5,3 l/100 km. Îl vom pune la încercare de îndată ce sosește mașina și la noi.

Cum sunt materialele și calitatea asamblării la interior?
Nimic schimbat față de 500e: plastice predominant tari, dar OK la atingere. Materialele din zona inferioară sunt cele cu cel mai mare potențial de rafinare, dar având în vedere că sunt oarecum ascunse vederii în majoritatea timpului, soluția de cost-cutting pronunțat nu-i o tragedie.
Oricum, să nu uităm că Fiat 500 Hybrid e un model de segment A, iar nivelul calității la interior se prezintă ca atare. Probleme de asamblare cât am interacționat cu mașina n-am găsit, totul mi-a părut închegat și la locul lui.
Spațiu interior: câți pasageri încap pe bune în mașină și cum stă la spațiile de depozitare?
Doi pasageri adulți pe scaunele din față, iar în spate bagaje sau mai bine spus, plase de cumpărături sau ghiozdane. Poate o geantă de voiaj de dimensiuni medii. Plus că nici accesul în și din locurile din spate nu-i grozav, chiar dacă poți rabata spre față scaunul șoferului și pe cel al pasagerului. În cel mai bun caz, în spate e loc pentru doi copii cu vârsta de până în 6-8 ani, aș zice – adulții n-ar avea oricum suficient loc pentru picioare (iar cei mai înalți, nici pentru cap).
Volumul portbagajului este de 183 l și poate fi extins la 440 prin rabatarea banchetei.

Sistemul multimedia și infotainment: lucruri bune, lucruri proaste?
Nici prea-prea, nici foarte-foarte, atât timp cât Android Auto și Apple CarPlay au funcționat bine, n-am avut de ce să mă plâng și nici ce să remarc în mod special. Poate prezența butoanelor fizice, un plus pentru mine.
Cum se simte la drum lung? Dar în oraș?
La drum lung n-am un răspuns, în oraș 500 Hybrid face ce trebuie să fac. E ușor de strecurat, de virat și de parcat. Direcție e foarte ușoară, feedback nu există, dar nici nu te deranjează treaba asta atât timp cât nu visezi la ture nebune pe Autodromo Nazionale Monza sau prin Pasul Stelvio.
Cutia de viteze este etajată scurt și asta te va ține ușor alert, în sensul că ai de amestecat în mămăligă destul de des, dar timoneria este precisă și poziționarea levierului ajută la această experiență lejeră per ansamblu.
Motorul este în schimb destul de leneș, de fapt e mai mult zgomotos decât leneș (cu vibrațiile tipice unui propulsor cu 3 cilindri), în special în momentele de dinaintea stabilizării la o viteză constantă. S-a scris deja cam peste tot că Fiat 500 Hybrid e lent și pe bună dreptate, chiar e.
Pe de altă parte, nici nu-l văd ca pe o ofensă atât de mare adusă automobilului, având în vedere unde se încadrează în regnul auto. Pot să înțeleg și dorința de rafinament din partea clientului care plătește pentru un produs, deci dacă vrei musai 500 și musai cizelare dinamică, recomand versiunea electrică, care rulează mai fin (dar care e mai scumpă – în România de la 25.420 de euro).
Pe asfaltul în general agresiv de prin Torino, cu multe gropi, imperfecțiuni și pe alocuri un soi de limitatoare care urcă până la înălțimea bordurii, suspensia s-a descurcat chiar bine. Există ruliu pe virajele luate din scurt, în limite normale aș spune, dar și un pic de tangaj la deplasarea peste limitatoarele de care vă spuneam.
La volan stai sus, aproape ca într-un crossover, ca o reamintire a faptului că sub podea s-a aflat la un moment dat o baterie și probabil modificările de ordin tehnic aduse platformei n-au permis și o poziție mai coborâtă pentru șofer și pasager. Avantajul e că ai vizibilitate în cam toate direcțiile, mai puțin prin luneta îngustă. Dezavantajul e că nu există reglare a scaunului pe înălțime, doar față-spate.

Cât de sigură este? A testat-o Euro NCAP?
500 Hybrid n-a ajuns la Euro NCAP (încă), dar în 2021 a făcut-o Fiat 500e și a plecat cu 4 stele. Putem folosi măcar ca reper punctajele obținute de versiunea electrică:
- 76% pentru protecția pasagerilor adulți
- 80% pentru protecția pasagerilor copii
- 67% pentru protecția participanților la trafic din categorii vulnerabile
- 67% pentru sistemele de asistență active și pasive
Sisteme, pachete tehnologice sau soluții inteligente care ți-au rămas în minte după test?
Nimic în mod special.
Ce-i lipsește?
Pe lângă o mână de zvâc, aș zice că o transmisie automată (pe care n-o va primi, așa cum spuneam).

Un lucru care face ca mașina asta să fie unică și să iasă în evidență?
E o termică derivată dintr-o electrică, în primul rând. În al doilea rând, e un Fiat 500 și arată ca atare. Aspectul chic rămâne sfânt pentru Cinquecento, indiferent de interpretare și motorizare.
Liber la criticat: ai mână liberă să îmbunătățești un lucru. Ce schimbi?
E greu de răspuns, fiindcă din start există constrângerea platformei la nivel de împachetare. Poate ar fi fost de bun augur un sistem mild-hybrid care să contribuie mai mult la dinamică, nu doar la oprirea și pornirea motorului la semafor.

Completează spațiile punctate: cumpără-ți mașina asta dacă…
…vrei musai un Fiat 500 contemporan care să nu fie electric. Și nu te deranjează o manuală prin oraș în 2025.
Completează spațiile punctate: nu-ți cumpăra mașina asta dacă…
…ideea ta de motor aspirat combinat cu manuală merge mai mult spre Porsche Carrera GT.
Completează spațiile punctate: mașina asta va fi un succes dacă…
Prea mult necunoscute ca să pot da un pronostic.

Peste 10 ani vom vorbi despre mașina asta ca despre modelul care…
A mers contra curentului.
La final, descrie-mi mașina asta în maximum 10 cuvinte.
O soluție de urgență.
Fișa tehnică a mașinii

























