Test Drive: Dacia Jogger TCe 110

Ca și cum n-ar fi fost suficient că a făcut un breakovolum cu porniri de crossover, Dacia s-a gândit să mai pluseze cu ceva, așa că a plusat cu două locuri în portbagaj, câștigându-i lui Jogger încă de la debut titlul de cel mai accesibil model cu șapte locuri.

Cine este și ce vrea Dacia Jogger de la noi?

Printre altele, vrea să împace și soacra, și ginerele. Am tras concluzia asta anecdotică în urma unei întâlniri cu doi cetățeni în timpul ședinței foto. S-au învârtit în jurul mașinii până și-au făcut curaj să întrebe dacă ăsta „e ăla cu șapte locuri” și dacă pot să-i arăt locurile din spate. Cele mai din spate.

Mi-a explicat că are doi copii și că are nevoie de o mașină cu șapte locuri, că trebuie să care și soacra după el, „în condiții, totuși”. Ce-i drept, fix condiții găsești în noul Jogger, cel în versiunea cu șapte locuri. E o mașină care invită la relaționare pașnică, atât între șofer și mașină, cât și între ginere și soacră.

Trei lucruri noi importante față de generația anterioară?

Fie că-l privești ca pe succesorul de drept al lui Logan MPV, fie că-l vezi ca model nou-nouț, Jogger se prezintă în fața ta cu câteva noutăți demne de luat în seamă – pe lângă spațiul vast.

Este construit pe platformă nouă, un derivat al CMF-B-ului de la Renault, pe care stă și noul Clio, dar și Logan și Sandero. O platformă nouă înseamnă o nouă structură de rezistență, o nouă configurație a suspensiilor și noi motoare. Și loc de ulterioare motoare noi. Cert este că unul dintre motoarele vechi, îndrăgit de tot românul, a dispărut: este vorba de diesel.

Cu cine se bate pe piața din România?

Depinde cum îl vezi: ca break, monovolum sau crossover. Doar că Jogger e de toate câte puțin (și pe alocuri chiar mai mult), așa că nu are corespondent direct pe piața de la noi, cel puțin deocamdată.

Ce motorizare ai testat și ce versiune îmi recomanzi?

De data aceasta a fost vorba de un TCe 110, cea mai puternică motorizare disponibilă în momentul ăsta sub capota lui Jogger. În viitor va primi și un hibrid clasic, self charge, cu motor termic de 1,6 litri și 140 CP. În versiunea aceasta, stoarce 110 cai-putere și 200 de Newtoni-metru dintr-un motor de un litru, în trei cilindri.

Alternativa este ECO-G, care are cu 10 cai-putere mai puțin, dar care funcționează atât cu benzină cât și cu GPL. Și vine cu două rezervoare, și automomie teoretică (și fezabilă) de peste 1.000 de kilometri. Indiferent ce motorizare alegi, Jogger își trimite resursele către puntea față printr-o transmisie manuală cu șase trepte.

Eu aș recomanda ECO-G, sincer. Diferența în atitudine dintre cele două nu este foarte evidentă, însă ECO-G vine și cu GPL.

Cât consumă pe bune și ce autonomie are?

Un motor mai curat “trăiește” mai mult cu benzina EVO 100 Plus: cu 44% mai multă formulă inteligentă MOL EVOTECH. Detalii aici

Îți pot spune precis cât consumă un Jogger dacă-l porți la drum întins, așa cum am făcut eu în testul ăsta: 1.000 de kilometri, cu o viteză medie de 54 km/h și un consum mediu de 5,9 l/100 km. O treime din drum a fost făcută cu mașina full, adică patru pasageri plus portbagajul plin de bagaje.

Consumul mediu declarat de producător este de 5,7 l/100 km. Asta înseamnă că un rezervor de 50 de litri, cât are și Jogger, te poate duce până pe la 870 de kilometri.

Cum se simte la drum?

Dacă elimini din ecuație vâjâitul vântului, Jogger se prezintă ca un companion de drum chiar rafinat. Motorul este silențios, începe să mârâie doar când îl urci în turații, iar suspensiile sunt suficient de moi încât să-ți confere confortul pe care ți-l dorești de o mașină de familie, dar au amortizare suficient de fermă încât să nu ai emoții pe viraje. La senzația de siguranță contribuie și poziția la volan, care e mai jos decât ne-a obișnuit Dacia înainte și care poate fi setată în mod ideal mulțumită reglajului pe patru axe a coloanei de direcție.

Atunci când mergi „cu golul” și te poți manifesta în voie fără să primești notificări de rău de mișcare de la pasageri, Jogger te îmbie prin comportamentul la rulare. Nu este vreun sportiv, evident, însă faptul că e ușor și că are motor mic (și ușor) o face să se simtă foarte agilă.

E bine de știut și că atunci când îl încarci, n-o să-l omori chiar. Motorul are suficiente resurse cât să te poarte liniștit oriunde vrei să mergi, fie și în vârf de deal. Important e să n-ai tu așteptări nerealiste de la el.

Cum ți se pare designul exterior?

Limbajul de design actual de la Dacia mi se pare foarte reușit cu totul, iar Jogger nu face excepție – cu toate că mă gândesc că n-o fi fost o misiune ușoară pentru designeri să facă barta breakovolumul să nu jeneze priviri. Eu cred că au îndeplinit-o cu brio.

Cum sunt materialele la interior?

Așa cum te-ai aștepta de la o mașină care țintește limita de jos a gamei de buget: multe și, în cea mai mare parte, tari. Din fericire, calitatea percepută vizual a fost îmbunătățită prin inserția textilă de pe bord.

Dă-i o notă de la 1 la 10 pentru spațiile de depozitare.

Păi are mulțumitor de multe în habitaclu, și sunt mulțumitor de mari, iar portbagajul are 565 de litri și poate fi extins până la 1.807 litri prin rabatarea tuturor scaunelor, mai puțin a celor două din față. Dacă și rândul al treilea de scaune este ridicat, atunci dispui de 160 de litri în portbagaj.

Câți pasageri încap pe bune în mașina asta?

Șapte. Căci scaunele cele mai din spate sunt și ele suficient de încăpătoare încât să-ți încapă până și soacra acolo.

Cât de sigură e? A testat-o Euro NCAP?

Este sigură, adică este în mod cert mai sigură decât ar indica steaua (una) primită la Euro NCAP. (Faptul că s-a schimbat procedura de testare deja știi, nu?) Motivul pentru care a primit ratingul de o stea la Euro NCAP ține de lipsa sistemului de avertizare pentru centuri în cazul celor două scaune din rândul al treilea. Căci altfel ar fi primit două stele, ca fratele său de platformă Sandero Stepway.

La capitolul siguranță, Jogger vine cu airbaguri frontale, laterale față și cortină, cu ABS, cu asistent la frânarea de urgență, cu sistem de frânare automată de urgență (la viteze de oraș), cu ESP, HSA (asistent la pornirea în rampă), sistem de monitorizare presiune în pneuri și prinderi ISOFIX. Opțional (sau prin alegerea unei echipări superioare) îl mai poți dota cu senzori de parcare (față și spate), cameră de marșarier și sistem de monitorizare a unghiului mort.

Sisteme, pachete tehnologice sau soluții inteligente care ți-au rămas în minte după test?

Am găsit satisfăcătoare modularitatea lui Jogger în privința spațiului, și faptul că barele de pe plafon se pot monta și transversal, ca să nu mai fii nevoit să cumperi suport pentru portbagajul de acoperiș.

Ai simțit că-i lipsește ceva?

Pentru prețul pe care îl cere, nu i-aș reproșa lui Jogger că nu vine cu ceva mai multă tehnologie care îi face viața mai ușoară omului modern.

Ce nivel de echipare să aleg și cât mă costă toată afacerea?

Nivelurile de echipare pentru Joggerul cu șapte locuri sunt Essential, Expression, Extreme și Extreme+, unde ultimul dintre ele completează lista de dotări standard cu scaune față încălzite și infotainmentul de 8 inchi cu navigație inclusă. Sigur, Extreme+ este și cea mai scumpă versiune, depășind pragul psihologic de 20.000 €.

Cel mai bine ar fi să începi cu Expression (de la 18.850 €), a cărui listă de dotări mulțumește nevoile mai oricărui utilizator modern. Entry-level este Essential (de la 16.800 €), dar acesta este dedicat operatorilor de flote, că nu-mi imaginez om pe lumea asta care să vrea o mașină fără aer condiționat.

Un lucru pentru care merită cumpărată mașina asta?

Spațiu, în special în raport cu prețul de achiziție.

Cea mai mare critică pe care i-o poți aduce?

Că nu e suficient de bine antifonat.

Ai mână liberă să îmbunătățești un element al mașinii. Ce faci?

Pun pe lista de dotări standard patru seturi de căști cu noise cancelling.  

Completează spațiile punctate: cumpără-ți mașina asta dacă…

… vrei o mașină cu șapte locuri construită pentru drumurile și bugetele românești.

Completează spațiile punctate: nu-ți cumpăra mașina asta dacă…

… vrei să fii răsfățat.

Tu ți-ai cumpăra-o?

Doar ca să mă joc de-a v-ați ascunselea cu prietenii, că altfel e prea multă mașină pentru mine singur.

Clientul perfect al mașinii?

O familie cu mai mult de trei membri (înainte de adăugarea soacrei în ecuație) în căutare de mașină decentă în dotări tehnice și tehnologice, dar și generoasă ca spațiu.

La final, descrie-mi mașina asta în 10 cuvinte.

Cea mai accesibilă mașină cu șapte locuri de pe piață.

Fișa tehnică a mașinii

Logo Dacia

Dacia Jogger

1.0 TCE 110HP 7STR EXTREME PLUS

de la 20.700 €
Sistem de propulsie
Tip sistem de propulsie
Motor Termic (Combustie)
Sursă principală energie
Benzină
Sursă secundară energie
Putere maximă sistem
110 CP
Cuplu maxim sistem
200 Nm
Transmisie
Tip transmisie
manuala
Număr trepte
6
Tracțiune
fata
Motor termic
Configurație / nr cilindri
in linie/3
Capacitate cilindrică
999 cmc
Putere maximă
110/81 CP/kW
Cuplu maxim
200 Nm
Nr. sisteme supraalimentare
1
Motor electric
Număr motoare electrice
Putere maximă electric
Cuplu maxim electric
Baterie
Capacitate brută
Putere maximă încărcare AC
Performanțe
Accelerație 0-100 km/h
11.2 s
Viteză maximă
180 km/h
Consum Oficial
Consum carburant (NEDC) Mixt
Consum carburant (WLTP) Mixt
5.7 l/100 km
Consum energie electrică (WLTP) Mixt
Autonomie mod electric (NEDC) Mixt
Autonomie mod electric (WLTP) Mixt
Dimensiuni și mase
Lungime
4547 mm
Lățime (fără / cu oglinzi laterale)
1784 mm
Înălțime
1632 mm
Ampatament
2897 mm
Volum portbagaj
506 litri
Volum portbagaj cu rând 2 rabatat
1594 litri
Masa proprie
1205 kg
Siguranță
Rezultat
Netestat
Preț
Preț de pornire model
20.700
Leasing promo*
*Valorile ratelor de leasing sunt valabile pentru persoane juridice și persoane fizice autorizate. Pentru oferte adresate persoanelor fizice, vă invităm să luați legătura cu un consultant Țiriac Leasing