Test Drive: BMW X7 M60i xDrive

Cel mai mare SUV din gama BMW a primit un facelift și stârnește controverse prin noul design al părții frontale

Cine este și ce vrea BMW X7 M60i xDrive de la noi?

Prezentat în urmă cu un an, BMX X7 facelift rămâne un reper important în segmentul său, dar și un pilon de bază pentru gama constructorului din Bavaria.

Eu am testat varianta de top, adică X7 M60i xDrive. Motorul V8 pe benzină, de 4,4 litri, este derivat din motoarele de pe modelele de performanţă ale diviziei BMW M. Propulsorul are și o ușoară formă de electrificare prin integrarea unui sistem mild-hybrid la 48V. Sistemul de propulsie dezvoltă 530 CP și un cuplu maxim de 750 Nm.

Trei lucruri noi importante față de generația anterioară/modelul dinainte de facelift?

X7 facelift a primit un design proaspăt atât pentru partea frontală, cât și pentru cea din spate. Partea frontală este de altfel și principalul element care îți atrage atenția, datorită noilor faruri duble.

Segmentul de lumini LED orizontale amplasate mai sus găzduiesc luminile de poziţie, cele de zi şi semnalizatoarele. Unităţile LED situate sub ele sunt pentru faza scurtă şi cea lungă.

Noile faruri LED cu funcţie matrix adaptivă, cu faza lungă cu efect antiorbitre şi distribuţie adaptivă a luminii, oferă acum şi funcţionalitatea de proiectoare de ceaţă, cu lumină automată pentru vreme rea.

O altă noutate importantă este introducerea sistemului de operare BMW OS 8, care vine la pachet cu un ecran central curbat.

Toate motorizările lui X7 facelift sunt echipate standard cu sistemul mild-hybrid de 48V. Această formă de electrificare presupune un starter-generator integrat în cutia de viteză ce asigură un plus de 12 CP și un cuplu suplimentar de 200 Nm. Toate variantele sunt combinate cu o transmisie Steptronic Sport cu opt trepte, care include clapete de schimbare pe volan şi o funcţie Sprint. Puterea motorului este livrată prin sistemul de tracţiune integrală BMW xDrive.

Ce concurenți are pe piața din România?

Principalul competitor al lui X7 facelift – dacă ne uităm la același calibru (dimensiuni, spațiu, număr de locuri și motorizări) – este Mercedes-Benz GLS. Sigur, mai sunt și alte SUV-uri cu motoare V8, cum ar fi Audi SQ7, dar acelea pot transporta până la cel mult 5 pasageri.

Ce motorizare ai testat și ce versiune îmi recomanzi?

Clienții care doresc un X7 facelift au de ales între 3 motorizări: două pe benzină și una diesel. Vârful de gamă este V8-ul pe benzină de 4,4 litri, de pe X7 M60i xDrive, care dezvoltă 530 CP și 750 Nm.

O altă opțiune pe benzină este motorul de 3,0 litri cu şase cilindri în linie (X7 xDrive40i), care oferă 380 CP și un cuplu de 540 Nm.

Motorul diesel de 3,0 litri de pe X7 xDrive40d vine cu 325 CP și 720 Nm. Așa cum spuneam și mai sus, toate motorizările sunt oferite cu sistemul mild-hybrid la 48V.

Spectaculosul V8 este alegerea evidentă dacă dispui de fondurile necesare pentru achiziția unui X7. Nu are sens să-ți mai spun care ar fi varianta rațională dacă te gândești la consum, dar să știi că V8-ul nu este atât de gurmand pe cât ai putea crede. O să vezi puțin mai jos.

Cât consumă pe bune și ce autonomie are?

Potrivit datelor oficiale, exemplarul X7 M60i xDrive testat consumă, în medie, 12,2 – 13,3 litri la suta de kilometri. După cele câteva zile de test și un total de aproape 450 de kilometri – parcurși preponderent în afara orașului – eu am obținut un consum de 14 litri/100 de kilometri, nu cu mult peste ce declară producătorul.

Cu rezervorul plin, autonomia lui X7 M60i xDrive ajunge cu lejeritate la 600 de kilometri.

Ardere eficientă, extra putere și mai puține emisii cu noul cocktail de aditivi din benzina MOL EVO 100 Plus. Un trio chimic care protejează motorul, prelungește viața acestuia și scade consumul de carburant. Detalii aici

Cum se simte la drum lung? Dar în oraș?

Este ca o aeronavă cu drept de zbor pe șosele, dacă îmi permiți metafora. Capabil să te poarte într-un confort deplin pe orice drum, mai ales în călătoriile pe distanțe lungi, X7 M60i xDrive îți dă senzația că te pregătești de decolare atunci când calci pedala de accelerație la podea, iar V8-ul intră în scenă.

Suspensia pneumatică adaptivă pe două punţi – combinată cu amortizoarele controlate electronic – asigură o ținută de drum excelentă și îți permite atât un comportament sportiv, cât și confort la condus.

Specificaţiile standard pentru BMW X7 M60i xDrive includ, de asemenea, jante M de 21 de inchi şi un diferenţial M Sport în spate.

În oraș, te face inevitabil să te întrebi “ce caut eu aici cu un SUV cu 6 locuri?” mai ales în desele ocazii în care stai bară la bară cu ceilalți participanți la trafic. Probabil asta se întreabă și majoritatea șoferilor, mai ales cei care par intimidați de prezența lui X7 M60i xDrive, pentru că aproape nimeni nu îndrăznește să-ți taie calea, așa cum știm cu toții că se întâmplă de multe ori prin București.

Cum ți se pare designul exterior?

X7 M60i xDrive arată bine din aproape toate unghiurile. Mă rog, „aproape toate” pentru că nu-mi plac blocurile optice duble. Alegerea designerilor BMW pentru partea frontală a lui X7 facelift a împărțit lumea în două tabere. Unii spun că noile faruri arată bine, alții sunt de părere că nu aveau ce să caute în peisaj. În a doua categorie mă pot include și pe mine, cu o mențiune. Farurile duble se integrează mai bine pe X7 facelift decât pe i7.

Cum sunt materialele la interior?

BMW a menținut un standard ridicat la acest capitol. Cu excepția zonelor cu plastic lucios, des întâlnite în industrie, materialele sunt de foarte bună calitate și plăcute la atingere. Mi-a plăcut combinația cromatică dată de tapiţeria BMW Individual cu piele Merino.

Instrumentarul de bord refăcut, cu gurile de aerisire subţiri şi bara de lumină ambientală inclusă standard în partea inferioară a planşei de bord a pasagerului contribuie la aerul modern al interiorului.

Dă-i o notă de la 1 la 10 pentru spațiile de depozitare.

Un capitol la care X7 facelift primește 10 și asta nu cred că surprinde pe cineva. Ai suficiente spații să-ți depozitezi lucrurile personale sau diferite mărunțișuri.

Câți pasageri încap pe bune în mașina asta?

Încap lejer 6 pasageri adulți în versiunea testată de mine. În varianta standard (cea cu 7 locuri), al doilea rând este reprezentat de o banchetă care poate găzdui trei pasageri. Opțional (varianta cu 6 locuri), bancheta este înlocuită de două scaune confortabile, cum a fost cazul exemplarului testat.

Capacitatea portbagajului (doar 212 de litri) are de suferit din cauza scaunelor de pe al treilea rând care sunt, practic, instalate în portbagaj. Volumul maxim prin rabatarea scaunelor poate ajunge la 2.120 de litri.

Cât de sigură este? A testat-o Euro NCAP?

X7 facelift nu a trecut prin testele organizației independente. Nici varianta pre-facelift a lui X7 nu a fost testată de Euro NCAP.

Mașina are însă o sumedenie de sisteme de siguranță și de asistență pentru șofer, astfel încât să nu stai cu griji la acest capitol. X7 facelift are sistemul de avertizare în caz de coliziune frontală, care acum reduce şi pericolul unei coliziuni cu biciclişti, pietoni sau mașini care vin din sens opus.

Asistentul de parcare standard include camera de asistenţă pentru marşarier şi asistentul de marşarier pentru rularea automată cu spatele până la 50m. La maşinile cu Parking Assistant Professional comandat opţional, asistentul de marşarier poate prelua acum sarcina de a conduce maşina pe o distanţă de până la 200 de metri.

Noul asistent de parcare (Maneuver Assistant) poate stoca manevre care acoperă o distanţă de până la 200 de metri fiecare. Atunci când mașina ajunge la un punct de pornire memorat, asistentul de manevrare va putea îndeplini toate sarcinile necesare pentru a finaliza manevra, controlând acceleraţia, frânele şi direcţia, precum şi schimbarea vitezei pentru deplasare înainte sau înapoi.

Sisteme, pachete tehnologice sau soluții inteligente care ți-au rămas în minte după test?

Ecranul central curbat completează un interior bine închegat, fără elemente care să pară nelalocul lor. Îmi place că designerii au găsit o cale prin care să pună instrumentarul de bord și sistemul de infotainment sub “același acoperiș”, fără să văd o tabletă înfiptă în planșa de bord, așa cum se întâmplă adesea pe modelele actuale.

Merită menționată suspensia pneumatică adaptivă pe două punţi, combinată standard cu amortizoare controlate electronic, care oferă un comportament dinamic foarte bun, dar și un confort ridicat în călătoriile lungi.

Ai simțit că-i lipsește ceva?

Nu, dar mai sunt lucruri care puteau fi îmbunătățite. Mi-ar fi plăcut ca sistemul de infotainment să ofere mai multă simplitate și mai multe butoane pe care să le apăs pentru diferite funcții pe care le căutam prin submeniuri.

Ce nivel de echipare să aleg și cât mă costă toată afacerea?

BMW X7 facelift are un preț de pornire de 99.900 de euro (TVA inclus). Pentru X7 M60i xDrive, prețurile pornesc de la 126.140 de euro (TVA inclus). Mașina testată, cu o listă consistentă de dotări precum jantele M de 22 de inchi, climatizare automată pe 5 zone, sistem audio Bowers & Wilkins Diamond, are un preț de 150.632 de euro.

Un lucru pentru care merită cumpărată mașina asta?

Motorul V8.

Cea mai mare critică pe care i-o poți aduce?

Sistemul de infotainment cu meniu prea complicat.

Ai mână liberă să îmbunătățești un element al mașinii. Ce faci?

Înlocuiesc farurile duble cu cele de pe varianta pre-facelift.

Completează spațiile punctate: cumpără-ți mașina asta dacă…

…vrei unul dintre cele mai puternice și în același timp confortabile SUV-uri de pe piață.

Completează spațiile punctate: nu-ți cumpăra mașina asta dacă…

…faci doar drumuri prin oraș.

Tu ți-ai cumpăra-o?

Nu, este “prea multă mașină” pentru nevoile mele. Însă departe de mine gândul că nu-mi place per total.

Clientul perfect al mașinii?

Cei care folosesc mașina pentru drumuri lungi și foarte lungi prin țară sau prin Europa.

La final, descrie-mi mașina asta în maximum 10 cuvinte.

Un SUV puternic și confortabil, care întoarce majoritatea privirilor.

Fișa tehnică a mașinii

Logo BMW

BMW X7

4.4 M60I MHEV STEPTRONIC SPORT XDRIVE

de la 126.140 €
Sistem de propulsie
Tip sistem de propulsie
Benzină Mild Hybrid
Sursă principală energie
Benzină
Sursă secundară energie
Putere maximă sistem
530 CP
Cuplu maxim sistem
750 Nm
Transmisie
Tip transmisie
automata
Număr trepte
8
Tracțiune
4×4
Motor termic
Configurație / nr cilindri
in V/8
Capacitate cilindrică
4395 cmc
Putere maximă
530/390 CP/kW
Cuplu maxim
750 Nm
Nr. sisteme supraalimentare
2
Motor electric
Număr motoare electrice
1
Putere maximă electric
11 CP
Cuplu maxim electric
200 Nm
Baterie
Capacitate brută
0.46 kWh
Putere maximă încărcare AC
Performanțe
Accelerație 0-100 km/h
4.7 s
Viteză maximă
250 km/h
Consum Oficial
Consum carburant (NEDC) Mixt
Consum carburant (WLTP) Mixt
Consum energie electrică (WLTP) Mixt
Autonomie mod electric (NEDC) Mixt
Autonomie mod electric (WLTP) Mixt
Dimensiuni și mase
Lungime
5181 mm
Lățime (fără / cu oglinzi laterale)
2000 mm
Înălțime
1805 mm
Ampatament
3105 mm
Volum portbagaj
212 litri
Volum portbagaj cu rând 2 rabatat
2120 litri
Masa proprie
2675 kg
Siguranță
Rezultat
Netestat
Preț
Preț de pornire model
126.140
Preț mașină testată
150.632 €