Test Drive: BMW Seria 2 Active Tourer plug-in hybrid

BMW nu renunță la monovolumul său compact numit Seria 2 Active Tourer, ba chiar i-a adăugat un nou sistem plug-un hybrid, mult mai performant, ce oferă o autonomie electrică de peste 90 kilometri.

Cine este și ce vrea BMW 225e xDrive Active Tourer de la noi?

BMW Seria 2 Active Tourer a marcat un capitol aparte în istoria constructorului din Bavaria. Într-o eră când aproape toți constructorii au renunțat la caroseria de timp monovolum, BMW a îmbrățișat-o în 2014 când lansa prima generației a modelului Seria 2 Active Tourer. Pe lângă caroseria aparte, acest model marca o premieră extrem de importantă pentru BMW. Era primul automobil produs de germanii din Munchen care utiliza tracțiunea față. Modelul folosea platforma UKL2, ce ulterior avea să fie implementată și de Seria 1 sau Mini Countryman. Încă de la prima generație, BMW adopta și propulsorul pe benzină cu trei cilindri de 1.5 litri, dar și sistemul plug-in hybrid pentru MPV-ul său compact.

Prima generație Seria 2 Active Tourer (F45/F46) s-a vândut din 2014 până în 2021. Din octombrie 2021, BMW a lansat o nouă versiune cu nume de cod U06. Arhitectura este aceeași, dar BMW a operat o serie de modificări importante.

Trei lucruri noi importante față de generația anterioară?

A doua generație abordează un look nou, cu o grilă frontală mărită, dar și cu alte câteva elemente de caroserie restilizate. De asemenea, BMW a introdus și două versiuni plug-in hybrid pentru noul Active Tourer. Le recunoști după indicativele 225e și 230e. Vizual, variantele plug-in hybrid pot fi identificate simplu: existența portului de încărcare amplasat pe aripa stânga față.

Ambele variante hibride cu încărcare la priză au la bază motorul termic pe benzină de 1.5 litri cu trei cilindri. În gama modelului Seria 2 Active Tourer există și motorizări pe benzină și diesel clasice, dacă un PHEV nu este potrivit pentru tine.

Ce concurenți are pe piața din România?

Monovolumul este o formă de caroserie care a căzut în dizgrația clienților din Europa, în ciuda faptului că acum câțiva ani făcea legea când venea vorba de mașini practice de familie. Astăzi, clienții preferă SUV-urile în locul monovolumelor, dar încă mai există câteva mărci care oferă acest timp de caroserie. BMW continuă să creadă în el. Concurent direct din zona premium ar fi Clasa B de le Mercedes-Benz, rivalii din Stuttgart oferind inclusiv o versiune plug-in hybrid.

Ce motorizare ai testat și ce versiune îmi recomanzi?

Noi am avut la test modelul BMW 225e xDrive. În acest caz, motorul termic dezvoltă 136 CP între 4000 și 6500 rpm, iar cuplul maxim oferit este 230 Nm între 1500 și 4000 rpm. Alături de motorul termic, BMW 225e xDrive folosește un motor electric amplasat pe puntea spate. Motorul electric adaugă 109 CP și 247 Nm putând susține chiar și viteze de autostradă. În total, sistemul hibrid cu alimentare la priză oferă 245 cai putere. BMW a upgradat și transmisia, noul model 225e xDrive Active Tourer utilizând acum o cutie de viteze automată cu două ambreiaje și șapte trepte.

Cât consumă pe bune și ce autonomie are?

Cu noua baterie – pentru că aici s-au îmbunătățit lucrurile față de prima generație -, BMW comunică o autonomie electrică de peste 90 kilometri, dar aceasta variază în funcție de stilul de condus și de temperatura ambientală. La plecarea cu bateria încărcată 100%, computerul de bord afișa o autonomie electrică de 78 kilometri. Am rulat aproape exclusiv în modul Personal – mai poți alege Efficient, Sport, Expressive și Relax -, care păstrează toate sistemele în parametri normali. La utilizarea în modul hibrid, consumul în oraș a variat în funcție de cât de mult am rulat electric: de la 2.2 litri/100 km, până la 6,8 litri/100 km.

Ardere eficientă, extra putere și mai puține emisii cu noul cocktail de aditivi din benzina MOL EVO 100 Plus. Un trio chimic care protejează motorul, prelungește viața acestuia și scade consumul de carburant. Detalii aici

 Cât de repede se încarcă la prize AC și DC?

Pentru alimentarea motorului electric, sistemul BMW utilizează o baterie litiu-ion de 14,2 kWh, capacitate netă. Vechea generație avea o baterie de 10 kWh. Bateria ocupă mai puțin loc în podeaua caroseriei, făcând parte din a cincea generație de acumulatori utilizați de BMW, având acum o densitate mai mare a celulelor. Bateria este produsă de CATL și are o greutate totală de 155,6 kilograme. Mai mult, chargerul permite acum încărcări AC de până la 7,4 kW, în timp ce vechiul sistem putea fi încărcat cu maxim 3,7 kW. Asta înseamnă că o încărcare completă la o priză de 7,4 kW durează 2,5 ore, iar la 3,7 kW are nevoie de 4,75 ore. BMW 225e nu dispune de charger DC pentru încărcări rapide.

Motorul electric utilizat face și el parte din noua generație de propulsoare de acest gen, fiind un motor sincron fără magneți permanenți.

Cum se simte la drum lung? Dar în oraș?

Poziția relativ înaltă la volan necesită un pic de obișnuință pentru un BMW, dar în rest nimic de reproșat. Podeaua este ceva mai înaltă din cauza bateriei amplasată sub scaune, dar acest lucru permite păstrarea unui portbagaj cu proporții normale pentru categoria din care face parte. Pentru 225e Active Tourer, volumul portbagajului este de 406 litri (415 litri la versiunile cu motorizări clasice) și avem și un spațiu de depozitare pentru cabluri amplasat sub podea. Poți rula suficient de mult în mod complet electric pentru o navetă zilnică, iar dacă ai un wall box acasă, motorul termic va porni doar la eventualul kick-down necesar pentru o depășire. După ce epuizăm resursele bateriei, 225e xDrive trece în modul hibrid, păstrând suficiente resurse electrice pentru mersul la viteză mică sau pentru manevrele de parcare. Propulsorul cu trei cilindri a fost rafinat și perfecționat, fiind acum foarte economic și oferind un sunet plăcut urechii. Chiar dacă are ceva din sunetul specific unui propulsor cu trei cilindri, motorul nu transmite vibrații la interior, iar dinamica oferită este absolut decentă. Combinat cu suspensia excelent reglată și o direcție precisă, 225e devine o plăcere atât la uzul zilnic în oraș, cât și la drum lung.

Cum ți se pare designul exterior?

Designul exterior este specific stilului pe care BMW l-a adoptat de curând. Grila clasică BMW este acum mai mare ca niciodată, dar cumva se potrivește cu tot ansamblul. Modelul emană modernitate, iar noile mânere aerodinamice pentru portiere sunt bine integrate. Seria 2 Active Tourer împrumută o serie de elemente stilistice de la noul BMW X1 cu care împarte platforma tehnică, de altfel. Blocuri optice și stopurile sunt la alt nivel, integrând cele mai noi tehnologii din domeniu.

Cum sunt materialele la interior?

De calitate superioară, așa cum ne-a obișnuit BMW. Ecranele sunt impresionante, atât în ceea ce provește calitatea graficii, cât și viteza de operare. A dispărut butonul rotativ specific BMW prin care controlam sistemul multimedia, dar ne-am obișnuit repede cu ecranul tactil și butoanele amplasate pe consola centrală flotantă.

Dă-i o notă de la 1 la 10 pentru spațiile de depozitare.

Spațiile de depozitate la interior sunt suficiente, deci nota ar fi 9 din 10. Există o cotieră cu un spațiu mic de depozitare ce poate fi accesat prin apăsarea unui buton, dar avem buzunare ample pentru portiere și un torpedou clasic generos.

Câți pasageri încap pe bune în mașina asta?

Cinci. Este un monovolum gândit pentru drumuri confortabile și cinci pasageri pot călători relaxați.

Cât de sigură este? A testat-o Euro NCAP?

Da, bineînțeles că Euro NCAP a testat noul Seria 2 Active Tourer. În 2022, modelul german a obținut un scor maxim de cinci stele. Protecția pentru pasagerii adulți a fost evaluată la 88%, 81% pentru pasagerii infanți, 79% protecție pentru utilizatorii vulnerabili ai drumurilor și un scor de 92% pentru sistemele active de protecție.

Sisteme, pachete tehnologice sau soluții inteligente care ți-au rămas în minte după test?

La interior avem noua planșă de bord formată din două ecrane (10,25 inchi și 10,7 inchi) unite. Sistemul de operare este cel ajuns la a opta generație, perfect integrat cu telefonul mobil și având conexiune la internet. Avem numeroase sisteme care fac viața mai ușoară celui de la volan, inclusiv asistent activ la parcare, sau la ieșirea din locul de parcare, sau refacerea traseului cu spatele, dacă este nevoie. Pentru Seria 2 Active Tourer nu mai avem clasicul selector rotativ pentru sistemul infotainment, comenzile făcându-se direct prin atingerea ecranului. BMW a rafinat și perfecționat sistemul său plug-in hybrid cu motor electric amplasat pe puntea spate. Pentru Seria 2 Active Tourer, modelul 225e xDrive (tracțiune integrală) este o alternativă bună pentru orice model cu motor diesel, mai ales dacă dispunem și de un wallbox acasă sau la birou unde putem încărca bateria când mașina staționează.

Ai simțit că-i lipsește ceva?

Charger rapid pentru stații DC. Chiar dacă pare un moft, mi-aș dori să pot încărca rapid bateria, atât timp cât mașina stă în parcarea unui supermarket, de exemplu.

Ce nivel de echipare să aleg și cât mă costă toată afacerea?

În ceea ce privește prețul noului model BMW Seria 2 Active Tourer, acesta începe de la 32.785 euro pentru versiunea de bază 216i cu motor pe benzină de 122 CP. Se poate opta încă și pentru motorizări diesel cu preț de pornire de la 37.485 euro pentru modelul 218d de 150 CP. Pentru modelele plug-in hybrid, prețurile încep de la 43.316 euro pentru 225e xDrive Active Tourer.

Modelul testat de noi a venit echipat cu linia Luxury (2153 euro) și în nuanța exterioară Verde Sanremo (769 euro) plus pielea Vernasca Oyster (1333 euro). Pe lista de opționale bifate se mai regăsesc șasiul adaptiv M (707 euro), plafonul panoramic din sticlă (1281 euro), scaunele active (482 euro), camera video de interior (144 euro), BMW Iconic Sounds (205 euro), sistemul audio Hi-Fi Harman/Kardon (636 euro) și pachetul Driving Assistant Professional (1948 euro). Jantele BMW Individual multi spoke de 19 inchi sunt și ele o dotare opțională în valoare de 1814 euro. Prețul total al modelului testat este de 61.854 euro (TVA inclus).

Un lucru pentru care merită cumpărată mașina asta?

Pentru confort. La drum lung este o plăcere să conduci un Seria 2 Active Tourer. Mai ales cu scaunele opționale active. Chiar și după un drum de aproape 1000 km te dai joi proaspăt de la volanul acestui automobil.

Cea mai mare critică pe care i-o poți aduce?

La nivel de design, cred că s-a exagerat un pic cu dimensiunea grilei față, dar este un element cu care te obișnuiești repede.

Ai mână liberă să îmbunătățești un element al mașinii. Ce faci?

Aș face grila frontală ceva mai mică.

Completează spațiile punctate: cumpără-ți mașina asta dacă…

…ai nevoie de un monovolum pentru familie, dar nu vrei să renunți la calitate, confort și latura dinamică a unui BMW.

Completează spațiile punctate: nu-ți cumpăra mașina asta dacă…

…nu îți plac monovolumele.

Tu ți-ai cumpăra-o?

Mi-ar fi greu să aleg între 225e xDrive și un BMW X1 cu o motorizare echivalentă, dar da, aș cumpăra-o.

Clientul perfect al mașinii?

O familie care își dorește un automobil dinamic, confortabil, cu un interior modern și de calitate. Și care poate rula electric la drumurile prin oraș.

La final, descrie-mi mașina asta în maximum 10 cuvinte.

Un plug-in hybrid performant și confortabil realizat în stil BMW.

Fișa tehnică a mașinii

Logo BMW

BMW Seria 2 Active Tourer

1.5 225E PHEV DCT XDRIVE

de la 44.030 €
Sistem de propulsie
Tip sistem de propulsie
Plug-in Hybrid
Sursă principală energie
Electric
Sursă secundară energie
Benzină
Putere maximă sistem
245 CP
Cuplu maxim sistem
477 Nm
Transmisie
Tip transmisie
automata
Număr trepte
7
Tracțiune
4×4
Motor termic
Configurație / nr cilindri
in linie/3
Capacitate cilindrică
1499 cmc
Putere maximă
136/100 CP/kW
Cuplu maxim
230 Nm
Nr. sisteme supraalimentare
1
Motor electric
Număr motoare electrice
1
Putere maximă electric
109 CP
Cuplu maxim electric
247 Nm
Baterie
Capacitate brută
16.27 kWh
Putere maximă încărcare AC
7.4 kW
Performanțe
Accelerație 0-100 km/h
6.7 s
Viteză maximă
195 km/h
Consum Oficial
Consum carburant (NEDC) Mixt
Consum carburant (WLTP) Mixt
Consum energie electrică (WLTP) Mixt
17,0 kWh/100 km
Autonomie mod electric (NEDC) Mixt
Autonomie mod electric (WLTP) Mixt
92 km
Dimensiuni și mase
Lungime
4386 mm
Lățime (fără / cu oglinzi laterale)
1824 mm
Înălțime
1576 mm
Ampatament
2670 mm
Volum portbagaj
406 litri
Volum portbagaj cu rând 2 rabatat
1405 litri
Masa proprie
1900 kg
Siguranță
Rezultat
5 stele
Preț
Preț de pornire model
44.030
Preț mașină testată
61.854 €