Studiu: mașinile plug-in hybrid au în realitate emisii de 4 ori mai mari comparativ cu datele WLTP
• Mașinile plug-in hybrid emit în realitate de aproape 4 ori mai mult dioxid de carbon comparativ cu datele obținute în urma testelor de omologare WLTP, potrivit unui amplu studiu realizat de asociația Transport and Environment.
• Asociația a analizat datele colectate de Agenția Europeană de Mediu (EEA) de la utilizarea în regim real a 127.000 de mașini plug-in hybrid înmatriculate în Europa în anul 2023.
Calculele arată că mașinile plug-in hybrid au emis în medie 135 de grame de dioxid de carbon pe kilometru, comparativ cu media de 35 de grame pe kilometru raportată de constructori pe baza testelor WLTP pentru aceleași modele.
• Principala explicație pentru această discrepanță este că în cadrul testelor WLTP se consideră că șoferii conduc în regim electric aproximativ 84% din distanța totală parcursă cu un model plug-in hybrid. În realitate, datele furnizate de EEA arată că acest procent este de numai 27%.
• În cazul mașinilor termice analizate în același interval, emisiile medii reale au fost de 166 de grame pe kilometru, cu 19% mai mari comparativ cu datele WLTP.
