Cotă de piață record în Europa pentru mărcile auto din China
• Mărcile auto din China au atins o cotă de piață record în Europa în luna iunie.
• Luna trecută, acestea au înregistrat un total de peste 65.110 unități, în creștere cu 48% față de perioada similară a anului trecut. Astfel, cota de piață a urcat la 5,5%.
• Trebuie menționat că în luna mai, creșterea față de perioada similară a fost de 85%, iar la nivelul primelor șase luni, mărcile din China au bifat o creștere de 72%.
• Situația pe mărci în luna iunie arată în felul următor:
– MG este lider: 25.027 de unități vândute, o scădere de 19% cauzată, în principal, de vânzările mai slabe ale lui MG4 (-72% față de iunie 2024)
– pe locul al doilea se află BYD (14.968 de unități, +303%)
– ultima treaptă a podiumului este ocupată de Chery (8.860, de 10 ori mai multe unități ca în prima jumătate a lui 2024).
• În ceea ce privește sistemele de propulsie, MG este lider pe modele full-hybrid, în timp ce BYD conduce clasamentul mărcilor din China în segmentul hibrizilor plug-in.
• În prima jumătate a anului, vânzările înregistrate de mărcile din China au ajuns la valoarea de 327.712 unități, în creștere cu 72% față de același interval din 2024. Cota de piață a crescut cu 2 puncte procentuale (4,8%).
• MG se află pe primul loc și conform calculelor din prima jumătate a anului: 151.435 de unități (+18%). Podiumul este completat de BYD (69.953, +312%) și de Chery 38.402 exemplare (+1.389%). Geely ocupă locul al patrulea: 30.232 de unități (+68%).
• Conform raportului publicat de Dataforce, cele patru mărci amintite mai sus dețin 88% din vânzările mărcilor din China în Europa. Momentan, Dataforce spune că au fost centralizate 96% din vânzările pe luna iunie în UE, EFTA și Marea Britanie (fără rezultatele înregistrate de 5 state).
• Via: Automotive News Europe | Dataforce