Mazda 6e: Schimbare

Mazda 6 a devenit Mazda 6e, un model electric venit în gamă ca un succesor al vechiului sedan de clasă medie. Cu linii futuriste și fluide, noul model ne va însoți în EUROCHARGE 2025 by Schaeffler.

Mazda 6e este cea mai nouă propunere a constructorului nipon în domeniul automobilelor electrice. După ce a încercat apa cu modelul MX-30, Mazda a regândit conceptul și vine acum cu un sedan electric cu linii seducătoare.

Practic, noul model Mazda 6e este urmașul sedanului de clasă medie Mazda6, o mașină extrem de populară păstrată în gamă mult peste durata de viață tocmai pentru că a fost căutată printre clienții mărcii din Hiroshima.

Iar noul model are o misiune grea: să păstreze clienții fideli ai mărcii cu o soluție electrică de ultimă generație.

Schimb de generații

Pentru mulți ani la rând, Mazda6 a fost nava-amiral din gama europeană a mărcii nipone. Populară pe piața din România, în special a doua generație produsă între 2007 și 2012, Mazda6 avea să țină steagul sus până în 2024, când a treia generație a ieșit din producție. Această ultimă generație a fost fabricată timp de 12 ani, o perioadă mai mare față de viața comercială standard a unui model actual. A fost unul dintre ultimele sedanuri de clasă medie oferit de o marcă din Japonia.

Așadar, după 12 ani, Mazda6 s-a înclinat și a ieșit demn din scenă, predând ștafeta unui urmaș complet electric. Sub denumirea Mazda 6e se află noua propunere niponă, model care se vinde deja de mai bine de un an de zile pe piața din China sub numele Mazda EZ-6, noul produs fiind rezultatul unei colaborări dintre Mazda și chinezii de la ChangAn Automobile. Noua platformă numită EPA1 a fost dezvoltată de ChangAn și achiziționată de Mazda în cadrul parteneriatului. 

Evident, noua Mazda 6e este produsă în China.

Design fluid

La nivel de design, noul model Mazda 6e se aliniază actualului trend Kodo – Soul of Motion, pe care producătorul îl folosește pentru modelele sale. Este o interpretare mai modernă însă, cu linii fluide și cu grilă frontală specifică care, pentru prima dată, integrează și un sistem de iluminare. 

Caroseria noului model este de fapt un liftback, luneta deschizându-se alături de portbagaj pentru a putea accesa mai ușor spațiul rezervat bagajelor.

Designerii mărcii nu au ignorat și aspectele legate de eficiență. Pentru că un automobil aerodinamic va consuma mai puțină energie electrică, Mazda a adoptat mânere retractabile pentru portiere și jante de 19 inchi cu un design aerodinamic.

În spate nu mai avem clasicul logo Mazda, ci denumirea mărcii scrisă în centrul hayonului, constructorul din Japonia aliniindu-se la trendul actual. Avem și un eleron acționat electric care completează pachetul aerodinamic (se ridică automat la viteze peste 90 km/h și se retrage când viteza scade sub 50 km/h).

Noua Mazda 6e are 4921 mm lungime, 1890 mm lățime, 1485 mm înălțime și un ampatament de 2895 mm. Dimensiuni demne de limita superioară a clasei medii. În fișa tehnică la capacitatea portbagajului este trecută cifra de 466 litri, valoare completată de spațiul de încărcare de 70 de litri de sub capotă.

Interior

Mazda a operat schimbări substanțiale și la interior pentru noul său model. Față de sedanul anterior cu motorizări termice, avem acum un interior minimalist și elegant, cu materiale de calitate. Interiorul este diferit față de alte modele Mazda, fiind dominat de ecranul central flotant cu o diagonală de 14,6 inchi cu ajutorul căruia putem accesa toate sistemele mașinii. Interfața e nouă, iar sistemul de operare e dezvoltat in-house. În partea de jos, avem o zonă rezervată pentru comenzile sistemului de climatizare. Mazda spune că multe din funcțiile uzuale ale mașinii pot fi controlate prin gesturi. 

În fața șoferului avem un nou volan cu două spițe și parte de jos teșită plus un ecran de 10,2 inchi ce poartă rolul instrumentarului de bord. Un al treilea ecran este destinat pasagerilor din spate de unde pot controla temperatura și protecția textilă pentru plafonul panoramic.

Mazda a mai operat o serie de modificări față de modelele cu care suntem obișnuiți. Pe consola centrală este acum spațiu pentru două telefoane mobile, cu tot cu încărcare prin inducție. Pentru acționarea cutiei de viteze, avem un mic levier amplasat în spatele volanului, în partea dreaptă. De asemenea, butonul de avarii s-a mutat în dreptul plafonierei, alături de butonul SOS.

Pe piața din România, Mazda 6e este disponibilă în două variante de echipare, ambele doldora de dotări. Putem alege între nivelurile Takumi și Takumi Plus, iar de pe lista echipamentelor standard spicuim: jante aerodinamice din aliaj de 19 inchi, scaune îmbrăcate în piele, cheie cu Bluetooth, pilot automat Mazda MRCC, plafon panoramic, pompă de căldură, head-up display cu proiecție laser pe parbriz, sistem audio Sony cu 14 incinte acustice. 

Diferența dintre cele două variante de echipare este dată de pielea deschisă la culoare disponibilă pentru varianta Takumi Plus și de o serie de inserții ce fac interiorul mai atrăgător.

Două motorizări, două baterii

Mazda propune două variante de motorizare. Ambele livrează puterea prin intermediu punții spate. Varianta standard are 258 de cai-putere și baterie de 68,8 kWh, în timp ce versiunea Long Range utilizează un motor electric cu 245 CP și baterie de 80 kWh. Indiferent de opțiunea aleasă, cuplul motor va fi de 320 Nm.

Alături de noi în EUROCHARGE 2025 by Schaeffler va fi varianta standard a modelului Mazda6e în echiparea de top Takumi Plus și nuanța Soul Red Crystal. 

Pentru varianta standard a modelului Mazda6e, constructorul anunță o autonomie oficială de 479 kilometri, în timp ce varianta Long Range va parcurge 552 kilometri.

Trebuie menționat că Mazda a ales să utilizeze baterii cu chimii diferite pentru cele două variante de model. Iar acest lucru influențează semnificativ timpul de încărcare. La stații lente AC, ambele baterii se pot încărca cu 11 kW, în timp ce la stații DC, bateria mai mică cu chimie LFP se încarcă cu maxim 165 kW, în timp ce bateria mai mare (chimie NMC) suportă doar 95 kW.

Mazda mai spune că o încărcare de la 10 la 80% pentru bateria standard durează 22 minute, în timp ce pentru bateria mare, timpul de încărcare este de 45 minute. Viteza maximă este limitată la 170 km/oră, iar sprintul de la 0 la 100 km/oră se face în 7,6 secunde. Cel de la volan dispune de trei moduri de rulare: normal, sport și individual. 

Siguranță

Mazda are ca target cinci stele la testele EuroNCAP pentru noul 6e. Pentru asta și-a echipat modelul electric cu un set complet de sisteme de siguranță ce include Smart Brake Support Front/Rear (asistent inteligent la frânare, inclusiv la traversarea prin spate), Forward Obstruction Warning (avertizare la coliziune frontală), Rear Collision Warning (avertizare la coliziune spate), Rear Cross Traffic Alert (alertă privind traficul lateral spate), Door Open Warning (avertizare la deschiderea portierelor), Blind Spot Monitoring (monitorizarea unghiului mort), Emergency Lane Keeping (asistență pentru mențierea benzii de rulare) și Adaptive Cruise Control (pilot automat adaptiv).

Mazda6e are nouă airbaguri pentru a proteja șoferul și pasagerii: airbaguri frontale pentru șofer și pasager, un airbag lateral între scaunele din față, airbaguri laterale față, airbaguri laterale spate și airbaguri cortină. Noul sistem de monitorizare a ocupanților utilizează o cameră interioară pentru a detecta copiii din scaunele din spate și pentru a proiecta imagini pe ecranul central pentru o mai bună supraveghere. La ieșirea din mașină, un sunet de avertizare asigură că cei mici nu rămân accidental în mașină nesupravegheați.

Prețuri

Mazda6e are un preț de pornire de 44.290 euro pentru varianta Takumi cu bateria standard. Dacă optăm pentru Takumi Plus cu aceeași baterie, prețul de pornire este de 46.240 euro. Exemplarul care ne va însoți în EUROCHARGE 2025 by Schaeffler costă 46.490 euro.

Fișa tehnică a mașinii care ne va însoți în EUROCHARGE 2025 by Schaeffler

Logo Mazda

Mazda Mazda 6e

BEV 69KWH TAKUMI PLUS AUTO

de la 46.240 €
Sistem de propulsie
Tip sistem de propulsie
Electric (BEV)
Sursă principală energie
Electric
Sursă secundară energie
Putere maximă sistem
258 CP
Cuplu maxim sistem
320 Nm
Transmisie
Tip transmisie
automata
Număr trepte
1
Tracțiune
spate
Motor termic
Configurație / nr cilindri
Capacitate cilindrică
Putere maximă
Cuplu maxim
Nr. sisteme supraalimentare
Motor electric
Număr motoare electrice
1
Putere maximă electric
258 CP
Cuplu maxim electric
320 Nm
Baterie
Capacitate brută
68.80 kWh
Putere maximă încărcare AC
11.0 kW
Performanțe
Accelerație 0-100 km/h
7.6 s
Viteză maximă
175 km/h
Consum Oficial
Consum carburant (NEDC) Mixt
Consum carburant (WLTP) Mixt
Consum energie electrică (WLTP) Mixt
16,6 kWh/100 km
Autonomie mod electric (NEDC) Mixt
Autonomie mod electric (WLTP) Mixt
479 km
Dimensiuni și mase
Lungime
4921 mm
Lățime (fără / cu oglinzi laterale)
1890 mm
Înălțime
1491 mm
Ampatament
2895 mm
Volum portbagaj
337 litri
Volum portbagaj cu rând 2 rabatat
1074 litri
Masa proprie
2027 kg
Siguranță
Rezultat
Netestat
Preț
Preț de pornire model
46.240
Preț mașină testată
46.490 €



este un proiect susținut de SCHAEFFLER

Încărcat de
OMV eMotion

Green Partner
BT Leasing

Pus pe șosea de
Michelin

Tehnologizat de
Server Config