A cincea generație a SUV-ului Hyundai Santa Fe a fost prezentat acum doi ani în Coreea de Sud, iar debutul pe piețele europene a avut loc în prima jumătate a anului trecut. Noul model uimea prin schimbarea direcției de stil pentru Hyundai. Văzusem deja abordarea unui design aparte pentru modelele electrice din familia Ioniq și stilul „Parametric Dynamics” al modelului Tucson, cu luminile sale de zi integrate în grila frontală. Dar Santa Fe avea să pună în fața viitorilor clienți o siluetă pătrățoasă, total diferită de stilul abordat de generațiile precedente.

Design ieșit din comun
Hyundai a avut mereu un design fluid pentru SUV-urile sale. Cu linii rotunjite și un stil cumva neutru, generațiile anterioare ale modelului Santa Fe nu ieșeau cu nimic din comun în materie de estetică. Odată cu a cincea generație, oficialii mărcii din Coreea de Sud au luat o decizie radicală: Santa Fe trebuie să iasă în evidență prin calitățile sale rutiere, latura practică, dar și prin design. Primele imagini au șocat publicul (în sensul bun), Santa Fe apărând în forma unui SUV pătrățos cu aer de off-roader. Se remarcă farurile pătrare cu semnătura luminoasă în formă de H, dar și pasajele trapezoidale puternic evazate ale roților.

Cumva, Hyundai s-a inspirat din trecutul acestui tip de automobil, dar l-a modernizat într-un stil inspirat parcă din lumea Minecraft. Având la bază conceptul „Open for More”, filosofia din spatele noului stil de design este maximizarea și îmbunătățirea experienței de utilizare.
Acest lucru este vizibil în special în partea din spate unde hayonul este aproape vertical și oferă o deschidere amplă spre spațiul din portbagaj. Hyundai spune că acest spațiu, utilizat în trecut doar pentru depozitare, devine acum o zonă de relaxare, ca o terasă deschisă, pentru experiențe cât mai aproape de natură.

Noul Santa Fe este un SUV care găsește echilibrul perfect între viața de oraș și aventurile în aer liber, fiind pregătit să facă față tuturor situațiilor – de la programul aglomerat al unei familii, până la escapade la camping. Cu un ampatament mai lung, un interior spațios și un hayon tip terasă, noul Santa Fe își valorifică atuurile de SUV pentru a oferi mai multă polivalență ca niciodată, alături de o experiență premium pentru clienți.
SangYup Lee, vicepreședinte executiv și șef al Centrului Global de Design Hyundai, despre Santa Fe.
Noul Santa Fe este amplasat în vârful piramidei portofoliului Hyundai. Este cel mai mare din familia de SUV-uri, fiind depășit în dimensiuni doar de monovolumul Staria (care are peste 5 metri lungime). Santa Fe are o lungime de 4830 mm, 1900 mm lățime și 1770 mm înălțime. Ampatamentul este de 2815 mm.
Greutatea totală în varianta echipată cu sistemul plug-in hybrid de 252 CP este de 2.165 kilograme.
Dacă te-ai îndrăgostit de silueta boxy, află că poți alege culoarea caroserie dintr-un paletar cu 10 nuanțe, dintre care două fiind culori mate. Culorile sunt: Creamy white pearl, Typhoon silver metallic, Cyber sage pearl, Ocado green pearl, Pebble blue pearl, Terracotta orange solid, Magnetic gray metallic și Abyss black pearl. Nuanțele mate sunt Creamy white și Earthy brass.

Hyundai Santa Fe este disponibil în două variante de echipare numite Luxury și Caligraphy.
În Cars & Roads Croația by Michelin vom avea alături de noi un exemplar Hyundai Santa Fe PHEV (vorbim în scurt timp și despre motorizări) cu cinci locuri în echiparea Luxury.

Interior spațios
Tema liniilor drepte se regăsește și la interior, unde designerii mărcii din Coreea au ales un stil minimalist ce favorizează spațiul și latura practică. Aspectul interiorului insistă mai mult pe tenta de lux, dar într-un context formal care reflectă foarte bine stilul exterior. La finisarea interiorului au fost folosite și materiale reciclate.

Despre tehnologia de la bord o să menționez într-un capitol viitor, dar sunt sigur deja că ați observat planșa de bord dominată de cele două ecrane.
Fiind un SUV full-size cu un ampatament generos, Santa Fe poate fi configurat și în variantă cu șapte locuri. Interiorul poate fi configurat în patru ambianțe diferite pornind de la cele cu piele neagră și inserții metalice sau care imită lemnul, la cele cu piele albă sau maro.

Full-hybrid sau plug-in hybrid
Hyundai Santa Fe este disponibil în două variante de motorizare: un hybrid clasic, fără încărcare la priză, de 215 CP și un plug-in hybrid de 252 CP.
Ambele sisteme de propulsie folosesc același motor termic: un propulsor turbo de 1.6 litri cu patru cilindri ce dezvoltă 160 CP la 5500 rpm și un cuplu de 265 Nm între 1500 și 3500 rpm. Diferența dintre varianta HEV și cea PHEV este dată de puterea motorului electric amplasat pe puntea spate și de capacitatea bateriei. Hibridul clasic utilizează un motor electric de 65 CP și 264 Nm alimentat de o baterie de 1,49 kWh. Puterea totală a sistemului este 215 CP, iar cuplul maxim oferit este de 367 Nm.

Pentru PHEV, motorul electric pune la dispoziție 98 CP și 304 Nm, iar bateria are 13,8 kWh, ceea ce înseamnă o autonomie în mod electric de 54 kilometri. Bateria poate fi încărcată și prin alimentare la priză, sistemul suportând încărcări AC cu maxim 3,6 kW. Puterea totală a modelului Santa Fe PHEV este de 252 CP, SUV-ul fiind capabil să accelereze de la 0 la 100 km/oră în 9,3 secunde.
Ambele variante de motorizare utilizează o cutie de viteze automată cu șase trepte și vin cu sistem de tracțiune integrală.
Tehnologie și siguranță
La capitolul tehnologie se remarcă Panoramic Curved Display, un ecran curbat ce include cele două display-uri de 12,3 inchi, unul pentru planșa de bord, celălalt pentru sistemul infotainment. Un ecran separat de 6,6 inchi este rezervat pentru sistemul de climatizare. De remarcat și consola centrală bilaterală, ce conține un spațiu generos de depozitare ce poate fi accesat atât din față, cât și de pasagerii de pe locurile din spate. Avem două zone de încărcare prin inducție pentru telefoanele mobile și porturi USB-C de mare putere ce pot livra 27 W. Santa Fe suportă update-uri software OTA (over-the-air). Un alt element aparte este zona de sterilizare cu raze UV-C amplasată în fața pasagerului din față, o dotare utilă pentru a curăța telefonul mobil de microbi.
Pe lista sistemelor de siguranță se află o mulțime de dotări. N-o să le enumăr pe toate, ci doar pe cele mai importante. Avem Forward Collision-Avoidance Assist ce oferă avertizarea celui de la volan și frânare de urgență automată dacă vehiculul din față încetinește brusc sau dacă este detectat un risc de coliziune frontală. Apoi, Lane Following Assist folosește o cameră montată pe parbriz pentru a detecta părăsirea accidentală a benzii de rulare și oferă corecții ușoare ale direcției pentru a readuce vehiculul în centrul benzii. Mai avem noul sistem pentru detectarea oboselii pentru cel de la volan și noul Smart Cruise Control ce menține viteza de rulare și poate negocia chiar și virajele de pe autostradă.
Lista este completată, printre altele, de următoarele: SVM (Surround View Monitor), FCA-JX (Forward Collision Avoidance Assist Junction Turning, asistență pentru evitarea coliziunii în intersecții), LKAS (Sistem de avertizare/asistență la schimbarea benzii de circulație), LFA (Lane Following Assist- sistem de centrare pe banda de rulare), PCA (Parking collision-avoidance assist), sistem de asistență activă pentru evitarea coliziunii la mersul înapoi, RSPA (Remote Smart Parking Assist) și HDA 2.0 – Highway Driving Assist.

Prețuri
Pentru a parca un Santa Fe în garajul propriu trebuie să începem socotelile de la 53.550 euro. Acesta este prețul pentru varianta HEV (full hybrid) în echiparea Luxury. Același model, dar cu șapte locuri costă 54.549 euro. Pentru un Santa Fe HEV în echiparea Calligraphy trebuie să scoatem din cont 55.335 euro (5 locuri) sau 56.334 euro (7 locuri).
Lista de prețuri pentru Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI Hybrid Plug-In 4WD începe de la 57.024 euro (54.025 euro prin programul Remat) pentru varianta Luxury cu cinci locuri. Dacă vrem același nivel de echipare, dar cu șapte locuri, prețul este de 58.024 euro (55.024 euro cu programul Remat).
Pentru nivelul superior, numit Calligraphy, prețurile pornesc de la 58.809 euro (55.810 euro cu Rabla) în varianta cu cinci locuri și 59.809 euro (56.809 euro cu Rabla) pentru versiunea cu șapte locuri.

Fișa tehnică a mașinii care ne va însoți în tur






























Presented by
Green Partner:
BT Leasing
Energized by:
OMV
Tech Partner:
Server Config