Renault Arkana E-Tech: Raport după 2.000 de kilometri

Renault a mers mai departe și și-a exersat talentul nu doar pe linii de design, ci și pe tipuri noi de caroserii. Astfel a apărut Arkana, cel mai accesibil SUV coupe de pe piață acum. Și ca oferta să fie completamente atrăgătoare, Arkana primește un sistem hibrid eficient. Te invit să citești impresiile celor 14 invitați după 2.000 de kilometri cu Arkana.

Pentru Renault, Arkana trebuie să fost un pariu deloc ușor. De regulă, producătorii de volum își calculează bine resursele atunci când creează un produs nou, migrând astfel către public nou. Sunt oamenii chibzuiți cu bugetul să dea bani pe un SUV coupe, adică o mașină care pune accent mai degrabă pe estetică decât pe practicitate? Având în vedere că în prima jumătate de an de la debut, Arkana s-a vândut în 18.000 de exemplare, putem spune că da, sunt pregătiți. Pariul Renault nu a fost ușor, dar a meritat.

În crearea lui Arkana, cei de la Renault au ținut cont, totuși, de câteva aspecte: să fie atrăgător dar nu de-a dreptul inutil, să fie plăcut la condus și în același timp și frugal. Și, evident, să nu fie oaie neagră în lista de prețuri a producătorului. Alfăm în cele ce urmează cât de bine le-a ieșit celor de la Renault ce și-au propus.

Design instagrammabil

Nu știu dacă adjectivul ăsta o să prindă vreodată, însă îl aud din ce în ce mai des: instagrammabil. Se referă la chestii suficient de arătoase încât să merite fotografiate și postate pe Instagram, aplicația unde te exprimi prin poze. Iar Arkana este un subiect instagrammabil, în special în configurația precum cea a exemplarului pe care l-am luat cu noi în Cars & Roads by Michelin.

„Să fie de la culoarea Orange Valencia sau de la silueta de SUV coupe? Cert e că Arkana reușește să atragă priviri și camere de telefon ca nicio altă mașină cu preț comparabil.”

Alin Ionescu, Mașinistul

„Din capul locului aș vrea să fiu franc și să recunosc: nu-mi plac SUV-urile coupe, nu le înțeleg rostul. Totuși, între toate modelele de acest fel de pe piață, Arkana pare să fi găsit o armonie digerabilă între forme și proporții.”

Radu Gurămultă, MediaWheels

„Deși au trecut luni bune de la primul test internațional cu Renault Arkana, abia acum am dat nas în nas. Și deși nu sunt un fan al SUV-urilor, mi-a cam intrat pe sub piele. O fi de la faptul că-i ușor cocoșat. Sau poate culoarea e de vină.”

Cornel Șocariciu, Autocritica

„Silueta de SUV coupé în culoarea Orange Valencia te pregătesc pentru experiența dinamică de la volan.”

Cristiana Oprea, cristianaoprea.ro

Frumos, dar și plăcut la condus

E drept, substantivul coupe și-a diluat din însemnătate odată cu folosirea lui în asociere cu mașini cu multe uși, și în special în sintagma „SUV coupe”. Însă adoptarea lui la scară largă, prin multitudinea de exemple de pe piață, a făcut ca expresia „SUV coupe” să fie de sine-stătătoare: un SUV coupe este un SUV cu abilități dinamice mai pronunțate. Renault a ținut cont de de asta atunci când l-a proiectat pe Arkana.   

„M-a surprins plăcut comportamentul dinamic, suficient de incisiv pentru a produce bucurie pe minunatele drumuri pe care le-am experimentat astăzi, însă la fel de matur în materie de confort oferit pasagerilor. Sistemul de suspensie lucrează eficient și mai rafinat decât aș fi anticipat. Pe aceeași linie se înscrie și reglajul direcției.”

Radu Gurămultă, MediaWheels

„E drept că 140 CP nu sunt o valoare de lăudat în vremurile noastre, însă Arkana reușește să ofere o ținută de drum corectă, care nu refuză un stil de condus mai sportiv.”

Alin Ionescu, Mașinistul

„Suspensia este reglată ceva mai ferm și vei fi plăcut surprins de feedback-ul în volan.”

Dragoș Băltățeanu, AutoExpert

„Chiar dacă are doar 145 CP și 205 Nm, pe viraje a demonstrat o agilitate și o precizie deosebită, semn că sigla RS Line nu este doar un accesoriu de design al echipării de top.” Cristiana Oprea

Cristiana Oprea, cristianaoprea.ro

Problema este că, dacă îți place să conduci, s-ar putea ca la un moment dat să simți că ai mai avea nevoie de niscaiva resurse, pentru mai lungi reprize distractive în spatele volanului.

„În momentele în care energia din bateria de acumulatori este consumată, Arkana devine mai lentă, un pic leneșă. Și astfel se crează o discrepanță sesizabilă între sistemul de propulsie și potențialul trenului de rulare. Cu 20% mai multă putere ar fi făcut cinste și mai corect emblemei RS care acum s-a transformat, din păcate, doar în nivel de echipare.”

Radu Gurămultă, MediaWheels

… și atent cu portofelul tău

Probabil că Renault n-ar fi avut o problemă în a pune în Arkana motorul de la Megane RS – poate că la un moment dat o să se întâmple și asta. Însă în versiunea hibridă E-Tech, prioritatea a fost alta: eficiența la consum.

Pentru asta, inginerii de la Renault au dezvoltat o transmisie ingenioasă, care exploatează pe cât posibil propulsia electrică.

„Sistemul hibrid gândit de Renault îmbină un motor patru-în-line aspirat de 1,6 litri și două motoare electrice. Nimic atât de special până acum. Dar francezii plusează cu o transmisie multimodală dezvoltată pornind de la experiența acumulată în Formula 1. Nu știu cum se simte o cutie folosită pe monoposturile de F1, dar știu că transmisia lui Arkana E-Tech Hybrid e interesantă. E o transmisie foarte diferită față de cele pe care le-am întâlnit până acum pe un hibrid. Și mi-a plăcut senzația. N-o să-ți explic pe larg cum funcționează ea, pentru că deja a făcut-o Știrbu într-un articol dedicat.” Cornel Șocariciu

Cornel Șocariciu, Autocritica

„Motorizarea hibridă cu un motor pe benzină de 1,6 litri și unul electric, în pereche cu transmisia multimodală s-au dovedit a fi eficiente atât din punct de vedere al consumului, cât și al distribuției puterii pe cele două roți motrice față.”

Cristiana Oprea, cristianaoprea.ro

„Transmisia multimodală este uneori evidentă în schimbarea surselor de putere, iar motorul termic este prea vocal atunci când este urcat în ture, dar Arkana se dovedește a fi un companion excelent mai ales atunci când drumul devine virajat.” Dragoș Băltățeanu

Dragoș Băltățeanu, AutoExpert

Interior chic, dar și practic

Cu toate că din exterior arată cu totul diferit față de oricare alt Renault de până acum, Arkana are un interior cu design și elemente familiare. Designerii și-au dat silința și în privința materialelor folosite, calitatea percepută fiind și ea la un nivel superior. Probabil că cea mai mare surpriză în habitaclul lui Arkana este senzația de spațiu, un aspect la care SUV-urile coupe au de regulă carențe.

„Cu linii fluide și un spate plonjat, Arkana este un automobil atractiv, iar odată ce te instalezi la volan găsești comenzile familiare din actuala familie de modele Renault. Avem display central amplasat pe verticală, planșă de bord digitală, grafică modernă și atractivă și elemente sportive date de echiparea RS Line.”

Dragoș Băltățeanu, AutoExpert

„Interfața multimedia este ergonomică, sistemul audio are un sunet plin, cuprinzător, iar interiorul din piele cu accente roșii te ajută să te simți acasă foarte repede la bordul lui Arkana.”

Cristiana Oprea, cristianaoprea.ro

„Renault Arkana punctează pozitiv și la spațiul interior. Linia descendentă a plafonului nu interferează cu capetele pasagerilor, loc la picioare este suficient, iar portbagajul este lung și are podea dublă. Finisajele interioare sunt plăcute, în linie cu noile standarde Renault, iar sistemul multimedia «își face treaba» fără să impresioneze cu nimic. Iar dincolo de lipsa de putere a motorizării hibride la viteze de autostradă, acolo unde și antifonarea își arată limitele, Arkana nu are nicio slăbiciune reală.”

Alin Ionescu, Mașinistul

Cât a consumat

Renault spune că Arkana poate consuma, în medie și în condiții ideale, 4,8 l/100 km. Deloc rău pentru un SUV corpolent. Însă pentru a atinge consumul declarat trebuie, ca în cazul oricărui alt model, să-ți ponderezi relația cu pedala de accelerație.

Având în vedere că Arkana promite distracție pe drumuri virajate, invitații noștri au răspuns cu drag invitației. Așa cum mai oricare alt șofer ar face-o. Iată cum a încheiat SUV-ul coupe de la Renault fiecare zi a turului Cars & Roads by Michelin.

TraseuConsum mediu/zi
[l/100 km]
București – Azuga (Lux Garden)6,1
Azuga – Colibița (Panoramic Colibița)4,9
Colibița – Teleac (Theodora Golf)6
Teleac – Scărița Belioara – Teleac6,3
Teleac – Sibiu – Teleac6,2
Teleac – Tălișoara (Castel Daniel)6
Tălișoara – Focșani (Beciul Domnesc)6,1
Consum mediu mixt [medie ponderată; l/100 km]5,9

Fișa mașinii care ne-a însoțit în tur

RENAULT Arkana E-TECH HEV – fișa mașinii din Cars & Roads by Michelin


Green Partner: BT Leasing

Alimentat de: MOL România
Tehnologizat de: Server Config

Autonom Lease
îți oferă acest RENAULT ARKANA E-TECH prin Leasing Operațional
577 de euro / lună*
*contract 5 ani. Include: 15.000 km/an, RCA, CASCO, Mentenanță, Anvelope, Asistență rutieră, Taxe, Costuri Administrative, Mașină de înlocuire în caz de incident