BMW X5 xDrive45e: raport după 2.000 de kilometri

xDrive45e este cel mai evoluat X5 din istorie, așa că, în mod nesurprinzător, a fost cel mai mare, mai puternic și mai scump dintre cei șapte invitați ai turului Cars & Roads by Michelin. Iată cum s-a văzut și simțit "The Boss" în mâinile celor 14 jurnaliști care l-au testat pe parcursul a 2.000 de kilometri.

X5 a fost primul reprezentant BMW în nișa SUV-urilor de lux. Pentru că da, la finalul anilor ’90, să te deplasezi cu o coșcogeamitea mașină burdușită cu lux era echivalentul unei papornițe de rafie de la Louis Vouitton: poți să dai mai mulți bani pentru o chestie de natură utilitară, dar la ce rost? Dar iată-ne douăzeci de ani mai târziu exersându-ne simțurile estetice și puterea de cumpărare în configuratoarele online ale mărcilor premium, în secțiunea SUV.

Familia X-urilor de la BMW s-a extins dramatic de la X5 până în prezent, având acum cei mai mulți membri, de la hatchbackuri bine crescute precum X1 la limuzine cu șapte locuri cum este X7. X5 rămâne însă, în materie de vânzări, The Boss.

Odată cu era electrificării, BMW a decis să meargă pe două direcții: una îndrăzneață, prin care să stimuleze simțurile adoptatorilor de tehnologie new wave, și una conservatoare, prin care oferă clienților recurenți ai mărcii tehnologie nouă în straie familiare. X5 xDrive45e este un exemplu pentru cea din urmă.

Versiunea hibridă cu încărcare la priză a lui X5 are, pe foaie, toate motivele să fie următorul bestseller de lux din România. X5 este deja cel mai popular BMW la noi în țară – nu o zic eu, o spun cifrele de vânzări –, iar xDrive45e împletește atât de bine cele două naturi (termică și electrică) ale mașinii moderne încât este greu să nu-l iei în calcul.  

Dar să aflăm ce au avut de spus invitații din turul Cars & Roads by Michelin după ce au văzut, simțit și condus noul xDrive45e.

Găsește diferențele. Pardon, diferența!

Cu excepția decupajului de pe aripa stânga față – care ascunde portul de încărcare al bateriei – și a siglelor care descriu motorizarea, hibridul plug-in nu se diferențiază cu nimic de versiunea cu motorizare termică a lui X5. Dar nu-ți face griji: cu toate că SUV-ul ăsta este o prezență constantă în țara noastră, și în ciuda faptului că noile exerciții de design de la BMW sunt mult, mult mai dramatice, cu X5 nu vei trece chiar neobservat. E o chestie inexplicabilă din punct de vedere științific, dar perfect valabilă.

„Nu știu cum, dar X5 atrage priviri. Actuala generație nu mai e chiar la prima tinerețe, dar cu toate astea reușește să ridice sprâncene din toate categoriile de vârste.”

Cornel Șocariciu, jurnalist Autocritica

„BMW X5 în versiune hibrid plug-in este la fel ca oricare alt X5. Ceea ce este foarte bine, într-un fel, pentru că nu te vei simți trădat în simțuri atunci când vei opta pentru un SUV electrificat în locul unuia cu motorizare convențională.”

Andrei Știrbu, jurnalist Autocritica

„BMW este una dintre puținele mărci auto care stabilește standarde și care este copiată de alții. Iar X5 este SUV-ul pe care orice marcă auto ar vrea să-l aibă în gamă, însă doar BMW e în stare să-l facă.”

Adrian Mitrea, jurnalist 0-100.ro

Estetic familiar la exterior, lux familiar la interior

Vântul schimbării – mai degrabă furtuna, dacă e să ne luăm după reacțiile publicului – la BMW se face simțit și la interior, prin ecrane curbate, monitoare 8k și dispay-uri în mânerele ușilor. În așteptarea metamorfozei interiorului, actualul X5 te tratează așa cum a făcut în ultimii mulți ani: designul acestuia a fost păstrat de la prima generație chiar, dar sistematic rafinat și augmentat cu tehnologie modernă. Schimbările nu au fost dramatice, însă tot timpul de efect.

„Atmosfera la bord este plăcută, satisfăcătoare atât prin prisma calității materialelor, cât și prin nivelul de dotări. Scaunele multicontur, foarte confortabile, sunt și ventilate, climatizarea are și ea patru zone reglabile individual, iar până și suporturile de pahare pot fi răcite sau încălzite, în funcție de tipul băuturii pe care o găzduiesc. Finisajele sunt impecabile, iar materialele precum lemnul de plop sau pielea moale amintesc încă o dată zicala «obrazul subțire…»”.

Alin Ionescu (Mașinistul)

„Confortul oferit rămâne doar unul dintre punctele de atracție ale lui X5. Pe listă pot adăuga și rapiditatea reacțiilor, dar și spațiul oferit celor de la interior. Și dacă îl configurezi corect, pe lista calităților intră și finisajele care converg către segmentul de lux.”

Cornel Șocariciu, jurnalist Autocritica

„Bun venit în prima zi a restului vieții tale! Vei putea face cu ușurință diferența între parcursul tău înainte de BMW X5 și după ce ai făcut cunoștință cu acest model. Confortul și lipsa de efort specifice acestei mașini te vor face să nu mai poți privi un alt automobil cu aceiași ochi.”

Adrian Dima, jurnalist eblogauto.ro

BMW X5 xDrive45e este regele confortului din Cars & Roads by Michelin. Poziția înaltă la volan, scaunele foarte confortabile și resursele mereu disponibile fac din acest model un companion perfect pentru drumuri lungi, dar și pentru uzul urban.”

Dragoș Băltățeanu, jurnalist AutoExpert

Simbioză de motoare

Nu este ușor să faci un hibrid plug-in care să poată satisface pe deplin nevoile ambelor tabere de utilizatori: cei care vor să meargă cât mai mult electric și cei care vor o mașină dinamică. Dacă plusezi la autonomie, plusezi automat și la masa totală, iar asta diminuează atributele dinamice, și tot așa.

Însă în X5 xDrive45e BMW a aruncat tot ce avea mai bun, iar rezultatul este o mașină care nu se împletucește-n inerție când te inspiră drumul, dar care te poate purta un lung și-un lat de București fără să trezească rafinatul motor cu șase în linie de sub capotă.

„Iei acest X5 pentru motorul său de 3 litri pe benzină, cu 6 cilindri în linie, și pentru tot ce este construit în jurul acestei bijuterii tehnice: un sistem de direcție incisiv și precis; un sistem de suspensii active, sofisticate și rafinate; o transmisie automată care-ți citește gândurile. Nicio altă cutie de viteze automată din lume nu funcționează atât de bine cum o fac transmisiile ZF de pe BMW-urile scumpe.”

Adrian Mitrea, jurnalist 0-100.ro

„Cuplul maxim de 600 Nm învinge cu ușurință inerția deloc neglijabilă a mașinii, oferind un răspuns foarte bun la accelerații și reprize delicioase. Și nu în ultimul rând, apelarea la întregul potențial al sistemului de propulsie este însoțită de sunetul plăcut al unui motor pe benzină cu șase cilindri în linie – o virtute tot mai rar întâlnită la o mașină nouă. X5 45e rulează fin, suspensia pneumatică amortizând elegant toate imperfecțiunile drumului, iar pentru momentele în care cel de la volan are poftă de un condus mai dinamic, pare că se scutură de mersul de mașină greoaie și devine agil ca o mașină de două ori mai compactă.”

Alin Ionescu (Mașinistul)

„Hibridul, în pofida celor 394 CP și a celor 600 Nm ai cuplului, X5 nu e cal de curse. Cel puțin nu e de rezistență. E de sprint. Te poți baza pe el în faze scurte de atac. În rest e un cal gabaritic de tracțiune lentă și lesne la consum. Combinat, te ajută să te și urci, să și încarci, dar și să mergi confortabil.”

Cosmin Tudoran (Profu’ de vin)

„După ce se termină mersul pe electric, intră în efect motorul de trei litri, care nu va avea nicio problemă să care bateria de 22,3 kWh, dar asta vine cu extra consum de carburant. În cazul PHEV-urilor, aceasta este o ecuație pe care n-ai cum să o rezolvi decât prin încărcarea cu regularitate a bateriei. Ce m-a impresionat a fost modul în care își maschează masa suplimentară atunci când îl treci în modul Sport. Nu este vreo gazelă, dar este satisfăcător pentru un SUV mare și greu.”

Andrei Știrbu, jurnalist Autocritica

Cât consumă?

Purtat nouă zile pe unele dintre cele mai frumoase drumuri de la noi din țară, X5 xDrive45e a încheiat road tripul de aproape 2.000 de kilometri cu un consum mediu de 10,5 l/100 km. O cifră deloc mică, însă nesurprinzătoare, pentru că vine cu un mare asterisc: bateria nu a fost încărcată între utilizări.

Atributele electrice ale unui PHEV sunt cel mai bine evidențiate în oraș, însă își pun amprenta asupra consumului și atunci când rulezi în afara urbei. În absența resurselor electrice, vei rula mult în regim termic, cu un motor care va contribui atât la motricitate cât și la încărcarea bateriei. Cel mai sănătos mod de folosire al unui hibrid plug-in este cel în care chiar te folosești de beneficiile sistemului de rulare electric. Pe scurt: dacă ți-e lene să încarci regulat bateria, vei plăti mai mult pentru combustibil fosil.

TraseuConsum mediu/zi
[l/100 km]
București – Azuga (Lux Garden)9
Azuga – Colibița (Panoramic Colibița)9,9
Colibița – Teleac (Theodora Golf)9,9
Teleac – Scărița Belioara – Teleac10,4
Teleac – Sibiu – Teleac11,4
Teleac – Tălișoara (Castel Daniel)11,2
Tălișoara – Focșani (Beciul Domnesc)11,2
Consum mediu mixt
[medie ponderată; l/100 km]
10,4

Fișa mașinii care ne-a însoțit în tur

BMW X5 PHEV – fișa mașinii din Cars & Roads by Michelin


Green Partner: BT Leasing

Alimentat de: MOL România
Tehnologizat de: Server Config

Autonom Lease
îți oferă acest BMW X5 PHEV prin Leasing Operațional
1171 de euro / lună*
*contract 5 ani. Include: 15.000 km/an, RCA, CASCO, Mentenanță, Anvelope, Asistență rutieră, Taxe, Costuri Administrative, Mașină de înlocuire în caz de incident