Raport Suzuki Across după 8 zile: „Surprinzător”

În gama actuală a celor de la Suzuki, noul Across este ca un Mario care a crescut și poate sări mai sus. Cât de sus a sărit Suzuki cu Across în piața SUV-urilor aflăm de la cei 14 jurnaliști din Cars & Roads by Michelin.

În urma turului Cars & Roads by Michelin am învățat, printre altele, că în segmentul SUV actual există loc de mai mult și de mai mare, în special pe nișa celor electrificate — electrificarea este deja o necesitate pentru producători, în special cei prezenți pe piața din Europa. Există, deci, loc chiar și pentru un Suzuki de două tone cu accelerație de hot hatch și consum de diesel. O mașină mai mare și mai puternică decât oricare alt model Suzuki din istorie; și mai scump. Un Suzuki ca niciun altul de până acum.

Acest nou model Suzuki este, alături de Swace, rodul colaborării cu Toyota, anunțată încă din 2017 și oficializată în 2019. Cei doi producători vor dezvolta împreună tehnologii de condus autonom și vor profita reciproc de beneficiile pe care celălalt le are de oferit. Pentru Toyota, asta înseamnă accesul la unele piețe în care Suzuki este bine înrădăcinat. Pentru Suzuki, colaborarea oferă acces la know-how-ul tehnologic Toyota privind tehnologiile hibrid. Across și Swace reprezintă primul pas al acestei colaborări.

Suzuki Across a fost o curiozitate pentru toți jurnaliștii din Cars & Roads by Michelin, iar concluzia generală l-a descris ca fiind o surpriză. Una plăcută, per total, dar în special când s-a vorbit despre eficiența sistemului hibrid, care nu doar că promite, dar și livrează cifre de consum impresionante. Și fără ca tu să te lipsești, în vreun fel, de confort.

Sub capotă, Suzuki Across are un motor de 2,5 litri (patru cilindri în linie), asistat de două motoare electrice de tracțiune, câte unul pe fiecare punte. Astfel, ai în total 306 CP și cuplu motor îndestulător pe toate patru roțile, disponibil instantaneu, așa cum îl livrează motoarele electrice. Resursele sunt manageriate de o transmisie e-CVT.

Across este un plug-in hibrid foarte reușit, care oferă una dintre cele mai generoase autonomii electrice din segment: 75 km. Bateria de 18.1 kWh își arată utilitatea chiar și când nu este încărcată de la priză, permițând recuperarea unei cantități mari de energie pe decelerare, ceea ce asigură un consum mediu foarte bun, de sub 6 l/100 km.

Alin Ionescu (Mașinistul), jurnalist Auto, Motor și Sport.

Finețea vine din felul în care CVT-ul duce puterea la roți: fără prea mult zgomot, fără smucituri, fără senzația că apeși pedala de accelerație în van.

Tudor Rus, jurnalist douălocuri.ro

Punctul forte îl reprezintă eficiența: am plecat de la Sun Garden cu bateria goală, iar pentru cei 195 de kilometri parcuși astăzi, computerul de bord a afișat o medie de 6.2 litri/100 de kilometri. În modul Auto HV/EV, sistemul alternează tot timpul motoarele folosite, astfel încât eficiența să fie maximă.

Cornel Șocariciu, jurnalist Autocritica.ro

Pe parcursul traseului de peste 1.700 de kilometri, Across a prezentat valori de consum cuprinse între 5.6 l/100 km și 6.2 l/100 km. Și asta în condițiile în care bateria de 18.1 kWh a fost încărcată la stație de doar două ori. În rest, consumul — de altfel impresionant, pentru un SUV de două tone — a fost rezultatul funcționării eficiente a sistemului hibrid.

Viitorul e ELECTRIC! Încarcă-te cu energie de la MOL Plugee, simplu și rapid, chiar și în 30 de minute. Detalii aici

Cu 306 cai-putere la purtător, Suzuki Across nu este doar eficient în plimbările lungi, ci și atunci când vrei să depășești TIR-ul din fața ta. N-o să te lase la greu, însă cutia CVT o să-ți reamintească, prin sunet, de existența sa. Este, de asemenea, important să nu confunzi generozitatea resurselor cu specificul relaxat al mașinii: nu este un SUV sport.

Deși masa proprie a automobilului depășește două tone — fiind chiar supraponderal pentru un SUV compact — Across poate atinge 100 km/h în 6.0 secunde, o valoare demnă de un hot-hatch. Desigur, transmisia CVT face fiecare sprint să pară o sforțare, însă eficiența acesteia este incontestabilă, iar alternarea surselor de propulsie este insesizabilă.

Alin Ionescu (Mașinistul), jurnalist Auto, Motor și Sport.

Un model silențios, care știe să folosească kWh pentru a fi cât mai eficient. Dar mai are un mod la care, sincer, nu mă așteptam. Unul în care poți ajunge la 100 km/h în 6 secunde! O mașină relativ grea cu cele 2.015 kg, dar în mod surprinzător nu prea le-am simțit dinamic. S-a muncit la mașina asta: are trei motoare.

Constantin Ciobanu, jurnalist Adevărul Auto

Transmisia automată CVT mai taie din elanul celor care se gândesc că Across poate fi condus sportiv. Asta, dar și setarea moale a suspensiilor. Și ca să spun lucrurilor pe lume, Across e un SUV pentru familie, nu pentru egoiștii care își doresc să lege apex după apex.

Cornel Șocariciu, jurnalist Autocritica.ro

Pe cât de serios este la exterior, cu linii și muchii trasate clar, care se traduc în ochii privitorului ca robustețe, pe atât de sobru este și interiorul. Aici, Suzuki Across a primit o serie de observații de la jurnaliști; este o arie care se așteaptă a fi îmbunătățită la următoarea generație, poate.

Dacă am și lucruri de criticat? Am, iar ele vin de la interior, unde grafica sistemului multimedia e ușor învechită și materialele provin clar dintr-o filozofie a trăiniciei. Across îi lasă pe alții să se preocupe de stil, deci accentul pică pe simplitate și rezistență la uzură. Cu alte cuvinte, plasticele tari nu ar trebui să mire pe nimeni.

Tudor Rus, jurnalist douălocuri.ro

Interiorul excelează la capitole precum spații de depozitare și ergonomie, însă n-ar strica să vedem pe viitorul facelift un afișat de bord și un sistem de infotainment mai apropiate de cele ale anului în care trăim.

Cornel Șocariciu, jurnalist autocritica.ro

În ciuda faptului că designerii au depus ceva efort pentru a face Suzuki Across un model atractiv, în habitaclu lucrurile par să nu fi mers la fel de bine ca în exterior. Ergonomia lasă loc pentru mai bine, la fel și confortul.

Robert Stan, jurnalist lifenews.ro.

Interiorul nu este pretențios, accentul fiind pus pe funcționalitate și rezistență, în detrimentul finisajelor deosebite sau tehnologiilor inovatoare.

Cristiana Oprea, pilot de raliuri și blogger la cristianaoprea.ro

Ca nivel de echipare, nu trebuie să te chinui cu a alege între una și alta, pentru că toate dotările sunt concentrate într-un singur pachet. La capitolul acesta, cu greu găsești ceva i-ar mai trebui, că le cam are pe toate, de la jante de 19 inch la faruri cu LED, volan din piele încălzit, geamuri și oglinzi electrice, climatizare pe două zone, hayon cu operare electrică, ecran multimedia de 9 inch, scaune față și spate încălzite. Doar la culoare trebuie să te hotărăști singur, că ai șase dintre care să alegi. Important este să nu începi să sughiți când auzi prețul.

Reversul medaliei este că pe modelul condus de noi, echipare de top Luxus, scaunele (încălzite) s-au prezentat extrem de moi și primitoare. Iar dacă simțeați nevoia unui contrast și mai puternic, fix acest model costă 50.150 de euro, pentru mulți un preț ciudat de pronunțat în aceeași propoziție cu Suzuki.

Tudor Rus, jurnalist douălocuri.ro

Per total, Across este o mașină cu multe atuuri, însă sigla Suzuki de pe capotă este greu de asociat cu prețul de peste 50.000 de euro. Pe de altă parte, cum RAV4 Plug-in Hibrid nu este (încă) disponibil în România, cei care își doresc un SUV hibrid care poate rula până pe distanțe lungi în modul electric ar face în bine să analizeze și un Across.

Alin Ionescu (Mașinistul), jurnalist Auto, Motor și Sport.

Suzuki Across un SUV ideal pentru viața cotidiană de oraș, care își arată calitățile când îl scoți la drum lung prin țară, unde nu trebuie să îți faci griji dacă nu ai o stație de încărcare. Iar la un preț total de 50.150 de euro în echiparea Luxus, îl face o variantă competitivă.

Cristiana Oprea, pilot de raliuri și blogger la cristianaoprea.ro

Fișa mașinii care ne-a însoțit în Cars & Roads by Michelin