Test Drive Renault Captur Plug-in Hybrid

Sigla E-Tech semnalizează modelele Renault cu tehnologie hibridă sau plug-in hybrid. Iar în cazul modelului Captur E-Tech, avem în față un plug-in complex care a beneficiat direct de tehnologia dezvoltată în Formula 1.

Cine este și ce vrea Renault Captur E-Tech plug-in hybrid de la noi?

Deși este unul dintre cele mai abordabile modele Plug-in Hybrid (PHEV) de pe piață, acest Renault Captur este în același timp una dintre cele mai avansate tehnic versiuni PHEV disponibile la noi. Renault oferă prin intermediul modelului Captur E-Tech plug-in hybrid o alternativă excelentă la motorizările diesel. Captur E-Tech merge electric aproape 50 kilometri, iar sistemul oferă 160 CP și una dintre cele mai interesante soluții pentru transmisie.

Trei lucruri noi importante față de generația anterioară/modelul dinainte de facelift?

Captur se află la a doua generație ca model cu motor termic, dar este pentru prima dată când modelul crossover compact primește o versiune Plug-in Hybrid. La nivel optic, cele două generații Captur sunt similare atunci când sunt privite din profil, dar noua generație vine cu o parte frontală mult mai sexy. Interiorul este, de asemenea, un pas mare înainte pentru Renault. Captur preia elemente de la noul Clio și Megane, inclusiv display-ul central așezat în poziție verticală. Un alt element inovator este consola centrală plutitoare, care eliberează mult spațiu între cele două scaune din față. Faptul că modelul Captur folosește un selector electronic pentru cutia de viteze a permis eliberarea spațiului din partea de jos.

Noul Renault Captur vine cu un look mult mai atrăgător față de generația anterioară, un interior cu display amplasat vertical cu o grafică excelentă. În plus, motoarele diesel au fost eliminate din ofertă.

Cu cine se bate pe piața din România?

Noul Renault Captur este crossover de clasă mică, iar concurența este puternică dacă ne referim la modele cu motorizări clasice sau mild-hybrid. Captur are de înfruntat modele ca Ford Puma, Volkswagen T-Cross, Seat Arona, Peugeot 2008, Nissan Juke și chiar Dacia Duster.

Totuși, nimeni nu oferă încă o variantă plug-in hybrid în acest segment, deci Renault are un avantaj major aici.

Ce motorizare ai testat și ce versiune îmi recomanzi?

Noul Renault Captur vine cu o serie de motorizări clasice pe benzină, benzină+GPL și inovatorul plug-in hybrid. Motorizarea de bază este o benzină turbo de un litru cu trei cilindri ce oferă 90 CP în versiunea standard, sau 100 CP pentru versiunea ce poate fi alimentată și cu GPL. Cei care doresc un motor pe benzină mai potent pot alege motorul turbo de 1.33 litri cu patru cilindri ce oferă 140 CP. Dar cea mai puternică și atractivă versiune este modelul din imagini: Captur E-Tech.

Modelul PHEV folosește motorul pe benzină de 1.6 litri aspirat ce oferă 91 CP, dezvoltat special pentru modelele ce folosesc tehnologia E-Tech. Motorul are distribuție pe lanț și injecție indirectă multipunct de carburant. Amble sunt soluții care și-au dovedit fiabilitatea în timp. Motorul pe benzină lucrează în tandem cu două motoare electrice: un starter-generator ce pornește motorul termic, se implică la accelerări și încarcă și bateria, plus un motor electric principal ce asigură propulsia electrică și secondează motorul termic la accelerările puternice. Mai mult, Captur PHEV folosește o soluție diferită pentru suspensia de pe puntea spate, ceea ce îl face mai agreabil pe viraje. Așa că versiunea aleasă de mine din gama Captur este plug-in-ul E-Tech de 160 CP.

Cât consumă pe bune și ce autonomie are?

Viitorul e ELECTRIC! Încarcă-te cu energie de la MOL Plugee, simplu și rapid, chiar și în 30 de minute. Detalii aici

Cu bateria de 9.8 kWh plină, modelul Renault Captur E-Tech plug-in hybrid poate parcurge aproximativ 50 kilometri în mod full-electric. Distanța este suficientă pentru majoritatea navetelor urbane pe care le efectuăm zi de zi, iar dacă avem unde să alimentăm acasa peste noapte (priză casnică de 220V sau wallbox) sau la birou peste zi, nu vor porni prea des motorul pe benzină. În cazul acestei situații ideale, consumul va fi cel oficial: 1.5 litri/100 km. Dar, cel mai probabil, vom consuma bateria și apoi vom folosi mașina în modul hybrid, motorul termic intrându-și în drepturi atunci când avem nevoie de putere. Pe traseul nostru mixt, ce a inclus zonă urbană și autostradă în condiții meteo destul de reci, computerul de bord a indicat un consum mediu de 6.5 litri/100 km și un consum de energie electrică de 20.7 kWh/100.

Cum se simte la drum lung? Dar în oraș?

Așa cum spuneam mai sus, Captur plug-in hybrid are o suspensie diferită pentru puntea spate față de versiunile echipate exclusiv cu motor termic. Modelul Captur E-Tech are o punte spate cu brațe independente. Renault a renunțat la puntea semi-independentă pentru a compensa greutatea suplimentară adusă de sistemul electric, iar noul sistem de suspensie aduce un plus la capitolul confort. Această modificare este unul dintre plusurile majore aduse modelului Captur PHEV, acesta simțindu-se mult mai bine atât pe viraje, cât și în filtrarea denivelărilor din oraș, chiar și cu jantele de 17 inch. Mașina se simte extrem fluidă la rularea în mod electric sau hibrid, fiind ajutată constant de motoarele electrice. La drum lung, motorul termic duce greul, dar o face cu brio, Captur E-Tech fiind o alternativă excelentă pentru motorizările diesel, care au dispărut complet din gama modelului francez.

Suspensiile sunt mai degrabă confortabile sau mai degrabă sportive?

Pentru că beneficiază de suspensia spate cu brațe independente, Captur E-Tech oferă un plus de confort, dar suspensia nu este atât de moale încât să penalizeze comportamentul dinamic. În ciuda greutății suplimentare dată de motoarele electrice și baterie, Captur E-Tech este chiar agreabil pe viraje. Nu este un automobil sportiv, dar îți oferă o doză suficientă de satifacție la volan.

Cum ți se pare designul exterior?

Renault Captur este unul dintre cele mai atrăgătoare modele din gama constructorului francez. A doua generație vine cu un look nou, care atrage prin designul bine gândit. Este un crossover cu roți mari și o gardă la sol sănătoasă, ceea ce este pe placul multora, mașinile cu look robust sau din zona SUV-urilor fiind preferate de majoritatea clienților. În plus, Renault oferă culori atrăgătoare, ca acest Bleu Celadon al mașinii de test. Mai mult, Captur poate fi personalizat în două culori: caroseria poate fi vopsită într-o nuanță, iar plafonul și montanții în altă culoare. Posibilitățile de personalizare sunt numeroase, iar acest lucru face modelul francez și mai interesant.

Cum sunt materialele la interior?

Plasticul folosit de Renault pentru interiorul lui Captur este de calitate, dar există și elemente care pot fi îmbunătățite. Încă de la primul contact este evidentă legătura dintre Captur și noua generație a modelului Clio. Cele două modele împart un interior similar. Captur câștigă însă la capitolul spațiu față de Clio, fiind mult mai încăpător atât pentru cei doi ocupanți ai locurilor din față, cât și pentru cei din spate, care au la dispoziție o banchetă culisantă.

Câți pasageri încap pe bune în mașina asta?

Încap cinci pasageri, mai ales dacă călătorim fără prea multe bagaje și putem culisa bancheta pe poziția care oferă mai mult spațiu pentru picioarele celor din spate. Volumul portbagajului variază între 422 și 536 litri, în funcție de poziția banchetei. Iar dacă rabatăm spătarul, volumul de încărcare crește la 1275 litri.

Cât de sigură este? A testat-o Euro NCAP?

Noul Renault Captur este cât se poate de sigur. Imediat după ce a fost lansat, EuroNCAP l-a luat în vizor și l-a izbit de toate zidurile pentru a constanta că crossover-ul din Franța oferă un grad de protecție de 98% pentru pasagerii adulți și 83% pentru copii. Scorul general a fost de cinci stele. Modelul oferă un scor de 75% la protecția utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor și 74% pentru sistemele active de asistență.

Top 3 sisteme, pachete tehnologice sau soluții inteligente care ți-au rămas în minte după test?

Cel mai complex sistem al modelului Captur E-Tech plug-in hybrid este transmisia. Față de alți constructori care preferă cutiile de tip CVT sau dublu ambreiaj pentru modelele plug-in hybrid, cei de la Renault au studiat o tehnologie nouă, inspirată direct din lumea Formulei 1sha . Sistemul dezvoltat este complet nou și are nu mai puțin de 160 omologări tehnice patentate.

Cutia nu are ambreiaj și funcționează ca o cutie de viteze automată pentru cel de la volan. Adică doar selectăm poziția D și ne punem în mișcare. Nu există trepte, dar avem 15 moduri de funcționare. Sistemul implică, de fapt, două cutii de viteze într-una singură. Explicat într-un mod simplu, există rapoarte separate pentru motorul termic și cel electric, iar un modul electronic combină rapoartele în 15 moduri de funcționare. Cutia de viteze în sine are patru rapoarte, dar datorită multitudinii de combinații oferite de cutia de viteze și abilitatea sistemului de a folosi independent cele două motoare electrice și pe cel termic, putem avea până la 15 moduri diferite sau combinații de putere și rapoarte. Lipsa ambreiajului este motivată de faptul că punerea în mișcare a mașinii se face mereu în mod electric, același mod electric fiind responsabil și pentru mersul cu spatele, nemaifiind necesară o treaptă separată dedicată marșarierului.

Îi lipsește ceva la capitolul tehnologie?

Captur E-Tech este cel mai avansat model din gama Renault, fiind și primul plug-in hybrid produs de francezi. Singurul lucru care ar merita îmbunătățit ar fi puterea încărcătorului, care momentan suportă doar 3.7 kW, ceea ce înseamnă că o încărcare completă a bateriei durează aproximativ 3 ore. Pentru încărcările peste noapte, nu este o problemă, dar un charger mai rapid ar fi fost bun pentru încărcările la stațiile publice.

Cât mă costă toată afacerea?

Renault propune modelul Captur E-Tech Plug-in Hybrid de la suma de 29.270 euro (TVA inclus), ceea ce îl face unul dintre cele mai abordabile modele de acest gen de pe piață. Pentru modelele plug-in hybrid achiziționate prin programul Rabla Plus, statul oferă o primă de 5000 euro.

Cu ce vine în echiparea standard?

Captur plug-in hybrid este disponibil în echiparea de top, numită E-Tech, și vine cu jante de 17 inch cu design Bahamas Sparkling Silver ca echipare standard, faruri și stopuri LED, display de bord de 10 inch, sistemul multimedia Easy Link cu display central de 7 inch, Apple CarPlay și Android Auto, aer condiționat automat, scaune încălzite. 

Dacă ar fi să alegi un singur lucru pentru care merită cumpărată mașina asta, care-i acela?

Pentru faptul că poți rula electric în oraș, cu motor termic la drum lung și că poți încărca bateria la orice priză casnică. Este un model atractiv prin design și atitudine, iar partea de tehnologie este la fel de impresionantă.

Cea mai mare critică pe care i-o poți aduce?

Feelingul selectorului pentru cutia de viteze ar putea fi îmbunătățit. Selectorul în formă de T amplasat pe consola centrală se simte fragil și lipsit de feedback. Selecția modurilor D, B, N sau R se face însă mai eficient față de modelele Captur echipate exclusiv cu motor termic, unde selectorul are un lag sesizabil și chiar enervant.

Completează spațiile punctate: cumpără-ți mașina asta dacă (…)

Vrei o mașină cu tehnologie de ultimă oră, cu look de crossover, bună pentru toată familia și care îți permite să rulezi electric prin oraș.

Completează spațiile punctate: nu-ți cumpăra mașina asta dacă (…)

Dacă nu ai unde să încarci bateria sistemului hybrid acasă sau la birou. Pentru cei care stau la bloc sau nu au posibilitatea instalării unui wallbox, un plug-in hybrid este cumva redundant. Vei folosi mașina în mod hybrid în cea mai mare parte a timpului.

Tu ți-ai cumpăra-o?

Da, cu condiția să am un wallbox acasă.

La final, descrie-mi mașina asta în 10 cuvinte.

Unul dintre cele mai abordabile și tehnologic avansate hibride plug-in de pe piață. 

Fișa tehnică a mașinii:

Renault Captur

E-Tech Plug-in hybrid, Intens

de la 16.520€
Sistem de propulsie
Plug-in hybrid
Putere
160 CP
Cuplu
205 Nm
Transmisie
Automată 6 trepte
Motor termic
Configurație / Nr. cilindri
L4
Capacitate cilindrică
1598 cc
Putere maximă
92 CP
Cuplu maxim
144 Nm
Motor electric
Număr motoare
2
Putere maximă
67 CP
Cuplu maxim
205 Nm
Baterie
Capacitate brută
10.5 kWh
Capacitate netă
9.8 kWh
Putere maximă încărcare
3.7 kW
Consum oficial
Mediu mixt (NEDC)
NA litri/100km
Mediu mixt (WLTP)
1.5 litri/100km
Dimensiuni
Lungime
4227 mm
Lățime
1797 mm
Înălțime
1576 mm
Ampatament
2639 mm
Masă proprie
1564 kg
Portbagaj (min/max)
366/1118 litri
Volum rezervor
39 litri
SIGURANȚĂ
Rezultat Euro NCAP
5 stele
Preț
Preț de pornire model
16.520
Preț mașină testată
29.150
Leasing promo